Moja lista blogów

wtorek, 18 października 2022

Caravaggio z loggią

 Audycji słucham o Caravaggio,

 rym znalazłam  tylko z loggią.

"Dawid z głową Goliata",

po mej głowie lata. 

Horyzont poszerzyłam, o Jezus[dżisas]!

Na kolację kanapki z "formaggio".

po francusku "fromage".

Taki w głowie "image" lub "misz masz",

po wczorajszych zakupach.

 Sprawdzam czy pracuje jeszcze główka,

gdyż zagracona przez słówka,

w różnych ( francuski, włoski, angielski, łacina) językach.


Od razu interpretacja obrazu się nasuwa,

czemu, bo nie komu, ja łeb chcę urwać?

No niechby już to mieszkanie najmłodszy znalazł, 

by jakąś loggię miało, lub balkon i niech cena nie powala.

A z medytacji i refleksji co na dziś wybrałam?

 
Medytacja
Prawdziwej pokory uczą nas dopiero doznawane przez nas klęski. Pokora wypływa z głębokiego poczucia wdzięczności dla Boga za moc, dzięki której dźwignęliśmy się z upadku. Pokora nie ma nic wspólnego z upokorzeniem ani z brakiem szacunku dla samego siebie. Ludzie, którzy potrafią uszanować siebie i innych, są często nad wyraz pokorni. Człowiek pokorny znajduje w sobie tolerancję dla wszelkiej niedoskonałości — nie krytykuje i potrafi wybaczać; jest surowy i wymagający wobec siebie, podczas gdy innym okazuje zrozumienie i łagodność.
Modlitwa
Modlę się, abym zdobył się na prawdziwą pokorę, nie tracąc przy tym szacunku dla samego siebie.
Modlę się, abym dostrzegał w sobie zarówno wady, jak i zalety.


18 pazdziernika

Krotkie rozmyslanie na temat spraw "nieuchwytnych".
Nasza postawa jest zwykle komunikowana innym ludziom
za pomoca tego, co i jak robimy oraz mowimy,
ale tylko wtedy, jezeli nasza postawa rzeczywiscie
odzwierciedla to, co czujemy.
Uprzejme zachowanie i lagodne, grzeczne slowa
rowniez moga ukrywac nasze prawdziwe uczucia.
Mozemy nawet byc przekonane, ze pozbylysmy sie uczucia goryczy`
oraz przekonania o wlasnej nieomylnosci i poczucia litosci nad soba,
ale jezeli one ciagle w nas tkwia, beda w jakis tajemniczy sposob emanowaly z nas
i zaprzeczaly temu, co probujemy zakomunikowac za pomoca "gry".
"Jak on moze to poznac"? - pyta zdezorientowana zona.
"Nigdy nie podnosze glosu, nigdy sie nie kloce,
probuje robic to, czego on oczekuje,
a jednak on ciagle mnie prowokuje!"

Rozwazanie na dzisiaj

Tylko zmiana manier oraz tego, co mowie i robie,
nie jest dowodem zmiany mojego wewnetrznego nastawienia.
Oszukuje sama siebie, jezeli wyobrazalam sobie,
ze moge calkowicie ukryc moje rzeczywiste uczucia.
One tak czy inaczej uzewnetrznia sie i przedluza
wrogie nastawienie w mojej rodzinie.
Musze calkowicie usunac emocje, ktore staram sie ukrywac.

"Sa rzeczy w niebie i na ziemi,
o ktorych sie nawet filozofom nie snilo".

(William Szekspir, Hamlet)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...