Moja lista blogów

czwartek, 4 sierpnia 2022

Oczekiwania od innych

 

MEDYTACJA - 04.08.

Jednym ze zrodel rozczarowania, z czego rzadko zdajemy sobie sprawe, 
jest to, ze zbyt wiele oczekujemy od innych ludzi  lub oczekujemy zbyt 
dokladnie, jakimi wedlug nas powinni oni byc, co maja mowic, co nam 
dawac lub jak postepowac. jezeli oczekuje, ze inna osoba bedzie 
reagowala w okreslony sposob w danej sytuacji, a on lub ona zawiedzie 
moje oczekiwania, czy mam prawo byc niezadowolona lub zla?

Kazdy czlowiek ma swoje wlasne upodobania i motywacje postepowania poza 
zasiegiem mojego rozumienia i kontroli. moge mowic: "Ale on wiedzial, 
czego oczekiwalam" - nie rozumiejac, ze to wlasnie moglo byc
przyczyna, 
ze sie zbuntowal i postapil w calkowicie odmienny sposob.
Moje poszukiwania spokoju umyslu zaowocuja duzo latwiej , jezeli 
przestane oczekiwac i bede mogla odprezyc sie nerwowo przez pogodzenie 
sie z rzeczywistoacia.

Rozwazanie na dzisiaj

Nie bede dla innych ustalac wzorow postepowania opartych na moich
doswiadczeniach i oczekiwaniach - i nie bede spodziewac sie po kims, ze 
bedzie wedlug nich zyl. Jest to ingerowanie w sposob wyrafinowany i 
szkodliwy i burzy moj spokoj umyslu. Szkodzi to poczuciu wlasnej 
godnosci, jak rowniez tych, ktorych przytlaczam moimi oczekiwaniami.

"Ja rowniez czesto nie zyje zgodnie z oczekiwaniami innych".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...