Moja lista blogów

niedziela, 31 grudnia 2023

Sylwester marzeń

 Dziś Sylwester ma imieniny,

wszyscy wesołe mają miny.

Jadło, fajerwerki, ile się da,

przykra dola  jest dziś psa.

Nie opuszczamy chałupy,

 wieczorem niech tańczą stopy,

szampan, confetti, beginy i cekiny.


*

 

 Przystroił dziś chatę facet skądś znajomy,

przez rok  cały na to zbierał kondomy. 

W bibule kolor trzymał,

potem je z farby wyżymał 

 W 2024 też da radę,bez Gomory i Sodomy. 

Z braku balonów, bombki mam, 12 sztuk, tyle ile miesięcy..

Mój pierwszy Sylwester, pół wieku temu, miejsce Arkadia, teraz od dawna tam bank..     


Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 31 grudnia

    Teraz, gdy kończy się rok, poświęcę parę minut, by zastanowić się nad postępem, jaki zrobiłem i podziękować mojej Sile Wyższej za rozwój. Co zaliczę do swoich sukcesów w tym roku? Być może było to coś tak prostego i głębokiego jak odwaga, by przyjść na pierwszy mityng, lub jak systematyczne przychodzenie, nawet gdy było to trudne. W jaki sposób wychodziłem z pomocą do innych w naszej wspólnocie? Czy organizowałem literaturę, prowadziłem mityng, sprzątałem po nim? Być może witałem serdecznie nowych członków albo dawałem im swój numer telefonu? Może poprosiłem kogoś, by był moim sponsorem albo otworzyłem się bardziej wobec dotychczasowego sponsora. Czy podziękowałem mu za wszystko, co mi ofiarował? Czy dostrzegam rozwój swoich zdolności do kochania i ufania innym? Być może w końcu zrozumiałem Stopień Czwarty lub rzeczywiście zaangażowałem się w pracę nad innymi Stopniami? Może miałem wiarę i odwagę potrzebną do podjęcia trudnych decyzji? Odkrywam, że to ja gram ważną rolę w budowaniu swojego dobrego samopoczucia. Będę świętować moje osiągnięcia i będę wdzięczny za wszystko, co zostało mi dane. Nie jestem doskonały, ale jestem wspaniały!

Przypomnienie na dziś

    Jestem wdzięczny za program Al-Anon i wszystko, co dała mi moja Siła Wyższa. Patrzę w przyszłość na nowy, jeszcze wspanialszy rok.

„Uczę się traktować siebie jak kogoś wartościowego. Udaje mi się to, kiedy odpowiednio długo ćwiczę. I zaczynam w to wierzyć”.

