Moja lista blogów

czwartek, 7 grudnia 2023

Po Mikołajkach


Św. Mikołaj z miasta Myra,

bardzo ciężko wczoraj tyrał.

Kto miał brudne skarpety,

nic nie dostał niestety.

W śmierdzącym bucie, tylko pyra.



*

Pewna pani nic nie dostała na Mikołaja,

chociaż list wysłała do niego z Kłaja.

Dziś odkryła tajemnicę,

przeglądając YT stronice,

że jego zacna d... w niego się wycierała.

*

Odwaga do Zmian


Dzień po dniu w Al-Anon II


na dzień: 7 grudnia


    Zwykle myślałam, że bycie dobrą dla siebie oznacza jedzenie tego, co zechcę, kupowanie wszystkiego, co wpadnie mi w oczy, spanie tylko po parę godzin w nocy i unikanie wszelkiej aktywności, która nie byłaby przyjemna bądź ekscytująca. Problem w tym, że konsekwencje były nieprzyjemne, a kiedy zastanowiłam się nad tym, poczułam, że marnuję swoje życie. Dzisiaj bycie dobrą dla siebie jest dużo większym wyzwaniem, ale korzyści są absolutnie cudowne! Chodzę co tydzień na dwa lub trzy mityngi Al-Anon, codziennie czytam literaturę, znajduję czas na rozmowę z Bogiem. Usiłuję sprawić, by pogoda ducha była ważniejsza niż okoliczności, na jakie się natykam. Dzisiaj cieszy mnie zdrowe jedzenie, ćwiczę w sposób, który mnie bawi, a z pieniędzmi obchodzę się sumiennie. Świętuję mój rozwój. Tańczę, rysuję, cieszę się cudownymi przyjaźniami. Mój styl życia nie jest surowy i nie chciałabym, żeby taki był. Nadal cieszą mnie spontaniczne chwile, ale dziś mam je dzięki swoim wyborom.


Przypomnienie na dziś


    Zasługuję na to, by dokonywać wyborów, które pozwolą mi myśleć dobrze o sobie. Może trochę potrwać, zanim zobaczę rezultaty, ale buduję życie, dbając o swoje zdrowie i poczucie własnej wartości. Warto na coś takiego czekać.


„Najsilniejsze zasady rozwoju zawarte są w wyborach ludzkich”.


