Moja lista blogów

wtorek, 12 grudnia 2023

Salon Liter, premier

 Do zimowego Salonu  Liter,

wkracza dziś nowy premier.

Pomóż mu  Boże,

wygłosić świetne expose,

a sejm naucz dobrych manier.



 Expose premiera Donalda Tuska,

wygłoszone w sejmie 12.12.2023



*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 12 grudnia

    Kiedy członkowie Alateen spotykali się z członkami Al-Anon, zawsze miałem wątpliwości. Nie sądziłem, że dorośli mogliby pomóc mi w jakikolwiek sposób, ponieważ mieli oczywiście to samo chore nastawienie, co moi pijący rodzice. Mówiłem do siebie: „Wspaniale, znowu to samo”. Ale ja też miałem to chore nastawienie. Zamknąłem swój umysł nie tylko na moich rodziców, ale na wszystkich dorosłych. Przychodziłem z tym nastawieniem na mityngi, więc nie uczyłem się niczego. Musiałem radzić sobie ze starymi urazami, zanim rozpoznałem cudowny prezent ofiarowany mi przez Al-Anon. Byli tutaj ludzie, którzy mogli mi pomóc w leczeniu zranień pozostawionych przez moich pijących rodziców i w uświadomieniu sobie, że jestem bezpieczny, będąc częścią swojego świata. Potrzeba było dyscypliny i odwagi, by przestać wyrzucać każdego dorosłego z mojego życia, ale ponieważ zrobiłem ten wysiłek, zacząłem rozumieć, że dorośli też są ludźmi. Nawet zacząłem wierzyć, że moi rodzice starają się najlepiej jak potrafią, i że ja potrafię ich kochać w taki sposób, by nie musieć zmieniać ich lub siebie.

Przypomnienie na dziś

    Al-Anon pomaga mi zobaczyć rzeczy takimi, jakie są. Ludzie w moim życiu nie są czasami tacy, jacy według mnie powinni być. Z pomocą Al-Anon mogę ich kochać za to, kim są, a nie za to kim, według mnie, powinni być.

„Żyć prawdziwie to ryzykowny biznes, i jeśli ktoś ustawi zbyt wiele zabezpieczeń przed ryzykiem, może w końcu sam znaleźć się poza życiem”.