... We wszystkich naszych sprawach

https://codzienne-motywacje.pl/odwaga_do_zmian.php

~~~~

Schab gotowany, surówka z marchwi, jabłka, chrzanu, ziemniaki,

na kolację frytki, ryba po grecku, barszcz, jajka w majonezie,wędliny, sery,

szampan, ciasta i jeszcze co nie wiem...











47 komentarzy:

  1. I niech Boguś wie, że Max będzie dzisiaj tutaj prym wodził i nie próbuje przynudzać, a tym bardziej by nie smrodził...
    https://www.youtube.com/watch?v=TG2JtdUEMJU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyście się znów nie poturbowali za mocno.

      Usuń
    2. Bez obaw, jak lwa za ogon się nie ciągnie, to nie ugryzie ;)

      Usuń
  2. Na wielu Sylwestrach byłam.
    Były to raczej bale na salach.
    Prywatki też pamiętam.
    Teraz bali brak, może gdzieś jeszcze są,
    nie wiem, dajcie znak.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy będziecie kładli się spać, my będziemy zaczynać...

      Usuń
  3. https://www.youtube.com/watch?v=Zup5Pg98m5U

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, na blogu nie ma możliwości wstawiania aktywnych linków w komentarzach.
      To trochę spowalnia wyszukiwanie utworów,
      które polecasz.
      Jednak wole polskie, dyskotekowe.
      Te wasze, amerykańskie, nie w moim stylu.

      Usuń
    2. W sumie to muzykę heavy metal lubię,
      ale jak to się mówi,
      nie powinno się wlewać młodego wina,
      do starego bukłaka,
      gdyż może go rozerwać:)))

      Usuń
    3. Słuszna uwaga https://www.youtube.com/watch?v=X1tnpLs1lns

      Usuń
    4. https://www.youtube.com/watch?v=klalG9fNqVE

      Usuń
    5. Na komórce super wchodzę w te linki.

      Usuń
    6. Ja już sposób znalazłam:
      "otwórz w innym oknie"
      i wyskakuje.

      Usuń
    7. https://www.youtube.com/watch?v=O-VR4rVAk_k

      Usuń
    8. Podobają mi się utwory, które wklejasz.
      Pamiętam ten film Pretty Women.
      Roy Orbison, cały stadion ludzi.
      Za disc jockeya dziś Max robisz.
      Dzięki za pomoc.
      Ja swoje wkleiłam, wy swoje wklejajcie.
      Dobrej zabawy!
      Non stop tu nie będę siedzieć,
      obiad zrobię i na sjestę się udam.

      Usuń
    9. Jakie amerykańskie przecież ten gość nie pochodzi stamtąd. Składałem już na forum prywatnym. To tu jeszcze raz. Niech 2024 rok przyniesie Ci zdrowie, siłę i równowagę, a każdy wschód słońca będzie przypominał Ci o nowych możliwościach i pięknie, które niesie ze sobą każdy dzień. Baw się dobrze.Pa.

      Usuń
    10. Bogdan dziękuje za życzenia.
      Zdrowia, pogody ducha, dostatku, radości, uznania i miłości od innych dla Ciebie.
      P.S.
      Nie wnikam kto skąd jest, kim jest,
      skoro rozmowa się ładnie klei,
      nudy nie ma, i przechodzi mnie dreszcz.:)))

      Usuń
    11. Dziwi mnie, że kobieta wykształcona taka jak Ty trzyma z takim osiłkiem. To facet z trudnego dzieciństwa, by nie powiedzieć z patologi. Może to nie jego wina, ale w życiu niewiele osiągnął, niereformowalny, bez kultury osobistej. Wszystko z jego strony to tylko pozory i udawanie.

      Usuń
  4. Tylko żeby tu dzisiaj tańcować, to musiałabym sierżantów jakoś zagospodarować, to sie cheba nie łudo 🥴🥳

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jakich sierżantach tu mowa?

      Usuń
    2. O moich 4 wnukach🙃

      Usuń
    3. Aha, to gratulacje.
      Ja moimi nie muszę się zajmować.
      Tylko czasem.

      Usuń
  5. Niech tam o Zenku mówią co chcą, ale jego "Oczy zielone" są cudne. I ta też dobra...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu kilka piosenek, Zenek śpiewa.
      Na bal, to raczej disco polo w sam raz.

      Usuń
  6. Ula, dopiero co pisałam, że teraz masz ciężko ale piękne życie miałaś, i tu dałaś dowody. Piękna byłaś🌹Piękna para, i zabawa wystrzałowa❗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Były kiedyś piękne zabawy, to fakt.
      Dopiero po latach widzę,
      że piękna byłam i młoda,
      choć nigdy na to uwagi nie zwracałam.:)))
      Dziekuję Basiu, za opinię.

      Usuń
  7. Ja nie wkleję, ale może Maksiu mi wklei, jak go poproszę ładnie 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją fotę, czyli aktualne zdjęcie. Misiu pyziu. Takiś niekumaty. Zobaczymy tego Casanovę z wiejskiego teatru.

      Usuń
    2. Jesteś chamowatym dupkiem, o prostackim wychowaniu. Gdy widzę takiego osiłka jak Ty, co się spina na wyżyny swojego intelektu, to śmiech mnie bierze. Zapijaczony, niekumaty, a do tego psychol wymagający leczenia. Taki osiołek - osiłek!

      Usuń
    3. Wrzuć fotę co będziesz na darmo pyskował. Na priv Urszuli ona oceni. Co ta gadka daje. Jak zgrywasz kompletnie kogoś innego.A życie towarzyskie to fora GW. A taki był kulturalny. Kultura i sztuka.

      Usuń
    4. Maksiu, to już damy spokój, może innym razem... Dzięki za dobre chęci.