George Eliot 

*



~~~~

Kurczak paprykowy, ziemniaki, colesław, rosół rozgrzewający, na deser coś się kupi




102 komentarze:

  1. Jak tam, żyjesz jeszcze, nasz tutejszy Dziad Moroz?
    Ciężko wczoraj pracowałeś,
    może napisz, co komu dałeś.
    Bo ja nic nie dostałam,
    ale Ty pewnie inny kolektyw obsługiwałeś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Podjął się tej roli
    i wszystko s.....ł
    Jakiś nieodpowiedzialny nick.:(

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale w sumie z forów. gazeta.pl znam tego faceta.
    Jego co inne podnieca, cycki, i in. tego typu...podglądanie,
    udawanie , panoszenie się, że on jest jakiś esteta,
    nicków zmienianie, itp, itd.
    Bogdan doskonale o tym wie,
    a Ty biedna Basiu, w poetę uwierzyłaś:)))
    Internet, to wielka machina,
    czasem ludzi w potworów zmienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślisz, że jesteś taka cwana bo innych oczerniać potrafisz? Choć lata swoje masz, rozumu Ci ubywa, a mówią, że z wiekiem ludzie mądrzeją. Jeszcze gdybym wiedział o czym piszesz, to przynajmniej mógłbym to skomentować, a tak mogę jedynie napisać...POCAŁUJ MIKOŁAJA W...;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Friend-of -women, całą kulturę pokazał.
    Ma całusy nie licz!
    Jedynie kopa w dupę mogę ci dać
    jak i wszyscy inni,
    których nabrałeś na poezje, palancie
    i "spierdalaj dziadu"
    Nie przykro mi, gdyż takich typów nie toleruję.
    Wreszcie szydło wyszło z wora i rozstać się pora.
    Jedynie prawda i szczerość u mnie się liczy.
    Ależ ja jestem wulgarna, ale ja tu inną być?

    OdpowiedzUsuń
  6. Bo za potwór w różnych wcieleniach!
    BRRRR!

    OdpowiedzUsuń
  7. To cała TY, kobieto...ogarnij się, weź leki, co za brednie wypisujesz! Wczoraj rozdawałem prezenty, trzeba było przesłać list z prośbą o coś dla siebie, dzisiaj to już musztarda po obiedzie. Nie mogę Ci pomóc, ale współczuję Ci, męcz się sama, katuj ciało i umysł...to kiedyś nastąpi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tu pogody ducha szukam
      i nawet odnajduję.
      Nie musisz mi współczuć,
      tylko szczery bądź, do jasnej cholery!
      Wysłałam list,
      ale widocznie cos sobie nim podtarłeś,
      nawet nie otwierając!:)))

      Usuń
  8. To jakaś paranoja i schizofrenia jest.
    Nie na moje nerwy!
    Intelektu, pomysłu, rozumu brakło,
    by jak Dziad Moroz sie wypowiadać i dalej kamuflować,
    Kiedyś mi tabletki na psyche na jakimś forum polecał,
    to ja teraz odwrotnie,
    sam powinieneś je brać,
    gdyż bardzo rozdwojenie jaźni masz
    i póki jesteś chory,
    szkoda nerw,
    by z tobą dyskutować,
    gdyż humoru nie ma,
    z psychicznie chorym aż tak, zawsze.
    IDŹ SIĘ LECZYĆ, U MNIE MIEJSCA DLA TAKICH NIE MA.
    Jam nie psychiatra, ani szpital!
    Ależ się muszę z różnymi typami naużerać,
    prowadząc otwartego bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej piszesz, tym bardziej się pogrążasz. Ale co mnie do tego, ja tylko jestem Mikołajem, roznoszę prezenty, dobrym sprawiam radość, złych łajam. Taka moja rola, w spory nie wchodzę i wasze przyziemne sprawy. Pamiętajcie jedynie, że doczesność szybko mija, czas pomyśleć o wieczności...

      Usuń
    2. Mądry i dostojny z Ciebie człowiek Dziadku Mrozie. Wybacz nam nasze słabości i grubiaństwo. Trudy życia wiodą nas czasem na manowce. Jednak szybko się reflektujemy, w duchu robimy rachunek sumienia i znów z życzliwością otwieramy na drugiego człowieka.

      Usuń
