Moja lista blogów

wtorek, 9 sierpnia 2022

Powściągać złośc i jęzor

 

MEDYTACJA - 09.08.

Wiem jak latwo rosnie we mnie zlosc na mysl o kims, kto wyrzadzil mi 
krzywde. Duzo trudniejsze jest wyrobienie sobie obiektywnego pogladu, 
aby ostudzic "goraca glowe". jezeli tego nie zrobie, zlosc
wybuchnie 
wyrzadzajac szkode mnie samej i otoczeniu.
Kiedy jestesmy niezadowolone z powodu niemoznosci ukarania tego, kto 
wyrzadzil nam krzywde, probujemy nasza zlosc wyladowac na niewinnej 
osobie. Czasami moga to byc nasze dzieci, ktorych mlode zycie Bog z 
zaufaniem zlozyl w nasze rece. Z pewnoscia mamy obowiazek - obowiazek 
milosci - unikac poglebiania emocjonalnej krzywdy, ktora nasz pijacy 
partner mogl im juz wyrzadzic.

Rozwazanie na dzisiaj

Jest wiele przekonywajacych powodow, aby powstrzymac sie od 
pielegnowania mysli pelnych pretensji i zalu. Moga one przeksztalcic sie 
we wsciekle ataki na innych ludzi. Innym istotnym powodem do wyciszenia 
mojej zlosci, zanim utrace nad nia kontrole, jest niedopuszczanie do 
powstania emocjonalnych blizn, jakie moglaby ona pozostawic.

"Jezeli ktos uwaza sie za  czlowieka religijnego, lecz ludzac serce 
swoje nie powsciaga swego jezyka, to poboznosc jego pozbawiona jest 
podstaw".
(List sw. Jakuba 1,26)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...