Kenneth S. Davis 

~~~~

Sznycle z piersi kurczaka, kapusta z koprem, ziemniaki, wafel czekoladowy

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Nieprzyjemny incydent w sejmie pod koniec dnia,
zgaszona przez posła Grzegorza Brauna, menora.



147 komentarzy:

  1. Basia wczoraj użyła słowa salon,
    w odniesieniu do tego bloga,
    a to wzbudziło we mnie wspomnienia,
    gdyż dawno temu, taką nazwę sobie wymyśliłam,
    Salon Liter, gdzie bawię się literami
    i nawet kilka osób w nim gościłam.
    Razu jednego nawet gościł Andrzej Lepper,
    przyniósł mi królika i zaraz znikał,
    gdyż nie cierpiał łapówek i afer.
    No ale dzisiejszym tematem, jest stary, nowy premier.

    OdpowiedzUsuń
  2. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 06:49

    Na salonach się jest, a nie bywa, więc pokuszę się o dwa słowa komentarza. Chory z urojenia starzec wychodzi na mównicę i obraża, czy to jest w dobrym tonie? Myślę, że nie, jak trudno jest ludzi odgonić od koryta i wykorzenić z nich nienawiść. Inna siła polityczna przejmuje władzę, czy coś się zmieni? Na pewno będzie trochę inaczej i oby, czas pokaże. Wypada życzyć powodzenia, bo to nasza wspólna sprawa, nasza przyszłość. Za cztery lata to ocenimy...

    OdpowiedzUsuń
  3. Rzeczywiście,
    zakończenie wczorajszych obrad,
    było w złym tonie.
    Jarek swoją prawdę wypowiedział,
    że "Tusk, agent niemiecki objął rząd w Polsce"
    czy jakoś tak, dokładnie nie pamiętam.
    To taka pieczęć nad tym wszystkim, tak posumował,
    po utracie władzy przez PiS, tak przypieczętował.
    Pożyjemy, zobaczymy.
    Naród w euforii podziwu, mnie to jakoś nie uskrzydla,
    pamiętam jak za nowego, starego premiera jego rządów było...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to tylko "salon liter",
      a nie salon24.
      Polityką zazwyczaj się tu nie zajmuję,
      ale dzisiejszego expose Tuska, nie sposób pominąć,
      zbyt wielkopomne to wydarzenie.

      Usuń
    2. Czy to na pewno exposé do narodu czy dialog z PiS ? Konkrety zobaczymy później. Wszystko się okaże.

      Usuń
    3. To raczej dialog z PiS i ciąg dalszy 8 gwiazdek,
      a nie expose do narodu, rodzaj zemsty raczej.

      Usuń
  4. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 08:51

    Trudno nawet w minimalnym stopniu nie przyglądać się rządzącym. Oni są przez nas wybierani, nas reprezentują i powinni nam służyć bo naszymi pieniędzmi obracają. Chyba nikt nie lubi źle inwestować, ja przynajmniej nie, a okazja czyni złodzieja, więc kontrola musi być..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jakim stopniu masz kontrolę na tym wytłumacz mi? Jeśli głosowałeś na swoją ulubioną partyjkę to możesz się jedynie przyglądać, czy spełni twoje twoje postulaty, które miała w programie. A jest koalicja, która ma różne myśli i czyny, więc tylko możesz się przyglądać co zrobią. A nie kontrolować, bo żadnego nie masz wpływu na to. I nie trzeba czekać 4 lata by to zmienić.

      Usuń
  5. Kogo ty tu gościsz w tym salonie?
    Zadam ci zagadkę. Szkoda, że ci nie mogę tego przesłać.
    Kto to?
    Zdrajcov
    Baranov
    Komuchov
    Szczochov
    Żulikov
    Dopalaczov
    Kablov
    Koniev
    Kopertov
    Płaczkov
    Generał Czajkov
    Chyba łatwa zagadka... Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te same gęby co wcześniej. Sikorski i cała reszta. Leszczyna była nauczycielka ministrem zdrowia. Zlikwiduje kolejki i naprawi to lol. Włodzimierz Czarzasty- Lewica wchodzi do tego rządu, by realizować nasze lewicowe postulaty"

      Stare komuchy, pezetperowscy sekretarze znowu rządzą. Cała ta koalicja dała się Tuskowi wyrolować, razem z marszałkiem rotacyjnym. Kaczyński życie poświęcił dla Polski. Tusk karierę amen.

      Usuń
    2. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 11:06

      Czego się obawiasz, że przestaną dawać? Marzy Ci się powrót do minionego wieku, ale to już było! Nie ma nic za darmo, każdy jest kowalem swojego losu, bierz sprawy w swoje ręce, przestań płakać i użalać się. Socjal to nie sposób na życie, to patologia...

      Usuń
    3. Pieprzysz jak potrzaskany. Produkujesz tyle nicków każdego dnia i nocy. Sam żyjesz z socjalu człowieku. Weź odpocznij od neta bo bredzisz. Cały czas wcześniej żeś klepał o PIS i kościele na tym swoim forum co zawłaszczyłeś. Jest tyle fajnych rzeczy poza netem. Nie musisz tu ciągle siedzieć jak na czacie. Ja o niebie ty chlebie.

      Usuń
    4. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 11:48

      Nie ogarniasz tego co piszesz, ale mnie to nie dziwi. Nie rozwijasz się skupiając na sprawach, których nie rozumiesz i nie masz na ich temat wiedzy. Piszesz co wiesz, bez ładu i składu, licząc, że zasianie fermentu Ci się przysłuży. To płytkie i zaniża poziom rozmowy, poszukaj sobie kogoś na swoim poziomie.

      Usuń
    5. Dopiero co z carrefoura żeśmy wrócili,
      expose jeszcze trwa.
      Zatem nie słyszałam co premier Tusk mówił,
      w wolnej chwili poczytam i jakieś swoje uwagi ewentualnie napiszę.
      Bona na 25 zł zarobiłam,
      bo dziś takowe,
      na kartę emeryta wydają,
      portki i koszulkę dla syna kupiłam
      i tanie gulaszowe, wołowe i wiele innych rzeczy.
      Zdziwiona byłam,
      że zapłata kartą została przyjęta,
      gdyż nieraz mi ją tam odrzucało,
      kiedy zakupy 250 zł przekraczały.

      Usuń
    6. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 12:33

      Czyli rozumiem, że jesteś zadowolona z dzisiejszych "łowów"?

      Usuń
    7. Nawet w telewizji się ludzie sprzeczają,
      a co dopiero tu, na jakimś blogu.
      Tak już jest, że każdy z nas inny,
      inne spojrzenie i doświadczenie ma.
      Różnijmy się ładnie, zawsze to słyszałam
      i zawsze powtarzam
      i nie wchodźmy sobie na ambicję
      i ad personam,
      tylko merytorycznie, proszę.

      Usuń
  6. Żadne to łowy, Denisie, ot pospolite zakupy,
    a że emerytom jakieś bony dają we wtorki,
    to okazję wykorzystałam.
    Wcale w carrefourze, tak tanio nie jest.
    Odzieży u mnie na osiedlu,
    nie sposób kupić,
    no chyba, że w ciucholandzie,
    ale tam słaby wybór i asortyment,