    3. I taka postawa godna jest naśladowania. Wystarczy tylko być człowiekiem...i aż tyle.

      Usuń
    4. Mikołaj, kaznodzieja się znalazł,
      zamiast się z prezentów wytłumaczyć,
      coś bredzi o wieczności:))))
      A gdzie życie doczesne?:)))
      wszak powinno być, pełne radości!:))))

      Usuń
    5. To ciesz się życiem, a nie dopie*dalaj innym. Są przecież od Ciebie lepsi i zada tak nie zadzierają...

      Usuń
    6. Ty wiesz o czym piszesz ?Jesteś bardzo spragniony pisania.Ale musisz jeszcze trochę poczekać. Wypominasz innym wady. Ale znasz - Kto z was jest bez grzechu, niech pierwszy rzuci w nią kamieniem....

      Usuń
    7. Ja wiem o czym piszę, tylko Tobie trudno to zrozumieć. Nasz Pryncypał mówi, że przebywać nago bez grzechu można tylko na plebanii. Tam zawsze drzwi otwarte.

      Usuń
    8. Masz dużo cierpliwości Dziadku Mrozie dla tego prymitywnego w obyciu Bogdana. Blogowicze zamiast docenić, że wybrałeś tego bloga jako swą przystań podczas najbardziej zabieganego dla Ciebie miesiąca w roku, wylewają swe żale za ubogie podarunki w czasach dziecięcych. Gdybyś zajrzał tu dwa dni wcześniej, to by Ci rózg zabrakło, aby obdarować każdą i każdego, którzy na nią zasłużyli. A tak, może im się upiekło.

      Usuń
    9. Myślę że kompletnie nie jarzysz .Wróć z tematem na forum Piędziesiątki to my to może cię to oświeci. Ludzie się nie zmieniają tylko nicki zostają. Skąd taka agresja jak wystarczy milczeć. Wybacz to nie ja jestem tematem rozmowy.

      Usuń
    10. Dziad Maroz7 grudnia 2023 12:57
      Ja wiem o czym piszę, tylko Tobie trudno to zrozumieć. Nasz Pryncypał mówi, że przebywać nago bez grzechu można tylko na plebanii. Tam zawsze drzwi otwarte. Ale wierzysz w Boga, choć ci z nim nie po drodze. I tak się ciągle tego wypierasz. Wigilia, swięta są dobrym tematem co rozważań. Swojego czasu pisałeś o jodze .Może pora do tego wrócić.

      Usuń
  9. Urszula dziś znów w nastroju do zadym. Tym razem oszczędziła Bogdana, dostało się Edwardowi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No co za mądra anonimka!
      Bekę ma!
      Rączki zaciera, gdyż nic własnego nie ma,
      tylko musi do innych zazierać.:))))

      Usuń
    2. Edwarda tu już nie ma,
      kiedyś się pożegnał
      i powiedział,
      że tu go nie będzie:)))

      Usuń
  10. ??? Napisz swoimi słowami, nie rób szamba ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie nauczyłeś się, gdy kobieta ma zły nastrój to schodzisz jej z drogi. Nie możesz tego pojąć.Ile szans zaprzepaściłeś? Wrzuć na luza i tyle.

      Usuń
    2. Rady zachowaj dla siebie. Dlaczego tam nie byłeś taki mądry?

      Usuń
    3. Nie ty tak się zachowujesz, bo wszędzie prowokowałeś i to na różnych forach. Wrzuć sobie na luz człowieku.Byle krytyka i wychodzi z Ciebie drugie dno.

      Usuń
    4. Czy Ty wiesz z kim piszesz? Czytałem, że jesteś chory, czy to przypadkiem nie COVID? Dziwnie się to u Ciebie objawia, ale widać medycyna jeszcze wszystkich symptomów nie rozpoznała.

      Usuń
    5. Tak samo pisałeś wcześniej. Na innych portalach. Najpierw łagodny jak baranek, a później, diabeł w owczej skórze.Zmień ustawienia, bo wielka rózga to dla Ciebie dzisiaj. Milczenie jest cnotą, nie każdy umie to zachować. To jest blog kobiety, która cały czas ma nie łatwo.Ale potrafi być pogodna, mimo wielu przeciwności. Byle jakaś uwaga wyprowadza cie z równowagi .Pisz swoje, a nie wdawaj się utraczki Dziadu Mrozie.Tak się nie zchowuje ten co rozdaje prezenty😥

      Usuń
