Moja lista blogów

sobota, 27 sierpnia 2022

Spływa jak po kaczce woda

 

MEDYTACJA - 27.08.

Interesujacym doswiadczeniem oraz pozyteczna chwila refleksji byloby 
zastanowienie sie nad znaczeniem wyrazenia "obrazic sie". Okresla
ono 
fakt, ze dobrowolnie wmawiamy sobie, ze ktos celowo zamierza nas zranic. 
Czujemy sie urazone, ale nie musimy sie obrazac. Od nas zalezy, czy 
pozwolimy, aby zranila nas zlosliwa uwaga lub dokuczliwe postepowanie.
Tak wiec cala sprawa faktycznie spoczywa w naszych rekach. Wybor 
akceptacji lub odrzucenia urazy nalezy tylko do nas.

Rozwazanie na dzisiaj

Poczatkowo nie bedzie to latwe, ale jezeli bede pammietala, ze nie moge 
pozwolic, aby zranilo mnie to, co ktos mowi lub robi, moze to przyniesc 
zadziwiajaca zmiane w mojej postawie i usposobieniu.
Ilekroc poczuje, ze zostalam przez kogos zraniona, nie obraze sie, ani 
nie podejme krokow odwetowych.
Jaka ulga bedzie dla mnie, kiedy tego rodzaju wydarzenia znikna jak 
kamfora, nie pozostawiajac we mnie sladu! Nie bede sie obrazac!

"Co moga zrobic mi slowa, dopoki nie wezme sobie ich do serca?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...