    na rozmiary mego syna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Carrefour, czy Kaufland to nie są tanie sklepy, także w Niemczech. Nawet tam promocyjne ceny też nie. W Polsce jedynie takim symbolem jest Biedronka. Wracając do temu i wypowiedzi Tuska to nic innego nie oczekiwałem, oprócz co złego zrobił PIS i będą to rozliczać. A co dalej to zobaczymy. Parę stanowisk nie znacząch dla koalicji. Reszta starzy kolesie.

      Usuń
    2. Akurat do biedronki za daleko mam.
      W pobliżu mam lidl,
      a tam jest owszem odzież,
      ale nie w tych rozmiarach,
      dla mojego dużego syna.

      Usuń
  7. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 12:42

    Staram się sprostać Twoim prośbom, ale gdy jestem wywoływany do odpowiedzi i oczerniany to muszę zabrać głos i napisać sprostowanie. Do tego mam prawo, chyba, że chcesz być tendencyjna i sprzyjać jednej stronie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikomu nie sprzyjam,
      jestem bezstronna i bardzo tolerancyjna.
      Szanuje wszystkich, tu wchodzących ludzi.

      Usuń
    2. Uzależnienia od neta da się leczyć, wystarczy tylko chcieć. Masz parę twarzy na różne okazje i różny imicz prezentujesz każdego dnia na forach GW. Rób co chcesz tylko nie kłam, bo to najgorsze.

      Usuń
    3. Bogdan,
      do kogo Ty te uwagi kierujesz?
      Od lat na gazeta.pl , czy na forach jej,
      mam jednego nicka: irsila,
      na to dokumentacja jest.
      Jeszcze jako emerytka, eurytka się tam udzielałam
      i jako mifredo, inna szufladka, od choroby psychicznej,
      schizofrenii mego syna.
      Nic do tego portalu nie mam,
      pretensji żadnych
      mimo, że blogi zlikwidowali,
      w tym moje 3 tam miałam.
      A Ty Bogdanie, ponoć 200 nicków już tam miałeś
      i dalej jesteś banowany.
      Może mi wytłumaczysz, dlaczego tak jest?

      Usuń
    4. Nie do Ciebie do Denisa. Bo niezłą ostatnio ma zabawę pan informatyk. Choć może to spożytkować na inne cele. Kiedyś tak robiłem, ale nigdy nie robiłem tego, gdy nie miałem bana. Mam żal do gościa bo rozwalił forum 50 prezentując różne swoje twarze, także kobiece. To nie jest pierwsze forum w tym prywatne, gdzie się pojawiał. Może pora dorosnąć.

      Usuń
    5. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 13:55

      Nie mogę odnieść się do tego, nie znam forum 50, nigdy nie pisałem pod kobiecym nickiem. Jesteś kłamcą i intelektualnym dnem, chorym z urojenia człowiekiem. Nie wstyd Ci?

      Usuń
  8. Takie coś, nawet blogger blokuje;
    Kogo ty tu gościsz w tym salonie?
    Zadam ci zagadkę. Szkoda, że ci nie mogę tego przesłać.
    Kto to?
    Zdrajcov
    Baranov
    Komuchov
    Szczochov
    Żulikov
    Dopalaczov
    Kablov
    Koniev
    Kopertov
    Płaczkov
    Generał Czajkov
    Chyba łatwa zagadka... Basia

    Trudno mi pod takimś czymś komentarz umieścić.
    Po prostu nie wchodzi.
    Ktoś tu się pod naszą Basie podszył
    i jej to przypisuje, no wstyd!
    Domniemam,
    że to pierwyjsort, makaroni, dziad moroz i wszekie nicki inne,
    rodem z gazeta.forum.pl,
    takie upodobania mają.
    Basię prawdziwą przepraszam
    i po prostu jest mi wstyd,
    że ktoś się pod Ciebie podszył,
    i twojego imienia użył.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna wypowiedź Bosaka można wyszukać na Youtube. Zamiana siekierki na kijek. Ciężko Tuskowi wydusić słowa oprócz nienawiści i konkretów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdan,
      póki co na żywo sejm leci,
      a ty ni z gruszki ni pietruszki,
      Bosaka wzywasz...

      Usuń
    2. Bo nie widziałaś dzisiaj jego wypowiedzi. Może sobie wyszukaj. Cała reszta to mielenie wody przez młyny wodne. Nikt się nie zapytał Tuska o seryjnym samobójstwie z jego rządów tuż po katastrofie smoleńskiej, czy zamachu.

      Usuń
    3. Tu jest link skopiuj go i sobie wrzuć. Bo jesteś zagubiona jak mysz kościelna w bogatej parafii. I przeproś Denisa. https://youtu.be/uiHIwZpX3js?si=Rz2mjOkWqu9TZ6xy

      Usuń
  10. No jak mam, to wszystko ogarnąć?
    Samej siebie się pytam,
    ja prosta, choć nie prostacka kobita....

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie przepraszaj mnie, bo to ja napisałam. Trafne określenia, a kogo określają nie jest podane, jaki więc widzisz problem? basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie, zdrajców jakichś określają,
      tak te nazwiska kojarzę.
      Jeszcze nad tym pomyślę,
      póki co nie kojarzę,
      zbyt enigmatyczne dla mnie.
      Bogdana od dawna znam,
      Denis ledwo co przybył,
      anonimowych prawie nie ma.
      Muszę się z tym przespać.
      Wieczorem za bardzo zmęczona jestem.
      Różni się tu przewijają,
      póki co nie obrażają,
      ruch jest i wszystko ok:)))

      Usuń
    2. Ula, to przecież nie chodzi o komentatorów tutaj u Ciebie!!!
      To są określenia polityków, jakie krążą w sieci!!! Basia

      Usuń
  12. To jest jak w klockach lego trzeba je poustawiać. Logika też nie jest wyznacznikiem, że ktoś skończył studia i jest w tym mocny. Pasjans, krzyżówki i takie podobne. Bo w szachy nie grasz, a są turnieje i gry na necie. Od polityki można chopla dostać jedynie. Kaczyński Tusk, PIS PO. I tak od lat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bogdan jak widać nie posiada żadnych kompleksów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały Bogdan, on zawsze idzie na całość i nic i nikt go nie zatrzyma.

      Usuń
    2. Odnośnie uwag do Bogdana:

      tu jest blog rozrywkowy, dla odprężenia,
      wcale nie potrzeba powagi zachowywać.
      Nikt tu się słówek nie czepia,
      nie banuje, nikomu się życia nie rujnuje,
      że inaczej życie, czy rzeczywistość postrzega.
      A do Bogdana uwaga moja;
      Już się tu ludzi nie czepiaj,
      że ktoś, tam coś, itp...itd...
      tylko traktuj ich jak partnerów do rozmowy
      bo żadnych dowodów na to co piszesz, nie masz,
      a za posądzenia,
      to idzie się do wiezienia!:)))


      Usuń
  14. Bogdan Konfederację poleca, a wystarczy popatrzeć jak Braun się zachował, HANUKI gaśnicą potraktował. Bana dostał, chojrak taki.