    6. Bogdan szorstkości w obyciu nabył pracując całe życie w surowych warunkach. Serce ma ponąć miękkie.

      Usuń
  11. Edward okazję miał by się intelektem i pomysłowością wykazać,
    zalogowany jako Dziad Moroz.
    Okazje ku temu stworzyłam,
    podpowiedź dałam,
    jednak temu nie sprostał
    i wyszły z niego zwykłe demony.
    Prawda o bruk się roztłukła, ośnieżony,
    zamarznięty, twardy.
    Bogdan, no cóż, biedaczek chory.
    A tak pięknie mogłoby być,
    gdyby bohater, robiący tu za Mikołaja,
    był bardziej pomysłowy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Brak obiektywizmu i krótkowzroczność potrafią utrudniać życie, prawda Urszulo? Hipokryzji nie toleruję, wręcz brzydzę się nią. Choć jako Mikołaj muszę być tolerancyjny i przymykać czasem oko...jednak robię to bardzo niechętnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Sorry, gregory,
    obiad wydałam,
    rano zakupy zrobiłam,
    na fejsbuku przez messengera dużo pisałam
    i zmęczenie mnie dopadło.
    musze się położyć i przespać,
    nie wiem ile to będzie trwało.
    Jak chcecie sobie dalej dyskutować,
    proszę bardzo, nikomu głosu nie odbieram.
    Tylko w szczerości coś dobrego może się narodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też byłem się przejechać.Kupiłem test na covida, ale nic wykazało. Wczoraj pierwszy raz spałem spokojnie. Ale tylko że leki zaczęły działać

      Usuń
  14. Ano tak, "napisała co chciała", jakieś demony ze mnie wyszły,
    jak sobie dawne czasy na pewnym forum przypomniałam,
    pewnie mi się cos pokićkało, nie wiem.
    Dzięki ci Dziadu Mrozu, że nas tu obecnością zaszczyciłeś
    i mnie pogoniłeś.
    Bardzo mi czasem krytycznych uwag potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie wszystkich zniechęcisz.Tylko będą licznik podbijać, zamiast pisać. Basia jest zachwycona i to wystarczy. Dobra kobieto.

      Usuń
    2. Bogdan, zniechęcę ludzi czy nie, Ciebie na pewno nie:)))
      Ty to jesteś kombatant, weteran:)))
      Zasłużyłeś sobie na medal:)))

      Kiedyś w 2014, nagrodę książkę od nich dostałam,
      znaczy od blox.pl, spółki Agory,
      za blogowanie, w torebce i dyplom z napisem :
      "BLOGER MA ZAWSZE RACJĘ"
      Gdzieś tu nawet wzmianka o tym jest,
      ale w tym moim archiwum, trudno to odszukać.
      Ja nie piszę po to by się innym przypodobać,
      wiele razy tu pisałam dlaczego i jaki cel i sens to dla mnie ma.
      Cieszę się, że się o mnie martwisz,
      może być, że pomysłów i rymów mi braknie
      i klops i stop grafomanii:)))
      Basia zachwycona, ale która, ta nasza tu, czy też te inne?
      Jak Cię znam, Ty wiele ich znasz, w sumie wszystkie z forów.gazety.pl, do tego osobistą jeszcze masz.:)))

      Znałam jedną Baśkę, tyle, że to kobyła była
      i dziadek ją ciągle poganiał
      a ona od tego drżała, hihaha wydawała,
      czasem nawet zęby pokazywała w swoim końskim uśmiechu:)))

      Usuń
  15. To cudownie Bogdan, że covida nie masz.
    Jakoś się podleczysz i z tego wyjdziesz.
    Ty naprawdę supermen jesteś,
    że tyle kilometrów potrafisz pokonać,
    tyle pisać potrafiłeś tam,
    do tego ciężko pracować.
    Ty przestałeś tu głupoty pisać,
    to ja się za to wzięłam:)))
    Przemęczona jestem, na pewno to wiem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze, że anonimów kretyńskich nie ma.
    Coś tam dotarło do tych ludków.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bogdan, Ty może jako kierowca, liczysz te kilometry na liczniku.
