Moja lista blogów

piątek, 29 grudnia 2023

Zmęczony renifer

W piątek  nocą, do salonu liter, 

przyczłapał zmęczony renifer.

 Rzekł był, że grypa, 

pewnie go chwyta, 

więc podarowałam mu ciepły  koc, sweter...

 *

Dodał jeszcze, że tyle walk stoczył,

kiedy przez rykowiska tu kroczył.

Kilku powalił swoimi rogami,

osaczony zazdrosnymi  klępami.

Nawet obawy miał, czy życia nie skończy.




Plakat renifer - Neoformat

 Zdjęcie z netu




*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 29 grudnia

    Są takie chwile, że irytuje mnie wszystko, co robi mój alkoholik. Czasami nawet źle wsypuje płatki śniadaniowe! Chociaż jest dla mnie ważne, by uczyć się rozpoznawać niewłaściwe zachowanie i bronić się przed nim, nie zawsze mi się to udaje. Jeśli przyłapię się na obserwowaniu i krytykowaniu każdego szczegółu jego zachowania, mogę potraktować to jako sygnał, że coś jest ze mną nie w porządku, czegoś mi brakuje lub coś przeoczyłam. Czy obawiam się nadchodzącej kontroli w pracy? Czy usłyszałam na mityngu coś, co poruszyło niezałatwiony w przeszłości gniew? Czy zachowuję się tak z powodu starej urazy, o której zdecydowałam się nie rozmawiać? Wykonanie telefonu do kogoś z Al-Anon pomoże mi to uporządkować.

Przypomnienie na dziś

    Wyzbycie się krytykowania może być dla mnie tak samo trudne jak dla alkoholika rzucenie picia, bo czasem wydaje się mi takie potrzebne! Chociaż krytyka i negatywne myślenie mogą służyć jako zawór bezpieczeństwa dla bólu, to nigdy nie rozwiązują problemów, tylko odwodzą od nich uwagę. I na koniec przeszkadzają w poznaniu samego siebie.

„Człowiek może zobaczyć pyłek na czyichś włosach, ale może nie dostrzec muchy na własnym nosie”.

