Moja lista blogów

środa, 24 sierpnia 2022

Komu zawdzięczam szczęście?

 

MEDYTACJA - 23.08.

W Al- Anon uczymy sie bardzo wiele i to w tak interesujacy i 
nieoczekiwany sposob. W czasie wesolej wymiany zdan na spotkaniu wszyscy 
zaczeli nagle smiac sie z tego, co ktos powiedzial. "Zaczekajcie
chwile" 
przerwala jedna z obecnych. "Wszyscy wokol tego stolu sie smieja, 
odlozylysmy na bok zal i krzywdy. Czy w ten sam sposob zachowujemy sie w 
domu, czy tez, automatycznie, nakladamy na twarz cierpietnicza maske ? 
Wiem, ze ja wlasnie tak robie, ale od zaraz postaram sie to zmienic".

Rozwazanie na dzisiaj

Czy z przyzwyczajenia mam zawsze cierpiacy wyraz twarzy, aby przypominac 
malzonkowi, jak uprzykrza mi zycie? Czy staram sie podniesc go na duchu, 
poniewaz i tak jest zaklopotany i przygnebiony poczuciem winy? Czy 
sprobuje, rzeczywiscie sprobuje, juz od zaraz byc bardziej uprzejma i 
troszeczke weselsza, nawet jezeli sprawy nie ukladaja sie wedlug moich 
mysli? Czy obawiam sie, aby ci wokol mnie, nie dowiedzieli sie, ze mam 
pewne powody do zadowolenia. Czy tez wole, aby wszyscy mi wspolczuli?

"To, ze jestes szczesliwy, zawdzieczasz Bogu, ale utrzymanie tego 
szczescia, zalezy od ciebie".
(John Milton; Raj utracony)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...