    Oszołomów nie brakuje w sejmie, i wszędzie, tylko po co nam to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdan pajacyku nie poleca Konfederacji, bo to nie jego bajka. Byłem i jestem za PIS od lat i poglądów nie zmieniam. Czyżby Braun przebił Lewicę w poglądach że oddzielamy religię od państwa wyznaniowego. W Strefie Gazy są masowo mordowane kobiety i dzieci, a ich domy równa się opancerzonymi spychaczami. Mówienie o tym terz to antysemityzm .Zachowanie Hołowni skandaliczne .

      Usuń
    2. Hołownia zaczyna się plątać, właśnie oglądam.
      Kabaret się skończył,
      trzeba poważnie w sejmie się zachowywać.
      Bogdan, to Żydzi zostali zaatakowani przez Hamas,
      a nie odwrotnie.

      Usuń
    3. Jak czytałem to był pretekst to dla Netanjahu, by rozprawił się z nimi. Czy w izraelskim Knesecie zapalane są świece adwentowe, albo świeca wigilijna, albo betlejemskie swiatło pokoju?

      Usuń
    4. No nie ma takich tradycji.
      Oni zawsze tylko siebie cenią,
      a innych uważają za gojów,
      kogoś niższego.
      Od wieków uważają,
      że są wybranym narodem przez Boga.
      Antysemityzm wszędzie węszą
      ale dla innych, szacunku im brak.

      Usuń
    5. Antysemityzm to ty właśnie wykazujesz.

      Usuń
    6. A niby na jakiej podstawie tak sądzisz?

      Usuń
    7. Urszula o Żydach: „ Od wieków uważają,
      że są wybranym narodem przez Boga.”

      Skup się i pomyśl, czy naród, z którego Bóg wybrał Matkę dla swojego Syna nie ma podstaw czuć się przez Boga wybranym?
      Wybranym do wypełnienia Jego woli? Jedynym wybranym, bo przecież wg religii chrześcijańskiej Bóg miał jedynego Syna - Jezusa Chrystusa - ŻYDA ?

      Usuń
    8. A jeszcze spójrz, jak skromnie i z pokorą przyjęli to, że miliony ludzi wielbi Syna tego narodu uznając go za Boga - Syna Bożego
      Przecież to chrześcijanie wielbią Go na kolanach, budują Mu od wieków najwspanialsze świątynie. Inny naród trąbilby o tym na okrągło…Żydzi do tego kultu się nie wtrącają, mają swoją religię…
      A pamiętasz, jak dumni byliśmy, cały naród, jak wybrano Wojtyłę na Papieża? Do tej pory jesteśmy dumni i przy każdej możliwej okazji obnosimy się z tym i obwieszczamy światu. A to był pył wobec BOGA, za jakiego świat chrześcijański uznał Jezusa -ŻYDA? Chrześcijanie mają z tym problem: jak bić czołem przed ŻYDEM, wielbić go, kochać i naśladować i łączyć z tym conajmniej niechęć, a często i nienawiść wobec Jego ziemskich braci. Światło Chanuki to radość, rodzina, jedność, pokój - komu to może przeszkadzać???

      Usuń
    9. Nie chce się szukać, to pomogę:
      „Jak przekazało Muzeum Getta Warszawskiego, tradycję zapalania świec chanukowych przez głowę państwa zainicjował prezydent Lech Kaczyński. W Pałacu Prezydenckim pierwszy raz świętowano 18 grudnia 2006 roku. Od tamtej pory tradycja była kontynuowana przez Bronisława Komorowskiego oraz Andrzeja Dudę. Podczas ceremonii był obecny również rabin Michael Schudrich. Z kolei w Sejmie świeca chanukowa zapalana jest od 2007 roku”

      https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,30501746,grzegorz-braun-ugasil-swiece-ale-nie-swiateczny-entuzjazm-zydow.html#s=BoxMMtCzol2

      Usuń
  15. Ten Braun, to nie jest zdrowy na umyśle.
    Tak się człowiek kulturalny, nie powinien zachowywać.
    Słusznie go określili, słowem bandyta.
    Bogdan ja na polityce się nie znam,
    głosu w tej sprawie, raczej nie zabieram.
    Tobie też jakiś pstryczek dam,
    bo wobec mnie,
    ciągle to tu robisz.
    do jutra poczekaj.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co zabierasz głos w którym nie masz pojęcia. Lepiej napisz coś o Palestynie i nalotach dywanowych na te miasta i szpitale. Hołownia to pajac sam rozuchwalił Brauna. A teraz się rzuca.

      Usuń
    2. Hołownia zaczyna być stronniczy
      i to mi się bardzo nie podoba.

      Usuń
  16. Skoro niby zdrowi nie mają żadnych barier i robią co chcą
    mówią co chcą i nic do nich nie trafia,
    to co dopiero powiedzieć o psychicznie chorych?
    Wolność na całego, hulaj dusza, piekła nie ma,
    coś o tym wiem z domowego doświadczenia
    i styczności ze schizofrenią mego syna.
    Nie trafia do takiego nic. zupełny brak porozumienia.
    Przykre to.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj marszałek rotacyjny ma słaby dzień. On już stanął ponad prawem. Wszystkich by karał. A to dopiero początek tego sejmu.

      Usuń
    2. A co on baba, okres ma, że ma gorszy dzień?
      W sejmie trzeba być poważnym, odpowiedzialnym non stop.
      Hocki klocki się skończyły i pajacowanie.

      Usuń
  17. Już mieli pisowcy na widelcu Tuska, ale Braun to utrudnił i uratował mu tyłek. Wyznawców innych religii nie wolno obrażać.
    Można obrażać tylko chrześcijan, a w szczególności katolików. Wystarczy było wcześniej poczytać co mówili kiedyś posłowie Wielgus i Nitras. Co bredził Tusk o samobójstwie to poniżej krytyki. Stare capy w polityce. "Szołmen Hołownia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Można obrażać tylko chrześcijan, a w szczególności katolików". Jak to się zakończy? Strach się bać!
      Ale na szczęście, Jan Paweł II nauczał nas "Nie lękajcie się!". I tego się trzymajmy- Basia

      Usuń
    2. Zachodzę w głowę, kto te Chanuki czy menorę tam umieścił
      i w jakim celu?
      Pewnie by prowokować, nie inaczej.
      Ja bym też się wnerwiła, tyle, żebym gaśnicy nie użyła.
      Co to Żydzi się pchają do sejmu, by rządzić?

      Usuń
    3. Denis rozrabiaka12 grudnia 2023 21:42

      Myślę, że katolicy nie mają się czego obawiać jeżeli kościół będzie wypełniał swoją misję do jakiej został powołany. Jeżeli kościół będzie mieszał się do polityki zawsze będzie to rodziło nieporozumienia. Sprawa wiary jest sprawą indywidualną każdego człowieka, nie można wrzucać wszystkich do jednego wora i narzucać im prawd wiary. Państwo niech pozostanie świeckie i dba o swoich obywateli, a kościół troszczy się o dusze swoich wyznawców.

      Usuń
    4. A ty jesteś pewna, źe żaden poseł, senator i pracownik sejmu nie jest Żydem? Choinka w każdym kącie stoi, Żydzi tak samo mają prawo swoje świece zapalić.

      Usuń
    5. A więc za tydzień powinna pojawić się choinka i posłowie połamać się opłatkiem wigilijnym. Przynajmniej ci co wierzą. A pan premier jest głębokiej wiary przecież i jego żona. To pewnie złoży świąteczne życzenia rodakom.

