Moja lista blogów

wtorek, 25 października 2022

Porządkowanie grobów

 Jak co roku,  wczoraj znowu,

porządek robiłam grobów.

Trochę darni ktoś mi dał,

którą u siebie wykopał.

Wypełniłam ubytki, na kilka sposobów. .

 

 
 Zdjęcie trawy z netu.

Mlecze i inne chwasty, wydłubałam,

a w to miejsce, kępki z darni wstawiłam.

Kiedyś kamyczki wokół grobu były,

ale po latach, trawą zarosły.

Ależ się wczoraj napracowałam.



25 października

Ludzie często są zdziwieni, kiedy widzą, jakie zmiany w życiu
przynosi program Al-Anon tym, którzy go stosują. A oto jego
sekret: jest on utworzony na fundamentalnej filozofii
etycznej, która znana jest od wieków. Oparta na całkowicie
różnych źródłach jak Biblia i bajki Ezopa. Łagodne traktowanie
naszych bliźnich zaleca Paweł w Liście do Efezjan. "Postępujcie
jak dzieci światłości. Owocem bowiem światłości jest wszelka
prawość, sprawiedliwość i prawda. owocem ducha jest szczera
miłość, radość, pokój, łagodność [...]". Ta sama myśl pojawia
się w bajce o wietrze i słońcu; konkurowały one ze sobą, które
z nich szybciej rozbierze człowieka idącego drogą. Podczas kiedy
wiatr dął mocnymi, zimnymi podmuchamy, człowiek ciaśniej
otulał się płaszczem, kiedy świeciło słońce, jego ciepło sprawiło
że ten człowiek zdjął płaszcz.

Rozważanie na dzisiaj

W Al-Anon ta sama myśl powtarzana jest na wiele sposobów
które wykazują, że nic nie możemy zrobić siłą i przymusem.
Będę pamiętać, abym nie była zbyt stanowcza w moich
osądach i działaniach.

"Dobroć jest najpotężniejsza siłą na świecie"
 
 Medytacja
Winniśmy nad sobą pracować, przezwyciężać swój egoizm i egocentryzm. Oczywiście całkowite wyzbycie : własnego „ja" nie jest ani konieczne, ani w ogóle możliwe. Ważne jednak, byśmy zdali sobie sprawę z tego, że nie jesteśmy pępkiem świata i że Ziemia - kręci się wokół naszej osoby. Każde z nas jest ledwie małą komórką w ogromnym organizmie ludzkości. Próbujmy pokonać nasze samolubstwo i interesowność i nie ulegajmy tak łatwo żądaniom naszego ego Uczmy się czerpać radość z najmniejszych choćby zwycięstw nad sobą: ten, który przezwycięża siebie, jest większy niźli ten, który podbił świat.

Modlitwa
Modlę się, ażebym próbował okiełznać swój egoizm i egocentryzm.
Modlę się, abym umiał zachować proporcje i znał swoje miejsce we wszechświecie.
 

2 komentarze:

  1. Alma
    Obym pamiętała o swoim miejscu we Wszechświecie. To daje mi spokój.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak około listopada, pora zadumy nadchodzi nad życiem...
    "Ustawiam się" jak tylko mogę, by pogodę ducha mieć,
    która od nas zależy,
    choć za oknem teraz plucha i mocno pada.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...