    Mnie osobiście to nie kręci, z tyłu bloga go miałam, ile wejść i dokładne dane i wykresy tam mam ile i skąd.
    Specjalnie, na twoje życzenie go uruchomiłam
    i z przodu pokazałam.
    Moje wejścia nie są liczone.
    a tak poza tym,
    raczej nikt nie czyta moich wersów, niby limeryków,
    humoru w nich nie odnajduje, absurdu i innych rzeczy,
    jakiejś korekty nie podsuwa, sugestii jakiś,
    może jakiegoś przerobienia,
    zmienienia czegoś w nich
    tylko patrzy na komentarze,
    kto tu co napisał,
    czyż nie?
    Moja tFUrCZość poza oceną pozostaje.
    może to i dobrze.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak patrzę z boku na te wszystkie fora.To tylko dziwna wymiana informacji, przekrzykiwanie się, dowalanie się. Zero przyjaźni, współczucia, ogłady. Chyba dlatego że ktoś uważa, że jest anonimowy. Zdecydowanie wolę te kameralne. Ale jak nie zamknięte dla ludzkich oczu to i tu cię znajdą. Gdyby to byli jacyś gówniarze ech.

      Usuń
    2. Bogdan, ja się nie gniewam,
      dziś sama dałam popis niekulturalny,
      a powinnam gwiazdek użyć,
      ale co by to zmieniło
      i tak teraz 8 ich, wiadomo co znaczy,
      a "spieprzaj dziadu",
      to sam prezydent Kaczyński do żebraka powiedział.
      Mamy pewne urazy do niektórych ludzi,
      gdzieś daleko ukryte,
      a jak się nadarzy okazja,
      to przenosimy je bezmyślnie na kogo popadnie...:)))

      Usuń
    3. Dokładnie to - "Spieprzaj, dziadu!” („Rzeczpospolita”, 5 listopada 2002). Została ona skierowana przez ówczesnego kandydata na prezydenta m.st. Warszawy do osoby zarzucającej Lechowi Kaczyńskiemu, że politycy przechodzą z partii do partii „jak szczury. Starszy mężczyzna: „Spieprzaj pan”? Panie, bo pan się prawdy boisz! Lech Kaczyński: [z wnętrza samochodu, przez uchylone drzwi] Spieprzaj, dziadu.

      Usuń
  18. Oczywiście, ze nikt nie wchodzi tutaj by czytać limeryki, tu tylko nawalanki w komentarzach się liczą.

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak właśnie jest.
    Nie tylko tu, ale wszędzie indziej, na forum.gazeta.pl podobnie.
    Tak już jest, że się człek musi wypowiedzieć, w sumie "wybebeszyć"
    Ludzie zamknięci w pracy zdalnej, czy pracujący normalnie, nie mają czasu na gadanie
    i w realu każdy się jakoś powstrzymuje,
    jęzora pilnuje,
    a tu pod anonimem, można sobie ulżyć:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Każdy wchodzi po to, co lubi. Kto lubi nawalanki, napisze, że tylko nawalanki się liczą.

    OdpowiedzUsuń
  21. Pora już na mnie. Pozostawiam Was z przyziemnymi problemami do przyszłego roku, jak dostanę delegację to być może w grudniu się spotkamy. Piszcie, ja znikam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekaw jestem jak wrócisz w grudniu to się zmienisz. Nie będziesz produkował tyle nicków w jednym wątku bez potrzeby. Zaczniesz się zachowywać normalnie. Nie będzie idiotycznych wpisów, udawanie kogoś innego.Musisz się pogodzić z tym, że pewne znajomości się skończyły i to nie wróci. Dzisiaj wyjątkowo przegiąłeś. Nikt Cię nie wyklucza, ty sam to robisz.

      Usuń
    2. To, że jestem już w podróży nie odcina mnie od mediów, nikt za moimi plecami nie będzie budował swojego ego wygłaszając tutaj fałszywe opinie na temat mojej osoby. Jeżeli moje zachowanie było nienormalne, to co można dopiero powiedzieć o Twoim, czy GOSPODYNI tego blogu? Twoje pustosłowie świadczy jedynie o tym, że jesteś przydupasem o niskim poziomie intelektualnym i taką opinię o Tobie przekażę WYŻEJ, a to w przyszłym roku zaważy na przydziale prezentów ;)

