Moja lista blogów

piątek, 28 października 2022

French Touch, la vie est belle

 Wczorajszy dzień z głowy mam tuż, czy acz,

w końcu obejrzałam "Frenche Touche" czy French Touch?

La vie est belle,...

Isabelle, Emmanuelle...

Tylko dlaczego na angielski, przechodzą już? czy zacz?


 Tradycyjna piosenka była,

Edith Piaf nie przebiła.

Garou od lat  się zatrzymał,

w repertuarze nic nowego  nie ma.

Cała reszta to froufrou...

Dziś o 19.00 na tvp kobieta, powtórka by była.

 Tak, wczoraj zdecydowanie był mój dobry dzień,

pogoda też piękna była..

Dziś podobnie jest.

 

Uwielbiam Edith Piaf, jej piosenki nigdy nie nudzą

i zawsze dreszcz mnie przenika, kiedy ich słucham.

Na cmentarzu" Pere -Lachaise" jej grób jest z czarnego marmuru,

kiedyś tam byłam...

Garou, zawsze chętnie słucham,,

szczególnie jego piosenka "Seul", po polsku "sam, samotny",

do mojego serca trafia.Wszystkie inne też.

Wyglądem przypomina mojego profesora od francuskiego z liceum.


28 października

Są okresy, kiedy opanowuje mnie uczucie litości nad samą
sobą; jesteśmy przygniecione kłopotami, którym musimy
stawić czoło.Zdarza się tak szczególnie wtedy,kiedy staramy
się zmienić nasze myślenie o nas i naszym stosunku do innych.
Z początku możemy być zbyt dociekliwe i starać się rozwiązać
zbyt wiele spraw od razu.
Istnieje prawie niezawodna recepta na ten stan umysłu: usuwać
z głowy wszystkie myśli oprócz jednej: "dzisiaj" - oraz jak ten
dzień dzisiejszy wykorzystać.

Rozważanie na dzisiaj

Ten dzień należy do mnie. jest unikalny w swoim rodzaju. Nikt
na świecie nie ma dokładnie takiego dnia jak ten. Zawiera on
sumę moich doświadczeń z przeszłości i wszystkie moje przyszłe
możliwości w przyszłości. Należy do mnie samej i mogę z nim
zrobić co zechcę. Mogę wypełnić go chwilami pełnymi radości
lub zniszczyć bezowocnym zmartwieniem. Jeżeli bolesne
wspomnienia przeszłości lub obawy o przyszłość opanują moje
myśli, odsunę je od siebie. Nie mogą one zepsuć mi tego dnia.

Dzisiejszy dzień jest specjalnym darem od Boga. jak
go wykorzystam? Im mniej pozwolę wpływać na niego innym,
tym większy osiągnę spokój i zadowolenie


Tej piosenki, kiedyś licealistów uczyłam,
na lekcjach francuskiego.
Kaseta i słowa do podręcznika,
gotowe były.
Bardzo optymistyczna i rytmiczna piosenka.
Bardzo ją lubię i w chwilach trudnych jej słucham. 
Po polsku, to "Ballada ludzi szczęśliwych".






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...