Moja lista blogów

poniedziałek, 12 września 2022

Nie dawać rad

 

MEDYTACJA - 12.09.

Kiedy czlowiek Al-Anon decyduje sie na dawanie rad, musi pamietac, ze 
powinny one ograniczac sie do pomocy w ramach duchowego rozwoju. 
Niebezpiecznie jest przekraczac te granice, namawiajac do podejmowania 
jakiegokolwiek dzialania, Nikt z nas nie ma prawa tego czynic.
Czasami zrozpaczona neurotyczka daje rady, ktore moga rozniecic wrogosc 
pomiedzy mezem i zona. moze ona znacznie pogorszyc sytuacjem 
usprawieliwiajac pretensje zony. Podsycanie dawnych pretensji moze miec 
powazne konsekwencje. Podobnie naklanianie do "wystapienia o swoje 
prawa" lub "niepozwalanie na to czy tamto". Czerpie ona
nieswiadoma 
satysfakcje z kierowania zyciem innych ludzi, bedac jednoczesnie 
przekonana o swoich dobrych intencjach.

Rozwazanie na dzisiaj

Oby niebiosa chronily mnie przed "dobry mi" przyjaciolmi, ktorzy
w 
najlepszych zamiarach rozdarapuja moje otwarte rany, oslabiaja mnie, 
litujac sie nade mna i usprawieliwiaja moje narzekania. W imie czynienia 
dobra moga utrudniac mi odbudowe tolerancji i pelnych milosci stosunkow 
z moja rodzina.

"Nie mozemy latwo dawac kredytu zaufgania wszystkim slowom i
sugestiom, 
ale ostroznie i bez pospiechu rozwazyc sprawe, czy jest zgodna z wola
Boza".
(Tomasz a Kampis)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...