      Tobie też dużo szczęścia na nowy rok, niech cię nie boli w krzyżach, ani bok.💪🏻
      I szerokiej drogi, baw się mocno❗

      Usuń
    5. Przecież tu będzie. Gdzie pójdzie. Najlepszy ogier w Stanach.

      Usuń
  8. Ula, nasi chłopcy dziś będą tańcować na forach, to może i dobrze.
    Bo ja będę tańczyć z sierżantami, a ty... nie wiem, może się zdrzemniesz po ciężkim dniu. Albo też dołączysz na forumowy bal🙃

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakoś nie widzę ich na forach, wczoraj żeśmy sobie nieco pogadali.
    Dobrze, że w ogóle tu chcą być i pisać.Dziękuję.
    Ja tam rzadko bywam.
    Jakoś trzeba ten rok zakończyć,
    do północy dotrwać, alko nie nadużyć,
    fajerwerki przeżyć i lampką szampana Nowy Rok powitać.
    Jeszcze sporo godzin do 24.00

    OdpowiedzUsuń
  10. Komu w drogę, temu czas. Przed nami około 156 mil do znajomych. Spotykamy się zawsze o tej porze by witać NR. Miłe Panie, życzę Wam wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku, by kłopoty Was omijały, szczęście dopisywało, zdrowie służyło. Until next year :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żebyś rozdwojenia jaźni nie dostał. Niewyspany jesteś. Bo całymi dniami wisisz na tym blogu i nie tylko. Pozdrowienia dla żony, czy kochanki niech ona prowadzi.

      Usuń
  11. Gdybym już tu nie mogła przybyć, to złożę Wam teraz życzenia na Nowy 24:
    Niezawodnego zdrowia
    Dobrych ludzi przy sobie
    Łagodności i spokoju serca
    Od serca życzy Basia♥️
    Ula, Bogdan, Max- trzymajcie się. Dosiego Roku❗

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego naj..naj...naj w sensie duchowym i materialnym.
    Strzelanina się zaczęła.
    Dobrze, że nie mam już psa.
    zawsze w łazience się chował,
    a ten mniejszy pod wannę właził.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzę na te zdjęcia. Jaka Ty byłaś piękną kobietą.Mogłem się w Tobie zakochać bez pamięci. Nawet by mi ten facet nie przeszkodził w tym. Orędzie prezydenta i w tle zdjęcie Lecha. Byłem dzisiaj na Jasnej Górze. Bo nie poszedłem na msze w kościele. Pojechałem autem. Ludzi multum, ale więcej przyjezdnych. W sali rycerskiej pomodliłem się o zdrowie dla wszystkich moich przyjaciół. Teraz siedzę jak palec sam. Gdzie jest Maxsio i Basia. Maxsio już nie będę z Tobą wojował, jeśli ty przestaniesz to samo. PS zdjęcia wkleiłem na drugich pogaduchach piękna Urszulko.

      Usuń
    2. Po prostu byłam radosna i pełna ufności do życia.
      Głupiutka, nie wiedziałam, co mnie czeka.
      Ładne ujęcie wyszło.
      Ale to było i przeminęło.
      Jednego wybrałam, uparty był, rycerski, szlachetny,
      mój anioł stróż do dziś.
      Tak, że nie miałbyś szans:)))

      Nie wiem dlaczego tak się z Maxem nie lubicie.
      Po prostu, dwie przeciwstawne osobowości.
      mało w nim jest duchowości,
      dużo materialistycznego podejścia do życia
      a u Ciebie chyba odwrotnie.
      Oglądam Sylwester w Zakopanem,
      miałam wysłać SMS, ale czuje, że nic bym nie wygrała.
      Szampan i lampki czekają,
      jakoś dotrwam do północy.

      Usuń
    3. Wasze dialogi z Maxiem takie, że boki zrywać.
      Zdjęcia też kłamią, nie wierz im:)))
      Ale bez retuszu wszystkie są.

      Usuń
  13. Taki szczegół na tym zdjęciu,
    na który nikt nie zwrócił uwagi:
    Mnóstwo butelek na stole!
    Czy jakieś szklanki tam były,
    nie pamiętam.
    To jednak był lokal,
    nieraz tam świętowaliśmy swoje urodziny,
    ale już tylko we dwoje.
    Parkiet tez był i orkiestra do tańca przygrywała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak się powiększy, to widać szklanki i kieliszki:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znasz mnie.Nie wiesz ile zrobię dla kobiety, która mi się spodoba. A zrobię wszystko. Cały dzień jakiś nudny i śpiący. Po nowym roku coś muszę zmienić i wyłączyć się z tego bajzlu i niektórych toksycznych układów. Nie służy mi to. Dobrze mi tu u Ciebie.Nawet mi ktoś to dzisiaj powiedział. Takie ciepło kobiece bije z Twojego serducha. Dobrej nocy.

      Usuń
    2. Otwieram szampana.
      Na zdrowie!

      Usuń
    3. Bogdan, jakie Ty mrzonki sobie snujesz?
      Z moim mężem, od 50 lat świetnie żyjemy
      i jakoś te problemy życiowe, razem rozwiązujemy.
      W 1975 był ślub potwierdzony,
      nawet dwa, cywilny i potem kościelny
      wcześniej , żeśmy na kocią łapę żyli ,
      przez 3 lata,
      i od dwóch talerzy i łyżek, żeśmy się dorabiali.

      Usuń
    4. ~Bogdan, napisałeś kiedyś, że miłości nie szukasz.
      Jeśli do tej pory, jej nie znalazłeś, zagubiony jesteś
      w toksycznych związkach,
      to może jednak warto miłości poszukać?
      Może ona znajdzie Cie sama?
      Ale wpierw rzeczywiście należy uporządkować
      i wyrzucić ze swego życia, to co Ci nie służy?

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...