Moja lista blogów

piątek, 26 sierpnia 2022

Się dzieje nie tak

 

MEDYTACJA - 26.08.

Ktos na spotkaniu Al-Anon powiedzial: "Moja zona przez dziesiec lat 
krecila sie wokol AA i nigdy nie osiagnela pierwszej rocznicy 
trzezwosci. Kiedy juz prawie konczyla rok wtedy cos sie wydarzylo, co 
pchnelo ja z powrotem do picia. Nie trwalo to dluzej niz kilka dni, ale 
te powtarzajace sie nawroty sa tak frustrujace, ze watpie, czy bedzie 
mogla kiedykolwiek osiagnac taka rocznice".
Jest to problem, ktory Al-Anon jest w stanie rozwiazac. Wyjasniono mu, 
ze dlugi okres trzezwosci jest powodem do radosci i ze powinien on 
docenic powazne wysilki malzonki, aby utrzymac trzezwosc, i nie potepiac 
jej nawrotow do alkoholu. Przede wszystkim nie jest to jego problem, ale 
jego zony i nie musi miec wplywu na jego osobiste zycie.

Rozwazanie na dzisiaj

Zbyt czesto przyjmuje na siebie zmagania alkoholika i uwazam, ze 
powinnam w zwiazku z tym cos zrobic. Kiedy bedzie mi sie wydawac, ze mam 
cechy boskie", skoncentruje sie bardziej na Pierwszym Stopniu - 
"przyznalismy, ze jestemy bezsilni...".

"Dlaczego sie martwisz kiedy sprawy nie potoczyly sie zgodnie z twoim 
zyczeniem? Czy istnieje ktos, ktorego zyczenia spelniaja sie zgodnie z 
jego wola? Ani mnie , ani tobie, ani zadnemu czlowiekowi na swiecie".
(Tomasz a Kempis)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...