Mendele Mojcher Sforim 

 https://codzienne-motywacje.pl/odwaga_do_zmian.php

~~~~ 

Grochówka, naleśniki z serem, prince polo 

jadłospis nieco zmieniłam,

gdyż po promocji , kaszankę w l... kupiłam

i na obiad będzie wraz z kiszona kapustą... 

63 komentarze:

  1. Ula jak zdrowie?
    Też mi czasem żołądek nawala.
    Dobrze mi służy taka mamałyga: ryż miękki+starty banan+mleko. Na ciepło.
    Tylko teraz jak kaszlesz to nie bardzo, bo to produkty śluzotwórcze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na takie rzeczy lubię ryż z jabłkami, cynamonem.
      Często też zwykły biały ser topie na patelni,
      nie musi być zgliwiały,
      dodaje wcześniej uprażone nasiona lnu
      lub kminek,
      jajko do tego,
      dobrze mi to robi.
      W ogóle, to dużo twarogu jem, kefir, jogurt,
      gdy mnie nadkwasota ssie,
      nawet w nocy.
      Jem często,
      małymi porcjami.

      Usuń
    2. Ogólnie to słaba bardzo jestem,
      choć w płucach już tak nie furczy
      i nie świszczy.
      Niedowład kończyn mam,
      wszystko robię z większym trudem.

      Usuń
    3. Każdy sobie jakoś radzi...
      Nogi musiałabyś ćwiczyć, ale...

      Usuń
    4. Właśnie przed chwilą rozćwiczyłam mięśnie na świeżym powietrzu, idąc kawałek drogi do pobliskiego l....a
      robiąc i ciągnąc potem zakupy.
      Kijków, rowerków, nie potrzebuję.
      Przez park kieszonkowy przechodzę,
      a tam takie koromysła do ćwiczeń są,
      tyle, że ja zbytnio nie mogę,
      mojego niestabilnego, bolesnego stawu kolanowego,
      nadużywać,
      bo by mi się rozleciał.
      Wszystko z umiarem trzeba czynić.

      Usuń
  2. Łanie i renifery są cudne ❣️
    Mam duże problemy z komentowaniem. Ciągle albo spróbuj ponownie później, albo wystąpił błąd, i tak w kółko. Ale to samo podobno mają inni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko takiego reniferka mam
      i go wykorzystałam,
      nocą zdjęcia robiąc.
      A reszta to z You Tube,
      na którym one takie wygibasy robią.:)))
      Bardzo fajne i śmieszne:)))

      Usuń
  3. Teraz dwa razy bez kłopotu. Może i ten wejdzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Logowanie się powoli wyrobi,
      czasem też problem mam.

      Łanie, sarny, łosze, renifery, łosie i daniele,
      napracowały się w święta wiele.
      Klępy narzekały , kozy szalały,
      wszystkim tak łatwo się kopało,
      gdy ciemno było.
      Teraz przestały, odwagi brak
      i o to chodzi,
      by spokojnie tu było.

      Usuń
  4. Lubię pieprz i nawet troszeczkę
    do rosołu sypię ;) ale z umiarem!

    Nie jesteśmy aniołami, ale jeżeli wkrada się nienawiść, no to hola...
    To już nie są żarty, to już jest niesmaczne❗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię pieprz, szczególnie cayenne,
      czasem potrzebuje i do rosołu wsypuję.
      do tego kurkuma, imbir, goździki,
      cynamon czasem do kawy, by smak odmienić.
      Wszelkie zioła również,
      szczególnie oregano do zapiekanek,
      bez tego ani rusz.

      Jestem tolerancyjna,
      ale do czasu.
      Jeśli ktoś moje granice wolności przekracza
      i gwałtem i pod osłona nocy się wciska,
      jako nieznane persony,
      pyłek na moich włosach widzi
      a u siebie much w nosie nie dostrzega,
      to trzeba reagować,
      tak jak medytacje, które tu sobie wklejam,
      głoszą.

      Usuń
  5. Grypa paskudna rzecz. Czekam na księdza. Cosik się spóźnia. Wracając do polityki to stacja Republika przebiła w oglądalności TVN. I nawet Tusk o niej wspominał. Niech się ten renifer kuruje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tam księdza nie zamawiam.
      Serdecznie mam ich dość.
      Wreszcie wolna jestem
      od tej ich " kilkuminutowej kolędy"
      inwigilacji w domu,
      kopertą potwierdzonej.
      Za pochówek synowie zapłacą,
      a reszta już była, te wszystkie obrzędy.

      Usuń
  6. Wielu reniferów tu się ostatnio przewinęło,
    na tym blogu.:)))
    Taki jeden zbłąkany,
    nocą do mnie przylazł,
    imienia nie podał:)))
    Fakt, grypa to wstrętna rzecz.

    Dość mam polityki, stacji republiki,
    tego gadania, utyskiwania.
    Trzeba jakieś radykalne kroki podjąć,
    a nie zgadzać się na wszystko,
    na całe to bezprawie,
    co Tusk ze swoim rządem robi,
