Moja lista blogów

wtorek, 6 września 2022

Nie kontrolować innych

 

MEDYTACJA - 06.09.

Czy probowalam zyc wedlug programu Al-Anon? W takim razie ucze sie 
przezwyciezac kazda tendecje do kontrolowania innych - pouczenia, 
intrygowania, manipolowania, ktore w rezultacie moga przyniesc tylko 
porazke.
Nie bede ingerowac w dzialalosc alkoholika, roztaczac nad nim opieke, 
udzielac mu rad lub brac na siebie jego obowiazku. Musi on miec te sama 
swobode w podejmowaniu decyzji, jaka mam ja, poniewaz sam bedzie 
cierpial, jezeli okaza sie bledne.
Byc moze czuje, ze mam prawo i obowiazek utrzymywania pewnego poziomu w 
rodzinie i zniewalam moich bliskich, aby sie do niego stosowali. W 
Al-Anon uczymy sie lepszej drogi. Dokladnie obrazuje to fragment 
powiesci Tolstoja, ktory tak wyjasnia sytuacje:

Rozwazanie na dzisiaj

"Siedze na karku czlowieka, dlawiac go i kazac siebie niesc i jeszcze 
przekonuje innych, ze jest mi go bardzo zal i ze pragne ulzyc jeo losowi 
wszystkimi srodkami - oprocz zejscia z jego karku."

"Naucz mnie pozostawiac innych ich wrodzone prawo do godnosci i 
niezaleznosci, tak jak ja sam pragne, aby inni szanowali moje prawa". 
 Mój problem jest inny.
Ja muszę siedzieć na karku schizofrenika,
do kontaktu z psychiatrą go zmuszać,
papiery na komisje zbierać, gdyż jest to przypadek wyjątkowy,
oddalony całkowicie od życia,
do żadnej pracy się nie nadaje i nikt go do tego nie zmusi,
choć kiedyś w młodości pracował,
i fizycznie i umysłowo,
typ wielce spokojny,
piwo lubi i mu na nie, nie odmawiam,
od czasu do czasu drinka lubi strzelić
powiada, że musi się napić,
no to ulegam.
Medytacja poniższa zaleca, by do życia alkoholika się nie wtrącać.
No tak, jeśli innych chorób nie ma, to się z tym zgadzam.
Cytuj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...