Moja lista blogów

czwartek, 11 sierpnia 2022

Ciągła praca nad sobą

 

MEDYTACJA - 11.08.

Nawet wtedy, kiedy nasze rozumienie filozofii Al-Anon wzrasta, moze nam 
byc trudno zaakceptowac nastepujace stwierdzenie: " Al-Anon jest droga

do osobistej wolnosci".
Przypuscmy, ze czuje sie jak wiezien w potrzasku nieznosnych warunkow 
zycia, tak jak wiele z nas to odczuwa. Co w zwiazku z tym zrobie? Moim 
naturalnym impulsem jest proba manipulacji sprawami i ludzmi wokol mnie, 
aby byli mi bardziej przychylni. Czy argumentuje, wsciekam sie, placze, 
aby naklonic malzonka do zachowywania sie w taki sposob, jaki moim 
zdaniem uczyni mnie szczesliwsza? Szczescia nie zdobywa sie w ten 
sposob. Uwolnienie od rozpaczy i rozczarowania moze nastapic tylko w 
wyniku zmiany mojego nastawienia, ktore bylo spowodowane dlugotrwalymi 
klopotami.

Rozwazanie na dzisiaj

Posiadam sile, aby wyzwolic sie przez przezwyciezenie osobistych wad, 
ktore przykuwaja mnie do moich problemow. Najwieksza z nich jest 
krotkowzrocznosc, ktora sprawila, ze odmawiam przyjecia 
odpowiedzialnosci za to, jaka jestem.

"Nie daj sie zwyciezyc zlu,
ale zlo dobrem zwyciezaj"
(List do Rzymian  12,21)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...