Moja lista blogów

poniedziałek, 24 października 2022

Goryczka, rozgoryczenie

 Miałam kiedyś goryczkę w ogródku,
zadziwiała mnie po cichutku.
Rozkwitała w listopadzie,
gdy wszystko do snu się kładzie.
Nie wszystkie "kwiatki", smakują  i pachną słodziutko.
 
 
 

 
24 października

Na jednym z wieczornych spotkań wielu członków narzekało,
że i m w życiu wiele brakuje z powodu picia alkoholika oraz
ogólnie na trudności życiowe. Pewien członek szczerze
powiedział: " Wiecie, że wszystko to brzmi tak, jak gdyby
niektórzy z nas dziecinnie oczekiwali od życia, aby było ono
całkiem wolne od problemów. Przypominam sobie nadawaną
dawno temu w radio komedię, której przewodnia sekwencja
brzmiała: >> A więc musicie przyjąć gorycz za dobrą kartę <<
Jest to całkiem podobne do filozofii Al-Anon, ponieważ mówi
nam, że musimy zaakceptować pewne niemiłe przeżycia na
naszej drodze, nie zapominając w tym czasie o rzeczach
dobrych".

Rozważanie na dzisiaj

czy oczekuję, aby wszystko w życiu układało się tak, jak ja chcę?
Być może powinnam uważnie spojrzeć na moje oczekiwania,
aby zobaczyć czy są one realistyczne w mojej szczególnej
sytuacji. jeżeli ciągle wyciągam ręce do gwiazd, mogę stracić
wiele dobrych rzeczy tutaj, w moim małym świecie.

"Modlitwa o Pogodę Ducha jest doskonałym lekarstwem
na rozgoryczenie.

 Medytacja
Łaska Boża ochroni cię przed wszelkim złem — duszy, która wierzy, zapewnia bowiem bezpieczeństwo. Moc Bożej Łaski sprawi, że żyć będziesz nie zbrukany brudami tego świata — uwzniośli ona twoje życie i uczyni je zwycięskim. Lecz by mogła na ciebie spłynąć, musisz pozostawać blisko Boga. Winieneś codziennie się z Nim jednoczyć i otwierać na Jego zbawienne oddziaływanie.
Modlitwa
Modlę się, ażeby Łaska Boża oddaliła ode mnie zło tego świata i pomogła mi wykorzenić to, które drzemie we mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...