      Usuń
    6. Choinka w sejmie już dawno stoi, ma bombki białe i czerwone, wszędzie są zdjęcia

      Usuń
    7. Choinka nie tylko w sejmie, ale w wielu miejscach na świecie,
      ale nie w KSENECIE!
      Dlatego i w naszym parlamencie nie powinno takiej wielkiej menory być!

      Usuń
    8. Najlepsze to wczoraj. Gdy Bosak wyleciał bo marszałek rotacyjny miał coś do zakomunikowania. Co miał wspólnego Bosak z działaniem Brauna. Gdy Braun obrażał Morawieckiego i Witek to Hołownia go nie skarcił. Wszystkim wchodzimy do tyłka tylko siebie nie szanujemy.Co ta kobieta robiła w sejmie co dostała proszkiem w twarz ? 13 grudnia fajny dzień powołania tego rządu . Boże chroń Polskę.

      Usuń
    9. Co ty, Edziu...
      Oni nas demograficznie zjedzą, no i pozamiatane, prawnie przejmą władzę.
      Piękne, choć trudne życie miałam, zresztą to się zaraz nie stanie. Ale nasze dzieci, wnuki. Ale może też wszystko inaczej się rozegrać. Oby... Basia

      Usuń
    10. Żydzi żyją w Polsce! I mają prawo do menory, jak wy do choinki! Antysemici się zebrali!

      Usuń
  18. Pan prezydent wkrzesza tradycje chanukowe i to od dawna. Braun finansowo zawsze był do przodu po zapodaniu mu kar finansowych przez marszałka sejmu, po jakimś wyskoku organizuje różnego rodzaju zrzuty w necie gdzie rzesze jego miłośników wpłacają mu kasę, więc do końca nie jestem pewny czy on nie robi tego tylko dla kasy. Konkretów od Tuska się nie dowiedzieliśmy. Czas pokaże. Dobrej nocy Urszula.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dlatego tylko, że pan prezydent ma teścia Żyda?

    OdpowiedzUsuń
  20. Uważam podobnie jak Denis,
    polityka i sejm powinne być poza religiami.

    OdpowiedzUsuń
  21. W 1997 roku krzyż został powieszony w sejmie. Dziś rano w sejmie Tusk czytał list samobójcy.
    Tylko ten samobójca uderzał w PiS, więc był to "dobry" psychol.
    Kilka godzin później Braun gasi menorę.
    To jest już zły psychol. Może gdyby się podpalił Jego manifestacja byłaby uznawana za ważną i wartą uwagi. Amen.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rety, jaki ty jesteś durny!

      Usuń
    2. Za to jesteś mądra. Katolik na tych forach nie jest mile widziany. Można szanować tradycje bożonarodzeniowe, sprowadzone do poziomu żarcia jedynie. Tradycje religijne innych wyznań są nam bliskie tylko nie nasze. Choć w czasie zaborów i okupacji hitlerowskiej to w kościele katolickim była możliwość dyskusji o tym. Czas pokaże Polskę dla wszystkich Polaków. Czas pokaże.
      .

      Usuń
  22. Skoro może stać choinka, to może się palić menora. I tyle twojego gadania, panie tolerancyjny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A kto mówi że nie. Lewicy i Braunowi się to nie podoba jedynie.

      Usuń
    2. Choinka wszędzie na świecie,
      to symbol świąt zimowych,
      radości,
      przesilenia grudniowego,
      a menora,
      to wybitny symbol żydowskiej tradycji
      i nie powinien tam stać, niby z jakiej racji?
      U nas nie ma takiej tradycji.

      Usuń
    3. Od SIEDEMNASTU lat chanukija ( nie menora!) jest zapalana w Sejmie. Ceremonia jest zawsze bardzo uroczysta w obecności rabinów, posłów i innych ważnych urzędników państwowych, także przez lata z obozu PIS. Teraz dopiero przeszkadza? Jest w sejmie krzyż, jest chanukija. Pan prezydent Lech Kaczyński brał udział w tej uroczystości nawet w jarmułce :) Opamiętajcie się ludzie i szanujcie inne religie. Największym paradoksem jest, że chrześcijanie modlą się na kolanach do Żyda Jezusa i Jego Matki Żydówki Marii… Prezydent Duda także w pałacu prezydenckim od lat pali światła chanukowe, pan Brunatny będzie szarżował z gaśnicą na pałac? Co się ludziom w głowach i sercach miesza??? :(

      Usuń
    4. Antysemitka! Menora stoi w sejmie od 17 lat, bo w Polsce żyją Żydzi!

      Usuń
    5. To NIE JEST MENORA! To jest CHANUKIJA - świecznik do zapalania lamp/świec chanukowych. Ludzie drodzy, posługujecie się internetem, wszystkie informacje można znaleźć bez trudu.
      Także te, źe chanukija jest zapalana w Sejmie od kilkunastu lat!
      I towarzyszą tej uroczystości politycy WSZYSTKICH opcji!

      Usuń
    6. Ale nie taka duża i nie na wejściu, by się każdy o nią potknął.
      Nasz Sejm to nie Ksenet! Ani synagoga!
      Święto Chanuki, świecznik menora,
      co mnie obchodzi jakaś Chanukija,
      bo wezmę kija i powybijam te komentarze.
      Nie mam kontaktu, nie znam się, nie muszę,
      obojętne mi to, co tam sobie palą,
      byle środowiska i powietrza w sejmie nie zatruwali.:)))

      Usuń
    7. Co się ciskasz :) Ula. Piszecie menora, a to NIE JEST MENORA.
      Dziewięcioramienny świecznik zapalany w święto Chanuki to CHANUKIJA. A ty ciągle menora i menora. Menora ma siedem ramion. Wypada znać to o czym się mówi :) A jakbym pisała o ołtarzu stół, to byłoby OK?, albo szatach Papieża koronkowa sukienka ;) ?

      Usuń
    8. A pałac prezydencki to synagoga:)? Święto Chanuki zainicjował w pałacu pan prezydent Lech Kaczyński i bardzo do twarzy mu było w jarmułce.

      Usuń
  23. Braun to szkodnik, anarchista, wszystkim szkodzi,
    na wszystkich się wyżywa, kto mu nie pasuje,
    a tym występkiem z gaszeniem menory gaśnicą,
    najbardziej POLSCE ZASZKODZIŁ
    nie powinien być posłem,
    gdyż jest prowokatorem i osłem!

    OdpowiedzUsuń
  24. Skasowałaś ten nowy post- i dobrze. Bo takie zagadki można zadać ewentualnie na priv.

    Ula, ja się nie poprawiłam, ja ci tylko wyjaśniłam, bo mnie nie zrozumiałaś.
    Jakbym mogła na nasz kochany duet "Bodzio & Edzio" coś niemiłego powiedzieć. Oni tacy zawsze szarmanccy dla mnie👬🏻
    Tak, że rozumiesz... Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, posta nie skasowałam,
      tylko przeniosłam z powrotem do roboczych,
      gdyż dziś ważna dla naszego Narodu chwila,
      zaprzysiężenie nowego rządu
      i trudno o tym nie wspomnieć.
      Tak, że nad nowym wpisem, odnośnie tego,
      teraz medytuję.
      tak od razu ze łba, nie wytrzepię,
      chwila zastanowienia potrzebna
      i fizycznie też to czas zajmuje.
      Twoje uwagi zastosuję,
      i to co znikło,