    tak nie może być!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sąsiadka zamówiła i dalej czekam. Jedna wdowa, druga rozwódka. Ta druga księdza nie przyjmuje i straciła wiarę. Choć rodzice byli głębokiej wiary. Ojciec też nie chodził do kościoła, a proboszcz go pochował. Zależy ile dasz kasy. Opozycja tuskowa wcześniej wprowadzała chaos i dezinformację. A teraz są cacy.

      Usuń
    2. A co to ksiądz Bogiem jest,
      by przed nim chylić czoło?
      W ornaty się ubierze,
      czy tez inne szaty,
      i nie wiem kogo zgrywa.
      Czy Jezus ich do tego zmusił,
      czy też sami to sobie wymyślili?
      Jakaś nowa nacja, by nami dyrygować?

      Usuń
    3. A gdyby tak po ludzku,
      bez tego aktorstwa,
      tak normalnie wśród ludzi być,
      a nie szatą zakonną szpanować.
      Czasem ich widzę jak w czasie deszczu,
      w tych białych spódnicach chodzą,
      błoto zbierają.
      Nawet ja sama w czymś takim,
      na miasto bym się nie wypuściła.
      Kto by mi potem,
      te rzeczy prał,
      kiedy ja sił już na nic nie mam.

      Usuń
    4. Nawet obrusów tradycyjnych,
      na święta, sił nie miałam położyć,
      uprasować,ukrochmalonych,
      tylko jakieś zasłony z grudkami śniegu,
      na stole wigilijnym położyłam,
      gdyż i tak,
      po każdej wieczerzy, do prania li tylko,
      się nadają.
      No ale tam, wiadomo,
      kościół ma swoje większe wymagania,
      moim kosztem.
      Ofiara na zbytki,
      ode mnie, do nich nie trafiła.
      Nie potraficie uleczyć mego syna,
      tylko jakieś bzdury przytaczacie
      z dawnych wieków z ewangelii.

      Usuń
    5. Z wiarą nie należy przesadzać bo ogłupia. Ludzie w kapłanie widzą często Boga i do niego się modlą, nie znają prawd o swojej religii.

      Usuń
  7. W tym momencie,
    kiedy to piszę,
    mój syn schizofreniczny swoja fazę ma
    i akurat teraz się głośno wydziera.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty już zostaniesz świętą za życia.

      Usuń
    2. Bogdanie, nie przesadzaj z pochwałami:)))

      Usuń
    3. Prezydent Andrzej Duda jest gotów ponownie parafować dokumenty ws. ułaskawienia byłych szefów CBA Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika. Głowa państwa mimo to uważa, że jego prawo łaski - po nieprawomocnym wyroku - wciąż obowiązuje, a politycy PiS nie mogą pójść do więzienia. Dokumenty są już gotowe
      "Choć publicznie prezydenccy urzędnicy mówią, że ponowne ułaskawienie obu polityków jest wykluczone, bo w mocy pozostaje poprzednie, to nowe dokumenty są już gotowe" - podaje RMF FM. Marcin Mastalerek - szef Gabinetu Prezydenta - informował, że Andrzej Duda nie zmieni swojej decyzji i podtrzymuje prawo łaski, które muszą respektować sądy.

      Mimo to niedawno zapadł prawomocny wyrok ws. przekroczenia uprawnień w akcji CBA wobec Andrzeja Leppera z 2007 roku, co oznacza dwa lata więzienia dla Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika. Mastelerek dodał, że jeśli posłowie PiS znajdą się w zakładzie karnym, prezydent będzie na całym świecie mówił o tym, że w Polsce są więźniowie polityczni.Więc prezydent nie śpi. Taki jest przekaz Ula .

      Usuń
    4. Wiadomo, że PiS robił przekręty
      i wcale nie jest święty.

      Usuń
    5. U nas za przekręty się siedzi, oczywiście sąd musi to udowodnić, o co nie jest trudno.

      Usuń
  8. Nie przesadzam jesteś kobietą jak to mówią cud malina. Urszula 29 grudnia 2023 11:36
    Bogdanie, nie przesadzaj z pochwałami:)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój Ty Bogdanie asystencie,
    no jak Cię tu nie kochać.
    Menu na dziś coś zmieniłam,
    nie będę się naleśnikami męczyła
    gdyż na przecenie czy tez promocje
    na kiszki w lidlu natrafiłam
    a do tego tylko ziemniaczki z wczoraj
    i kapustka kiszona z wigilii,
    we wiadereczku, przechowywana.....

    OdpowiedzUsuń
  10. Trudno się wybudzić gdy ciemności jeszcze panują, a na dziś zapowiadają pochmurny dzień. Szybka kawa i pora warsztat otworzyć. Roboty nie brakuje, ale dzisiaj pełny skład osobowy, będę miał więcej luzu. Umilę wam czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę chcesz tu nam czas umilić?
      Miło by było.
      Jakieś kawały, suchary, będziesz tu wstawiać?
      No pożyjemy, poczekamy.
      Nikogo nie zmuszam, do tej dziwnej, tu podróży.
      Na własną odpowiedzialność, tu wchodzisz.
      a sobie, czy innym dogodzisz,
      to już bez oceny pozostawiam.

      Usuń
  11. A gdzie prezydent jest,
    ja się pytam.