      Usuń
    3. Bogdan, nie gań Dziada Mroza, proszę.
      Taka tradycja jest,
      że w te dni grudniowe,
      każdy może być świętym Mikołajem,
      czy Dziadkiem Mrozem.
      Takie przebieranki na czasie i wskazane.
      Zapomnijmy o przeszłości i nie doszukujmy się złych intencji.
      To ja dziś przegięłam , miałam muchy w nosie i jakiś uraz z przeszłości wrócił i w piersi się biję.
      Wszystko jest, ok.
      Ty sam też mogłeś się za Mikołaja przebrać
      i walczyć z Dziadem Mrozem:)))
      Przecież też potrafisz nicki zmieniać,
      szybciej niż rękawiczki:)))

      Usuń
    4. A kogo to obchodzi. Sam wystawiłeś sobie opinie pisząc tak brzydko o założycielu bloga. I rozdawając rózgi z twojego worka. Czyli wszyscy tu są nienormalni tylko ty zdrowy na umyśle. Jeszcze raz ze zrozumieniem. Żyj i daj innym żyć. Jak ponoszą cie nerwy to odłącz się na chwilę. Miłego wieczoru bez odbioru.

      Usuń
    5. Ale ja go nie gonię. Nawet mnie nie było jak padały takie brzydkie słowa.Przeprosiłaś, on też powinien i po sprawie. Raczej do bliskich osób w rodzinie się tak nie odnosimy. Tu można niestety.

      Usuń
  22. Miło było Cię Dziadu Mrozie gościć.
    U nas Diedy Morozy źle się kojarzą,
    szczególnie teraz kiedy , Rosja niszczy Ukrainę.
    Pewnie w kibitkę wsiadasz i na Syberie się udajesz,
    albo samolotem na Magadan?
    Bo do Laponii, Finlandia?
    to wstępu nie masz,
    choć bliżej tam i saniami z reniferami byś dojechał.
    P.S.
    Wybacz, że trochę Cię obraziłam,
    ale u nas dziady źle się kojarzą.
    Dziadersów przybyło i dziadostwa się narobiło.:))))
    Do następnego roku, zatem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmie wątpić w dobre intencje.

      Usuń
    2. W internecie możesz być kimkolwiek, to dziwne zatem,
      że tak wielu wybiera bycie idiotą. Można błądzić, ale nigdy wątpić w dobre intencje...

      Usuń
  23. No właśnie, przepraszam, za siebie i za Bogdana.
    Poczytaj mój komentarz wyżej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale możesz go przepraszać. On i tak się nie zmieni. Dalej to będzie to robił jak do tej pory. Wcale to nie ukrywa. "z tak wielu wybiera bycie idiotą. Więcej bluzgów Dziadu. Błogosławieni którzy milczą.

      Usuń
  24. Bogdan,
    skoro piszesz, że błogosławieni, którzy milczą,
    to i ja zamilczę już.:)))
    Na jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dlaczego? Z innej beczki. Czas świętych,czy świetnych Mikołajów się skończył.To w innym wątku o wiatrakach. Nie przeszedł projekt rządowy o zamrożeniu cen prądu i gazu do końca przyszłego roku. Tylko opozycji do czerwca.

      Usuń
    2. Czyli będzie "Płać i płacz"
      Jak to zrobią nie wiem.
      U mnie liczniki na zewnątrz,
      na klatce w ścianie zamknięte,
      elektryczny i gazowy.
      Kto chodzi, kto sprawdza, nie wiem.
      może odczyt robią raz na rok?
      A tu do połowy roku będzie.

      Usuń
    3. U mnie podaje żona, gdy mnie nie ma. Na złość PIS odmrożę sobie uszy. Córka bierze dwa razy po 500+. Od stycznia 800. Ale wstydliwie o tym mówi. Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział, że w piątek lub sobotę podpisze rozporządzenie o przedłużeniu 0 VAT na żywność. PiS chciał tę obietnicę zagwarantować ustawą, ale wpadła ona do Sejmowej zamrażarki.A tu wkoło jest wesoło.

      Usuń
    4. U mnie to nawet są dwa liczniki,
      jeden w domu i widzę ile kilowatów zużyłam
      a drugi w klatce.