      może jutro opublikuję.:)))

      Usuń
    2. Nie publikuj, bo ja tak trochę zażartowałam, a to może się okazać zabójcze dla twojego bloga- Basia

      Usuń
    3. Jeśli dla Ciebie zabójcze nie będzie,
      to tym bardziej dla mojego bloga.
      NIE BOJ!:)))
      Lub nie bojsja:)))

      Usuń
  25. Nie powinnam była pisać tych głupot.
    Mam nadzieję, że nie masz kłopotów z tego powodu- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie tam głupoty, Basiu.
      Same mądrości dla odprężenia i radości.

      Usuń
  26. Tutaj też lepiej to skasuj. Wolność słowa to tylko teoria, przez wszystkie przypadki odmieniana. W praktyce nie jest możliwa. Silniejszy i bogatszy ma zawsze rację. Pogoda dla bogaczy- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, pani Basiu, zaszkodziła pani tylko sobie. Wygłupiła się pani na własne konto i chyba poczuła się pani zawstydzona. Proszę zastanowić się, czy pani „ żart” nie zawierał elementów mowy nienawiści, co jest tym bardziej przykre, źe użyła jej pani w okresie dla katolików szczególnym, jako czasie skupienia i refleksji. To lekcja, a pani zawstydzenie dobrze rokuje :)

      Usuń
    2. Dzięki, masz rację... Basia

      Usuń
  27. Basiu, u nas jeszcze nie Bielarus,
    na blogu jest wolność słowa.
    Ja tu żadnych wytycznych, odgórnych nie mam.
    O wolności wolno śpiewać
    to i pisać wolno:)))

    OdpowiedzUsuń
  28. Odpowiedzi
    1. Nie chodzi mi o mnie, tylko o Ciebie... Basia

      Usuń
  29. Czasy mściwych rządów się zakończyły pani Basiu. Barbara Kurdej Szatan za odruch serca na widok przerzucanych dzieci przez granicę została tak zaszczuta przez poprzednią władzę, że bała się o życie i zdrowie swoich dzieci, siostry. Wobec bezbronnej kobiety dali pokaz bezkarnego sadyzmu. Pałowali kobiety na ulicach, uniemożliwiali tropienie pedofilii w kościele. Jest pani zainfekowana propagandą, że Tusk jest złym człowiekiem. Nie jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szatan to idiotka. Podważała służbę graniczną. Dobrze że ją wywalili z telewizji. Tusk osiem latemu wprowadzał reformy i przedłużył wiek emerytalny. Dobry rząd to bez Tuska.Te same mordy w rządzie oprócz paru nieznaczących stanowisk i ochłapów dla trzeciej drogi. Wcześniej cały czas negował prezydenta Kaczyńskiego.i ten drugi w bólu i nadziei. Do tego cała sitwa z Wałęsą, Buzkiem i Borowskim. Slogany i patos.

      Usuń
    2. Nie podważyła autorytetu służby granicznej, ale napiętnowała zachowanie nie godne orła na czapce.

      Usuń
  30. A oglądałeś debatę w TVP przed wyborami? Tusk się przyznał, że podniósł wiek emerytalny, bo mu tak doradzał jego doradca. A jego doradcą był wtedy Mateusz Morawiecki. Obiecał już nie brać takich doradców.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz ma lepszych. Zaczyna od rozliczania i dokładnie powiela to co robił PIS pod koniec kadencji. Dajmy czas na rządy tej koalicji. Bo nie będą łatwe, a ni dla niego, a ni dla nas. Mało kto pamięta stan wojenny i nadredaktora Michnika. Michnik nazywa Jaruzelskiego polskim patriotą, „facetem, który kocha się w Polsce bez wzajemności”, deklaruje, że go kocha, a także ocenia, że „bez ciebie nic by nie było Wojtku, nic. To sprzedajna elita.

      Usuń
  31. Właśnie , właśnie, na mowę nienawiści, muszę być czujna.
    Wulgaryzmy ujdą, ale ta mowa już nie i mogą za nią,
    bloga unicestwić.
    Zatem pilnujmy się wszyscy.
    Ja tam kopię zapasową sobie robię na wszelki wypadek,
    by mi moje wypociny nie przepadły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile Ty masz lat Urszula??? Bo czasami jak dziecko z dużą wrażliwością.Pies jak nie ma co robić itp itd. Oczywiście to nie do Ciebie. Przecież Ty decydujesz kto co może tutaj. Czekam na edukację, lecznictwo i prawa kobiet do decydowania o życiu i śmierci.

      Usuń
    2. Bogdan,
      Kiedy Ciebie o wiek pytałam,
      to mi nie odpowiedziałeś,
      zatem nie licz, że podam moją dokładną lat datę:)))
      Nie prowadzę bloga na poważne tematy,
      tylko raczej wesołego,
      od szarej rzeczywistości uciekam
      ale Ty przyznałeś,
      że niczego tu nie czytasz,
      nie rozumiesz,
      to skąd możesz to wiedzieć:)))

      Usuń
    3. Na forach GW prezydent Duda jest od dawna wyszydzany i ośmieszany i jak o nim piszą D..pa i to fora co adminują go moderatorzy tych stron. Mało jeszcze taki admin to powiela i wyraża zgodę. A Ty się martwisz o mowę nienawiści. To samo było z św.p Lechem Kaczyńskim i jest dalej to samo. Nienawiść do ludzi. Co się działo później po katastrofie smoleńskiej. I teraz pan Sikorski dostał mandat ministra spraw zagranicznych. To jest ta dobra odmiana. Haha.Ci sami zawzięci ludzie.Gdyby to były inne nazwiska, ale nie to ci sami sprzed ośmiu lat. Z drobną korektą.

      Usuń
    4. Przecież wiem ile masz lat. To metafora kobieto. Co ważniejsze czytam. Na forach GW od rana do wieczora trwa napierdalanka ludzi w wieku emerytalnym, z różnych opcji politycznych. Przeważnie na Pisiorów i to od lat. Niech oni się wstydzą, nie ja.

      Usuń
  32. W mowie nienawiści nic nie przebije TVP za publiczne pieniądze. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  33. 8******** gwiazdek też i na tym koniec.

    OdpowiedzUsuń
  34. 8 gwiazdek używała jakaś część wyborców, nie Tusk, nie dziennikarze
    A mowy nienawiści wobec Tuska i jego wyborców używała telewizja publiczna, czy Kaczyński na wiecach.

    OdpowiedzUsuń
  35. Jedna tv szczujnia i druga tv szczujnia
    i tak sie nawzajem napier.......
    Tyle, że jedna, za państwowa kasę, fakt.

    OdpowiedzUsuń
  36. Kurczę, Ula, ja nie będę mogła tu u ciebie pisać. Bo nie mogę zmilczeć.
    No nic, zobaczymy...
    Ad rem:
    Owszem, ekipa PIS chwaliła się swoimi sukcesami (a były takowe), owszem- wytykała PO słuszne wg nich błędy. Ale robiła to z kulturą. Być może coś im się tam czasem wymsknęło, jak ich kopali.
    A druga strona? W wulgaryzmach nie było lepszych, a najgorsze były baby.
    Zarzucali mowę nienawiści- to właśnie oni byli w tym najlepsi.
    I tak by można jeszcze długo, tylko po co. Nawet to niepotrzebnie piszę, bo co to da.
