Moja lista blogów

sobota, 29 października 2022

Głóg

 

 Wybrałam się wczoraj po głóg,

zbierałam aż padłam z nóg.

Wiosną rwałam kwiat,

i na rok mam herbat.

Oby na me serce, specyfik  pomógł.

 


Dzisiejsza medytacja poucza,

by w emocjach nie zbaczać.

  Sercem należy się kierować

i nim decyzje podejmować.

A resztę zrobi za nas czas.


29 października

Podejmujemy wiele decyzji - małe, codzienne, które są raczej
wyborem pomiędzy nieważnymi sprawami oraz ważne
postanowienia, które dotyczą poważnych zmian w naszym życiu.
Bez względy na to , czy są to decyzje małe czy duże, zawsze
lepiej zachować pewną przezorność, jakiej wymaga sytuacja.
Jeżeli one dotyczą innych ludzi, dobrze jest uwzględnić w nich
miłość, wspaniałomyślność, tolerancję i zwyczajną uprzejmość.
Wtedy możemy podjąć decyzje, które nam zapewnią dobre
samopoczucie.
Jeżeli postanowienie, które właśnie mamy powziąć, jest bardzo
nasycone złością urazą lub goryczą, mądrze byłoby powstrzymać
się do momentu, gdy histeria minie i będziemy mogły spokojnie
rozważyć wszystkie fakty.

Rozważanie na dzisiaj

Będę pamiętać, że decyzja, którą podejmę w czasie kryzysu, może
nie być tą, którą podjęłabym, kiedy kryzys minie. nie będę podejmować
lekkomyślnych kroków, których później mogłabym żałować

Wszystkie nasze postanowienia i decyzje są podejmowane
w pewnym nastroju lub usposobieniu, które z pewnością ulegną
zmianie

( Marcel Proust)
.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...