    Po co mi ta cała telewizja Republika?
    "Chuj, dupa i kamieni kupa",
    tyle ja wiem od pułkownika Sienkiewicza,
    ile mój kraj, jest wart.
    Ależ z ciebie, ministrze,
    jest rodem z piekła, czart!


    OdpowiedzUsuń
  12. Ludzie, kto go wybrał?
    On kandydatem był na Mistrzejowicach,
    gdzie kolebka solidarności była,
    razem z księdzem
    "Ksiądz Kazimierz Jancarz, mistrzejowicki „Baca”
    Kiedyś na Boh. Września mieszkałam,
    przez 4 lata,
    zanim większego mieszkania się nie dorobiłam,
    na os, dywizjonu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Do waszej polityki się nie mieszam, żeście sobie wybrali to się teraz martwcie, trudno na odległość to wszystko ocenić, Z innej perspektywy to widzę, ale wiem jedno, ci co przegrali nie byli lepsi…SKORO PRZEGRALI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta Maxsiu. Srały muchy będzie wiosna. Co ci będę więcej tłumaczył. Na 1 kolędy i ojciec Mateusz. Módlmy się bracia i siostry.

      Usuń
    2. In spring, flowers grow, flies shit, and they don't let you sleep

      Usuń
    3. Przetłumaczone z translatora. Z ciebie taki Amerykanin jak z koziej dupy trąba. Daj sobie siana. To samo mogę ci wkleić w różnych językach.

      Usuń
    4. Many fools have stood in my way, no one can compare to you.

      Usuń
  14. Tak, ale ci co niby wygrali,
    cała ta koalicja, bezprawie szerzą,
    niczego nie uznają,
    żadnego wstydu nie maja,
    respektu żadnego przed nikim.
    Nie mogę na to patrzeć.
    To złe jest!
    Nie tak powinno być!

    OdpowiedzUsuń
  15. Warto cierpieć? Bo zazwyczaj cierpią inni, swoi się cieszą. Rządzą i mają się dobrze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. List był do wuja Leona,
      A skrzynka była czerwona.

      Usuń
    2. Jak Ciocię kocham, proszę Cioci, że nie kłamię!

      Usuń
    3. Intryguje mnie ten tatuś Halinki... 🧔

      Usuń
    4. Tylko przechodził obok skrzynki 😉

      Usuń
    5. No, nie pisz mi, że oficer tylko kucał, jak wrzucał... Bo oficer też mnie interesuje, bo za mundurem panny sznurem👮

      Usuń
    6. Kto był w marynarce, ten nie tylko kuca, ale i wywija inne harce 😉

      Usuń
  16. Właśnie nie wiem.
    Dość już tych cierpień mam.
    Muszę znów, jakąś nową terapię uruchomić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie musisz spokojnie Urszula.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ula, ty się nie zamartwiaj...
    ORMO czuwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz jakiś dziwny dowcip i słabe rozeznanie do ludzi. Tu się większość podszywa pod różne osoby. Basia29 grudnia 2023 20:22
      Ula, ty się nie zamartwiaj...
      ORMO czuwa

      Usuń
    2. Słabe mam, ty mnie trochę zawiodłeś.
      Jestem naiwna jak dziecko i wierzę w awers, nie dopuszczam ciemnej strony księżyca 🤔
      Bardzoś dla mnie łaskawy Bodziu. Dobrze, że nie napisałeś, że ten dowcip mam słaby bo miałabym doła cały stary rok❣️

      Usuń
    3. Przy bliższym poznaniu traci wiele, taki już z niego zimny drań.

      Usuń
    4. O mamuniu, to dokładnie tak, jak ja 🤨

      Usuń
  19. Wybacz, nie wypada w tej sytuacji żartować, ale nie umiałam się powstrzymać.
    A tak na poważnie, naprawdę się nie martwię, bo wszystko jest w planach Bożych, i co się mam przejmować.
    Może oba komentarze cię wkurzą, ale to już trudno.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bez komentarza. Basia29 grudnia 2023 20:27
    Wybacz, nie wypada w tej sytuacji żartować, ale nie umiałam się powstrzymać.
    A tak na poważnie, naprawdę się nie martwię, bo wszystko jest w planach Bożych, i co się mam przejmować.
    Może oba komentarze cię wkurzą, ale to już trudno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu ty w kółko cytujesz, chyba wystarczy odpowiedzieć.
      A tak to tworzysz tu całe eposy.
      Ale może się nie znam...

      Usuń
    2. Zagubiony jak dziecko we mgle.

      Usuń
    3. Czyżby osiołek jeszcze sianka nie dostał?

      Usuń
    4. Max, nie kąsaj ciągle Bogdana!

      Usuń
    5. To on wierzga jak niekarmiony.

      Usuń
  21. Ula, ja po jogurcie białym naturalnym mam silną nadkwasotę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ula, dzisiaj masz chyba dobry sen, to fajnie.
    Ja teraz po wieczerzy, chyba raczej po przedśniadaniu- to robię drugą turę kimono. Śpij słodko⭐

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...