    Mam nadzieję, że ostatni raz w takim temacie się wypowiedziałam- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak długo jak Joanna Scheuting Wielgus i jej szurnięte koleżanki nie zostaną pociągnięte do odpowiedzialności za profanację świątyń i symboli katolickich, tak długo nie jestem w stanie potępić posła Brauna. Zbiórka prawniczki Konfederacji na wspomożenie Brauna przekroczyła ponad 100 tysięcy złotych. Ciekaw jestem czy zdecydują się odebrać mu immunitet.

      Usuń
  37. Bo baby powinny siedzieć cicho, gdy im nakazali rodzić zdeformowane rodzic. Powinny umierać w milczeniu na porodówkach.

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie muszą siedzieć cicho, ale nie muszą walczyć takim językiem- Basia

    OdpowiedzUsuń
  39. A pani jakim walczy? Pisze o polityku Szczochow. Wyjmij belkę ze swego oka najpierw.

    OdpowiedzUsuń
  40. I rację masz człowieku, anim się nie spostrzegła- B.

    OdpowiedzUsuń
  41. Basiu, nie musisz odpowiadać, nie musisz dyskutować,
    nie ma takiego obowiązku.
    teraz będą do woli się gzić, kopulować,
    potem będą na życzenie się skrobać,
    aż im macica od tego zaniemoże, mój Boże!
    Gdy się opamiętają i dziecko będą chcieć,
    to zapłodnienia in vitro będą próbować za nasze podatki,

    Tylko skąd
    tych ginekologów znajdą do usuwania ciąż?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Basiu, nie musisz odpowiadać, nie musisz dyskutować,
      nie ma takiego obowiązku.
      teraz będą do woli się gzić, kopulować. Trochę nie hallo tak pisać. Żadna kobieta nie robi aborcji na życzenie. Pieprzysz Urszula i tyle.

      Usuń
  42. Wkur.w kobiet był adekwatny do piekła jakie im stworzono. Jak można być tak zimnym człowiekiem, aby nie czuć jaki to dramat, gdy zamiast upragnionej ciąży w łonie kobiety rozwija się istota bez czaszki, bez powłok brzusznych. I zapewne cierpi do tego. Jak można zmuszać kobiety kontynuowania ciąży, która nagłe może zagrozić życiu. Dziewczynki powinny protestować grzecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ileż to takich przypadków?
      A niech urodzi co natura dałą,
      ona nie jest taka przemadrzała.

      Usuń
    2. "A niech urodzi co natura dałą" Taką decyzję powinna już podejmować kobieta. Ona najlepiej wie, czy czuje się na siłach.

      Usuń
  43. Nie będę ingerować,
    komentarzy usuwać.

    OdpowiedzUsuń
  44. Gdy czytam, że młode kobiety chcą się jedynie gzić i kopulować, to myślę, że mierzy swoją miarą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten kto tak pisze

      Usuń
    2. Widac co sie dzieje, czyz nie?
      SEX, sex,pornografia, seks,

      Usuń

  45. krakkrakusek1au Re: Skandal w wykonaniu Brauna: Czysta nienawiść. 12.12.23, 22:48
    Oczywiście masz rację. Ale tak przy okazji nasuwajá się poniższe pytania:
    1. Kaczyński nazwał Tuska w Sejmie agentem niemieckim. Braun ugasił gaśnicá świeczki zydowskie. Dlaczego Kaczyński nie został ukarany? Dlaczego ukarany został Braun? Kogo reprezentuje Hołownia w sejmie, Polaków czy Żydów?
    2. Rosja jest wykluczona z igrzysk olimpijskich. W ciágu 18 miesięcy na wojnie zginęło mniej cywilów, kobiet i dzieci niż w 7 dni ataku Izraela na strefę Gazy. Dlaczego nie bojkotujemy Izraela? Dlaczego nie bojkotujemy USA za popieranie ludobójstwa? Komu służy rzád RP, Polakom czy Żydom?
    3. Załóżmy, że ktoś by zawiesił obraz Matki Boskiej Częstochowskiej w Knesecie albo w Kongresie USA. Jakie byłyby reakcje tych państw? Jakie byłyby reakcje polskich ambasadorów w tych krajach?
    4. Czy anty- syjonizm oznacza anty- semityzm?
    5. Dlaczego "polskie" media broniá żydowskich świeczek bardziej niż premiera RP?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha "Magdalena Gudzińska-Adamczyk, która została zaatakowana przez posła. Jak powiedziała "Gazecie Wyborczej", po skandalicznej akcji polityka Konfederacji straciła przytomność, by mogła pinda klepać o tym gazetece. Trwa holocaust Palestyny. Mówienie o tym to mieszanie się w interes Izraela. Teraz na dobre i na złe z USA, wcześniej z Ruskimi i tak to się buja.

      Usuń
    2. Piszesz o zaatakowanej kobiecie „ pinda”? Ty nie tylko durny, ale i podły „ Bogusiu”

      Usuń
    3. Spadaj. To ona zaatakowała nie Brauna. Zbyszku czy jak ci tam. Własną piersią broniła świecznika. To nie pierwszy numer Brauna.W poprzednim sejmie też tracił kasę, ale zawsze była zbiórka na niego. Nie głupi facet, znana rodzina. A wojuje z tym od lat.

      Usuń
    4. Broniła chanukiji, bo to dla niej, Żydówki, przedmiot kultu jej religii, tak jak dla ciebie prawdopodobnie krucyfiks. Tak samo ważny.
      Już widzę jak reagujesz, gdy ktoś niszczy na twoich oczach krzyż.

      Ale zaraz, przesadzam, nie miałbyś tyle odwagi, jak ta kobieta, by stanąć przeciw kilka razy silniejszemu w obronie wiary. Ty jesteś tylko mocny w gębie od nazywania kobiet „ pindami”.

      Gdy twoją żonę, córkę lub wnuczkę jakiś zbydlęciały nawiedzony napadnie ( czego w żadnym wypadku nie życzę!) to także można je nazwać pindami?

      Jeszcze nie wiesz dlaczego twoja formacja przegrała? Między innymi pogoniły was kobiety tak przez twoje środowisko traktowane, jakby były głupimi „ pindami”, przez środowisko ciemnych, brutalnych, prymitywnych, chamskich tłuków.

      Po wdychaniu tak skoncentrowanego proszku z gaśnicy proszkowej w zamkniętym pomieszczeniu mogą wystąpić objawy zatrucia w trakcie zdarzenia, bezpośrednio po lub później. Pan Brunatny także miał kłopoty z oddychaniem i był splątany.
      Proszek zatyka też mechanicznie pęcherzyki płucne powodując duszenie. To może skutkować ciężkim zapaleniem płuc z powikłaniami.

      Nawiedzony kretyn dokonał bandyckiego napadu, sprawa dla prokuratury.

      Usuń
    5. To nie jest kretyn. Syn reżysera i sam parę dokumentalnych filmów nakręcił. Niską sama masz ocenę Ewa, czy Małgosiu. Co tam robiła w sejmie ta kobieta. Co to jest wystawa sztuki judaizmu. Zmiana pokoleniowa i tyle. Gdyby Kaczyński oddał by przywództwo młodszym i zabezpieczył koalicję wcześniej to by wygrał. Rzygam Tuskiem jak i Kaczyńskim. Cztery lata zleci. I tyle. Koniec świata w Wyborczej. Jarosław Kurski odchodzi do Sikorskiego na rzecznika w jego ministerstwie. Czas pokaże Małgosiu .

      Usuń