      Gazowego nie widzę.
      jeszcze dwa liczniki wodne mam.

      No widzisz jak się wnukom powodzi,
      ale i tak rodzice więcej dzieci nie chcą.
      Jak mało mój chory syn dostaje,
      ciut więcej, tyle co to 500 plus,
      na zdrowe dziecko a tu duży chłop,
      jeść potrzebuje, pali, napić się, ech.
      Często przy śmietnikach wózki dziecięce widzę.
      to znaczy jakby nie będziemy trzymać na nowe dziecko
      lub nowy kupimy, nowszy model.
      Za moich czasów to było nie do pomyślenia.
      PiSu już nie ma, choć wybory wygrał.

      Usuń
    5. Bo to jest chore w innych państwach są rządy mniejszościowe. Na zewnątrz mam licznik gazowy. W domu nowy licznik elektryczny i kable jak robiłem remont kuchni. Wodomierze dwa, a za centralne ogrzewanie płacimy z całej kamienicy. A u mnie w klatce w dawnej pralni są liczniki i regulator temperatury powietrza. Plus pokrętła w domu. Na noc i tak się zakręca bo same rurki grzeją. Była bieda i jest. Dobrej nocy.

      Usuń
    6. No trudno źeby się podatnicy na alkohol i papierosy twojego syna składali, jeszcze tegi brakowało. To nie są rzeczy, których ktokolwiek potrzebuje. Nałogi się leczy.

      Usuń
    7. Ale rozumiesz, baranku, że rząd mniejszościowy musi mieć poparcie sejmu by był rządem? Pis przegrał te wybory i nic na to nie poradzicie.

      Usuń
    8. Pewne rodzaje schizofrenii, są nieuleczalne
      a jeszcze powiązane z alkoholem, tym bardziej.
      Ludzie pijący i palący, płacą wysoka akcyzę
      i z tego idą na to pieniądze,
      nie z twoich marnych podatków.
      Nie pijesz, nie palisz, to się na nich nie składasz.
      Niczego od państwa nie wymagam,
      stwierdziłam tylko fakty.
      Za ten zasiłek co dostaje,
      to choćby nie palił, nie pił
      i tak nie byłby w stanie się utrzymać.
      I mi tu dyskusji w tym temacie,
      proszę nie rozwijać, bo nie odpowiem.

      Usuń
    9. Wskaż mi proszę ośrodek w Polsce,
      gdzie się leczy uzależnienia krzyżowe,
      bo tego nawet jego psychiatra nie wie.

      Usuń
    10. Nie proszę pani, akcyza idzie na leczenie chorób, ktore są skutkiem picia i palenia, raka płuc, marskości watroby i dzisiatek innych. Zaden alkoholik nie dokłada do budżetu, wyłącznie ciągnie.
      A ze schizofrenią się żyje normalnie jeśli ktoś chce się leczyć i nie dokłada sobie alkoholizmu. I komu mamusia w domu nie stwarza idealnych warunków do picia i grania całymi dniami.
      I oczywiście, że się na nich składam. W przeciwieństwoe do nich płacę podatki. jak zwykle u wyborców pisu zerowe zrozumienie skąd państwo ma pieniądze.

      Usuń
    11. Tak, tak, pisz bzdury dalej i usuwaj komentarze, które cię punktują zdanie po zdaniu. Suweren, cholera...

      Usuń
    12. Ośrodek uzależnień w Nałęczowie, Wolmed w Częstochowie, Piotrkowie, Bełchatowie, Koninki, Moje życie w Poznaniu, placówki Monaru, między innymi Lipianka, Vita Nova w Warszawie - podaję pierwsze z brzegu, bo nie wiem gdzie mieszkasz. Większość ośrodków uzależnień dla dorosłych zajmuje się uzależnieniami krzyżowymi. Tylko dorosły pacjent musi sam chcieć się leczyć.

      Usuń
    13. Nie znasz się, nie wymądrzaj się, ostrzegałam.

      Usuń
    14. Wskazałam. Koło dziesięciu. Ale też raczyłaś usunąć. Lepiej użalać się nad sobą i mieć pretekst do bycia biedulką niż coś zmienić.

      Usuń
    15. Znam się znacznie lepiej niż ty, matka osoby ze schizofrenią wiedzę zawodową ma zerową. Ale właśnie dlatego, że wiem o czym piszę od strony zawodowej to usuwasz moje komentarze, