Moja lista blogów

poniedziałek, 3 października 2022

Czerwona róża

Moja stara czerwona róża,

po cięciu się ciągle wydłuża.

Sił od niej nabiorę,

na walkę z upiorem.

I  będę  silna jak burza.

I nie pozwolę nikomu mnie  wkurzać. 

Sama też innych nie będę denerwować.



 W ubiegłym roku, też takie długaśne miała odnóża
W tym roku to samo zrobiła mi na wiwat.

Medytacja
Cnota przynosi spokój — prawość owocuje trwałą pewnością siebie i poczuciem bezpieczeństwa. Aby dokonać wysiłku i postępu, dusza musi być wyciszona; a wówczas ciało i umysł także nabiorą mocy, dzięki której podołasz ciężarom i zwyciężysz. Boski spokój płynie z prawości, nieuczciwość zaś rodzi niepokój. Żyjąc tak, jak oczekuje tego od nas Siła Wyższa, zaznamy ciszy i harmonii. Pewność i bezpieczeństwo staną się naszym udziałem, jeśli gorąco uwierzymy w to, że Moc Boża jest w zasięgu naszych rąk, a Bóg miłuje nas i strzeże od krzywdy, pokusy i upadku.

 12 Kroków 12 Tradycji, str. 93

Uwielbiam spędzać czas w ogrodzie, nawożąc i przycinając moje rośliny. Pewnego dnia, gdy zapamiętale obcinałem jakieś gałązki, przystanęła obok mnie sąsiadka. “Pańskie róże są takie piękne!- powiedziała -Cóż za szkoda, że trzeba je tak kaleczyć”. “Wiem, co Pani czuje – odparłem. Ale trzeba usunąć zbyteczny nadmiar, żeby mogło rosnąć, silne i zdrowe.” Później pomyślałem, że być może rośliny odczuwają ból - ale i Bóg, i ja wiemy, że jest on nieodłączną częścią planu i że potrafi przynosić dobre owoce. Od razu przypomniał mi się bezcenny Program AA, oparty na założeniu, że ból jest warunkiem wzrostu i rozwoju. Proszę Boga, by w odpowiednim czasie usunął ze mnie wszystko, co niepotrzebne, i oczyszczając mnie, umożliwił mi dalsze dojrzewanie.

 Jeszcze zdążę przed zimą przyciąć róże, czekam na przypływ energii i na pogodę.

Byleby mnie kto lub co, nie podcięło.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...