    6. Proszek zatyka też mechanicznie pęcherzyki płucne powodując duszenie. To może skutkować ciężkim zapaleniem płuc z powikłaniami. Na zdjęciu widać, że się szarpała z bykiem. Bo potężniej postury jest Braun. Od tego służby, nie drobna kobieta Małgosiu. Nic to nie jest związane z bohaterstwem. A jakby miał spluwę ? Do tego cała reszta na telefonach sobie nagrywała. Nie pierwszy jego taki numer. Morawieckiego można było wyzywać od Żydów lub obrażać Witek. Różne mamy standardy zachowań .

      Usuń
  46. Ludzie nie mają swojego życia tylko tu będą siedzieć i udowadniać swoją rację. Nie wiem komu i po co. Na złożoną przysięgę tak mi dopomóż Bóg, sześć osób tylko tak odpowiedziało na rotę przysięgi. Ten cały premierek nie odpowiedział, bo nie wierzy w to. Z dwóch stacji zrobi się jedna wielka propaganda TVN. Jest jeszcze stacja Republika, gdzie Peowcy mogą pocałować misia. Nikt wierzył w prezydenta, a tu proszę kulturka, nie to co Bronek wcześniej, jednorazowy prezydent szogun. Nie ma tego złego. Niech się woda naleje do tyłka, mnie tam obojętne. Dam sobie radę. Fora ludzi znudzonych swoim życiem.

    OdpowiedzUsuń
  47. Tylko Boguś się nie nudzi :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdan jest niezniszczalny, nie nudzi się,
      ma chłopina czas na komentarze:)))

      Usuń
    2. Boguś pisze kiedy ma ochotę i czas. Ty kompletnie sobie Urszula zaprzeczasz. Basia ma swoje zdanie i tego trzyma. Ty jak chorągiewka.

      Usuń
    3. Być możę. Skoro tak mnie widzisz.
      Lubie łopotac na wietrze.

      Usuń
    4. Boguś: „ Boguś pisze kiedy ma ochotę i czas.”

      Wyobraź sobie, że inni tak samo :) Co tobie do tego kto, kiedy pisze. Śmieszny jesteś z tym swoim tekstem, który powtarzasz jak katarynka podczas gdy ty piszesz tu na okrągło. Inni się nudzą, a ty? Propagandę polityczną uprawiasz, klepiesz jak potłuczony i napuszczasz na nowy rząd i premiera. I kto tu nienawidzi? Jest adwent proszę katolika. Weź ty sobie biblię poczytaj, zrób rachunek sumienia i nie truj d…

      Usuń
  48. Ej tam w górze,
    bo już mi ślepia odmawiają czytania a i mysz zmęczona.
    Wszędzie w prasie piszą, że ugasił "menorę chanukową"
    a nie chanukiję.
    Jam nie Żydówa, ledwie co żyję.
    Idź tam, popraw tych pismaków,
    wyucz ich co jest co:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpocznij Urszulka dobranoc.

      Usuń
    2. No tak, robią błędy, niedouczeni, ale ty, Ula już wiesz, co i jak :)
      Ale to i tak drobiazg wobec tego, że wielu katolików robi oczy okrągłe ze zdziwienia jak spodki, jak mówi im się, że modlą się do ŻYDA :) klepią pacierze, klęczą z pokorą i nie wiedzą, że Jezus Syn Boży był ŻYDEM. To jest dopiero ignorancja :)

      Usuń
    3. Wielu katolikom się robią oczy zdziwienia. Niesamowite. Rodzielasz razy, rozdajesz klapsy, pouczasz wszystkich. A jednak lekceważysz katolików. Jasnogórska Pani. Nie dość że Żydowka to do tego czarna. Byłaś kiedyś na Jasnej Górze?

      Usuń
    4. Ty niczego nie rozumiesz. Gdzie lekceważę katolików?

      Moźe zastanów się jak zakwalifikować twoje nazywanie nieznanej ci kobiety „ pindą” - to jest postawa katolika, mężczyzny, który widzi na nagraniach, jak brutalny osiłek wali jej z gaśnicy w twarz??
      To jest jedyna twoja reakcja? To jest twoja kultura?
      Twoje kobiety to też pindy? Tak się do nich zwracasz?

      Piszę o znanych mi katolikach, których zatyka informacja, że Maria, Jezus, Józef i Apostołowie byli ŹYDAMI. Tak, spotykam takich ignorantów, pełnych nienawiści do Żydów, którzy na klęczkach błagają czarną Żydówkę z Jasnej Góry o wstawiennictwo do Jej Syna Żyda.

      Ty też wisisz na Czarnej Madonnie, przynajmniej o tym często piszesz. Ale na nic modły, jak ci rozumu do głowy nie nalała a dobroci do serca, to już tego nie zrobi. Widocznie musisz sam nad tym pracować. Jest adwent, masz szansę.

      Usuń
  49. Dziewięcioramienny świecznik nazywa się chanukija. Menora – to siedmioramienny świecznik, który oznaczał boskie światło czuwania nad Żydami. I ten pierwszy zgasił strażak świrnięty Braun, czyli świece chanukowe.

    OdpowiedzUsuń
  50. Legalna aborcja mnie się kojarzy z sytuacją, że aborcja dotychczas dokonywana w podziemiu, będzie dokonywana legalnie, oficjalnie w higienicznych warunkach. Jeśli komuś kojarzy się inaczej, nie odpowiadam za cudze fantazje.

    OdpowiedzUsuń
  51. Rety, ale tu się spotkali obrzydliwi ludzie! Autorka powinna się pod ziemię zapaść ze wstydu. Ale i tak nie pojmie.

    OdpowiedzUsuń
  52. "Rety, ale tu się spotkali obrzydliwi ludzie!" Nie oceniaj siebie tak drastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  53. Ahoj Wszystko Pojmujący :) Obrzydliwe jest stygmatyzowanie ofiary wulgarnym epitetem, jak zrobił to tutaj pan Bogusław. W naszej kulturze mężczyzna staje w obronie kobiety. W trakcie drastycznego chuligańskiego wybryku faszysty Brunatnego, dosłownie słaba, drobna, krucha kobieta miała odwagę zasłaniać sobą coś dla siebie bardzo ważnego co było zaatakowane przez agresywnego prymitywa. A pan B. dołożył „ pindą”. Panie Ula i Basia nie reagują, to dziwne, że nie czują się z tym źle…

    OdpowiedzUsuń
  54. „ Święto Chanuki jest zakorzenione w Piśmie Świętym, świętował je Jezus. Obrzydliwe jest sugerowanie, że to satanizm, a nazywanie Chanuki talmudycznym kultem to stek kłamstw — mówi w rozmowie z portalem Stacja7 ks. Marcin Kowalski, biblista, członek Papieskiej Komisji Biblijnej i Dyrektor Centrum Abrahama J. Heschela KUL.

    Jak podkreśla biblista, w zapalaniu świec chanukowych w miejscach publicznych nie ma nic złego, a "sam Jezus Chrystus obchodził to ważne żydowskie święto". — Nie ma nic złego w chrześcijańskim świętowaniu Chanuki. Nie jest to wyrazem żadnego relatywizmu czy rozmywania własnych wartości. Przeciwnie — dobrze jest, gdy święto to obchodzimy razem — mówi ks. Kowalski.„

    https://www.onet.pl/informacje/kai/biblista-tezy-grzegorza-brauna-o-chanuce-to-klamstwo/jvez6k6,30bc1058



    OdpowiedzUsuń
  55. W szkołach zamiast religii powinno być religioznawstwo. Najbardziej skorzystaliby na tym, moim zdaniem, katolicy, którzy klepią pacierze, a własnej religii nie znają. TAK, Jezus-ŻYD świętował Chanukę, szok c’nie?

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...