Moja lista blogów

czwartek, 13 października 2022

Trzynastego, Fatima

 Trzynasty, to JP II i  Fatima,

tak widzę,  wielu się zżyma.

 Przepowiednie, fakty, cuda,

zdarzenia a nie zwykła ułuda. 

Maryja w koronie kulkę papieża trzyma.

 

 

 

Tajemnica Fatimy i Jana Pawła II 

 Internet się uwziął na JP II,

produkcja memów ciągle trwa.

I śmieszno i straszno,

w sumie bardzo smutno.

 Ośmieszanie,  szkalowanie, co za satyr(w)a.

 Zobacz najlepsze memy z papieżem. Śmieszne i smutne!

Linka,do tych najbardziej prymitywnych, nie wklejam.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

Medytacja
Królestwo Ducha na ziemi wzrasta wolno, niczym posiane w glebie ziarno. Do postępu i rozwoju przyczyniają się ci, którzy kroczą w awangardzie, torując nowe drogi. Nie dopuść do zastoju w twoim życiu — niestrudzenie dąż do czegoś lepszego, pełniejszego, szlachetniejszego. Nieustannie poszukując i doskonaląc się, wyhodujesz ziemską odmianę życia wiecznego. Nie rozpamiętuj dawnych klęsk i błędów, lecz wyciągaj wnioski i ucz się na nich — wspinaj się po stopniach twego rozwoju duchowego, wytrwale zmierzając prosto do celu.

Modlitwa
Modlę się, abym pragnął wzrastać i rozwijać się.
Modlę się abym wciąż piął się po szczeblach drabiny mego życia

 Rozważanie na dzisiaj

„Naucz się ze spokojną rozwagą stawiać czoła sprawom wtedy, kiedy one istnieją.
Możemy nie być w stanie kontrolować tego co się dzieje, ale możemy ,
kontrolować nasze nastawienie w stosunku do tego”
Ta jasna wypowiedź z odległego kontynentu będzie zachęcać ludzi z Al-Anon do
poszukiwania Pogody Ducha. Wskazuje ona, jak bliscy jesteśmy sobie w naszej
wspólnocie.

„[...] Odnawiajcie się w duchu w waszym myśleniu [...] bo jesteśmy nawzajem
dla siebie członkami”.
(list do Efezjan 4,23,25)

Na koniec pytanie sobie zadaję samej :

Czy ja jeszcze się rozwijam duchowo,

czy już całkiem skapcaniałam i zdziadziałam?

7 komentarzy:

  1. Nawiązując do memów do których odesłałaś:

    "Czy wiesz, jaka jest jej miłość? To jakby mżył najdrobniejszy deszcz, w którym idziesz i nie wiesz, że pada, a potem czujesz, żeś przemókł do samego serca. Taka jest jej miłość", napisała Pawlikowska-Jasnorzewska.

    I nie wiadomo czy Wojtyła to czytał i przyszło mu do głowy, że sam to wymyślił, czy twórcy memów jak zwykle zmyślają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Memy, to specyficzna działalność.
      Link podałam tylko do tych przyzwoitych,
      jest cała reszta niesmacznych i prymitywnych,
      które mnie nie śmieszą.
      Skąd mi wiedzieć czy K.Wojtyła znał te słowa o miłości.
      Jednak sądzę, że tak, gdyż polonistykę studiował przez jakiś czas.

      Usuń
    2. No cóż, Kościół zrobił wiele, żeby Wojtyła stał się memem.

      Usuń
    3. Moniko,
      Nie wiem do jakiego kościoła należysz,
      że tak to oceniasz..
      Od dzieciństwa mi ten człowiek towarzyszył,
      pierwsze spotkanie z nim miałam,
      kiedy moje bierzmowanie się odbywało w parafii Zarzece pod wezwaniem,Świętego Michała Archanioła.
      Dawny kościół przez hrabiów Dzieduszyckich wybudowany
      do dziś się ostał.
      Hrabina Morska, potomka ich, pałac przekazała gminie,
      ale nie o tym mi tu dyskutować.
      Kiedy nasz Jan Paweł II w Krakowie przebywał,
      na wszystkich tych zgromadzeniach byłam
      i mocne to przeżycia były.
      Wybacz, ale z prymitywami na ten temat,
      nie zamierzam dyskutować.

      Usuń
    4. Przejęzyczyłam się w pośpiechu,
      chodziło mi o to, że z prymitywnymi memami,
      a w sumie ich autorami, którzy pozostają anonimowi,
      nie zamierzam dyskutować.
      Podobnie ośmieszają i wyszydzają obecnego papieża Franciszka
      Odnośnie kościoła:
      To prawda, że przesadzono z ilością pomników,
      papież nie życzył sobie tego.
      To postać niesamowita dla mnie.
      Wczoraj wzruszyłam się, oglądając nie polski film fabularny o nim.

      Usuń
    5. Papież Bergolio wykonał jeden telefon i pomniki nie powstały. Dlatego nie biorę na poważnie informacji, że Wojtyła pomników nie chciał. Łechtało go to, jak i inne sprawy. Myślę o apostazji z kościoła katolickiego, ale po prawdzie nie chcę sobie psuć humoru wizytą na plebanii, gdy jestem w Polsce (bo tylko po osobistej "audiencji" można się wypisać).

      Usuń
    6. Młodzi uciekają z kościoła.
      Najmłodszy również chce apostazji dokonać,(31l.)
      Najstarszy, (44l.) nie wierzy w Boga.
      Jedynie średni, (42l), jest wierzący, tradycję pielęgnuje i po chrześcijańsku dzieci wychowuje.
      Ja już w starej tradycji zostanę,(70l),
      choć tak po prawdzie, na wpół agnostyczką jestem.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...