Moja lista blogów

czwartek, 25 sierpnia 2022

Zachować spokój

 

MEDYTACJA - 25.08.

Czy uzyskalam kiedykolwiek cos dobrego, kiedy poniosly mnie emocje i 
przerodzily sie w histerie? Czy jestem swiadoma tego, ze reagowanie na 
impuls - mowienie pierwszej rzeczy, ktora przychodzi mi do glowy - 
niszczy to, co pragne osiagnac? Czy strace cos jezeli powstrzymam sie 
chwile, kierujac sie zasada: "powoli. lecz pewnie". Czy moje
kryzysowe 
sytacje nie zmniejszylyby sie do rozmiarow, z ktorymi mozna by sobie 
poradzic, gdybym zaczekala chwilke, aby podjac decyzje, jak zrobic 
najlepiej? dopoki nie jestem pewna, ze nie dolewam oliwy do ognie, 
byloby najlepiej nic nie robic i nie mowic, za sprawy przycichna. 
"Powoli, lecz pewnie."

Rozwazanie na dzisiaj

Wycofanie sie z konfliktu i klopotliwej sytuacji moze wymagac 
samokontroli. Ale jest to wspaniala ochrona spokoju mojego umyslu. 
jezeli nie mam nic do powiedzenia lub zrobienia, co zazegnaloby 
konflikt, wtedy mowienie obroci sie przeciwko mnie. A kazda potyczka, 
ktora wygram ze soba, uczyni te nastepna latwiejsza. Uspokoj sie, 
poniewaz spokojny i pewny sposob zachowania jest najlepszy. Jutro i tak 
wszystko wyda ci sie mniej wazne!

"Spokoj jest wielkim sprzymierzencem, moj przyjacielu. Tak dlugo, jak 
utrzymam rownowage, nie zrobie niczego, co moze pogorszyc i tak juz zla 
sytuacje."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...