Moja lista blogów

środa, 12 października 2022

Buraki czekają

 Buraki czekają na przerobienie,

(6 kg) kupione po niskiej cenie.

Carpaccio i ćwikła,

siekam jak wściekła,

będzie w słoikach.

Zimą pyk, otwieram na zawołanie.


 

~~~~
W sensie dosłownym je robię,

ale tak po cichutku przyznaję,

że to wszystko nie dla mnie jest.

Sama tyle nie potrzebuję.

Jeszcze inne buraki są,

w sensie powiedzmy psychicznym,

którymi muszę się zajmować

i ze swojej wolności,

zrezygnować w imię tych medytacji i refleksji,

które zawsze z rana otwieram i im się poddaję.

Kiedyś mówiono mi,

żeby z burakami się nie zadawać,

ale w sensie fizycznym,

mają właściwości uzdrawiające 

i toksyny z organizmu, wymiatają.




 Medytacja
Staraj się być wdzięczny za wszystkie dobre zamiary i pomysły, jakie ci się nasuwają. Nawet w najdrobniejszych sprawach spróbuj wiernie służyć Sile Wyższej i ludziom. Niechaj całe twe życie przebiega w duchu służby. Nie ograniczaj się do wysłuchiwania Słowa Bożego — bądź także wykonawcą. Bądź wiemy Bogu we wszystkich swoich poczynaniach. Pamiętaj, że każdy dzień to kolejna okazja, aby zrobić coś pożytecznego. Chociaż kusi cię czasem, żeby czegoś zaniechać lub wymigać się od jakiejś powinności, energiczne wychodzenie życiu naprzeciw uczyń swoją podstawową zasadą.

Modlitwa
Modlę się, abym umiał dzielnie stawić życiu czoło.
Modlę się, abym sumiennie wypełniał wszystkie przeznaczone dla mnie zadania i obowiązki.

OPANUJ PORYWCZOŚĆ

Kiedy nie potrafimy pohamować języka, rozsadek i tolerancja natychmiast się ulatniają.

12 Kroków i 12 Tradycji, str. 91

Bycie rozsądnym, sprawiedliwym i tolerancyjnym to cel, nad którym muszę co dzień pracować. Proszę Boga – jakkolwiek Go pojmuję – aby pomógł mi zdobyć się na miłość i tolerancję wobec tych, z którymi pozostaję w bliskim kontakcie. Proszę Go, aby powściągnął mój język, gdy jestem podenerwowany, i daję sobie chwilę na zastanowienie się nad tym, jaka burzę emocjonalną mogłyby wywołać moje słowa – nie tylko w kimś innym, lecz również we mnie samym. Modlitwa, medytacja i codzienny obrachunek moralny są dla mnie kluczem do jasnego myślenia i pozytywnego działania.

~~~~

Z innej medytacji z kolei, wynika, że nie wolno za bardzo skrzydeł roztaczać nad dzieckiem czy mężem, gdyż wówczas wolność im się odbiera. Jakoś staram się to wypośrodkować.

Robię tylko tyle ile mogę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...