Moja lista blogów

poniedziałek, 10 października 2022

Refleksje, medytacje, złość

 

Refleksje i medytacje z rana,

to lektura bardzo polecana.

Piję sobie kawkę, 

biorę tego dawkę.

Tym sposobem złość pokonam.

Złość

Złość – najczęściej powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje utrata poczucia kontroli. Złość jest często związana z powtarzającym się oddziaływaniem czynników stresogennych.

 Refleksje - paŸździernik dzień 10

Refleksje
..NAPRAWIAJ SIEBIE, A NIE INNYCH

Kiedy ktoś nas dotknie i czujemy się tym zranieni, to przecież także z nami coś nie jest w porządku.

12 Kroków i 12 Tradycji, str. 90

Jakąż wolność poczułem, gdy wskazano mi ten fragment! Nagle zrozumiałem, że mogę coś poradzić na swoją złość – że mogę naprawić siebie, zamiast naprawiać innych. Uważam, że od prawdy tej nie ma wyjątków. Gdy się złoszczę, moja złość zawsze wypływa z egoizmu lub egocentryzmu. Wciąż muszę sobie przypominać, że jestem ”tylko” człowiekiem i że robię co mojej mocy – nawet jeśli ta moc jest niekiedy nikła. Toteż proszę Boga, aby usunął ze mnie złość i wyzwolił mnie.
 
Wiara
 Rozważanie na dzisiaj

Jeżeli moja wiara została zmniejszona z powodu niepowodzeń
życiowych, mogę ją odzyskać z powrotem poprzez przylgnięcie
umysłem do duchowego pojęcia wyrażonego w Modlitwie o
Pogodę Ducha. Ta ożywcza filozofia będzie niezawodną
podstawą mojej wiary.

"Albowiem według wiary, a nie dzięki widzeniu
postępujemy
2 list do Koryntian 5,7
~~~~~~~~~~~~~~~~
Każdy ma tyle wiary ile mu potrzeba, moja jest mała.
Jak się tu nie denerwować, kiedy codziennie ceny idą w górę,
wynajem mieszkań podrożał, mieszkanie kupić trudno,
zawsze oferta mu ucieka,
a choroba najstarszego nie odpuszcza.
No chyba, żebym była z kamienia lub żelaza.
Od strony modlitwy o pogodę ducha,
to trzeba przyznać, że są sprawy i rzeczy na które wpływu nie mamy,
zatem szkoda zdrowia tracić i na te okoliczności od nas niezależne,
 chorować i się denerwować.

4 komentarze:

  1. bardzo trafna definicja złości. Muszę zapamiętać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko w teorii pięknie wygląda,
    ale jak przychodzi z rzeczywistością i realnym światem się skonfrontować,zmierzyć,
    to jakoś emocje górę biorą, wchodzą jak burza,
    obraz zaciemniają i mądrości znikają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli np oszukają mnie w sklepie,choćby o 17 zł,
      dwa razy towar licząc,
      czy choćby o 1 zeta,
      to od razu się wkurzam i się domagam zwrotu,
      choć pani z kasy twierdzi, że podwójny towar miała,
      a ja jej pokazuję ze sklepu nie wychodząc, że gdzie to niby ukryłam?
      A tu ludzie na mnie patrzą, ja się sumiętuję,wszystko z mojego wózeczka zakupowego wykładam...
      Albo te namolne telefony z reklamami produktów wszelakich,
      nękające mnie co jakiś czas,
      W sumie tyle razy odpowiadałam jej i jemu,
      aż się w końcu odczepili, gdyż powiedziałam, że przez telefon umów nie zawieram,
      a pani mi kit wciska i to nie jest rozmowa na telefon.
      Wyłudzanie na wnuczkę Anię też przeżyłam,
      dwa razy wypadek miała i na komendzie czekała na kasę:)
      Tyle, że ja wnuczki Ani nie mam, ostatecznie synowa takie imię maa że sporo jeździ autem,
      to można się zdenerwować.:)
      Jednak na niektóre sprawy wpływ mamy,
      ale to wiele zdrowia i nerwów kosztuje.
      Potem trudno ochłonąć ido równowagi przejść duchowej.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...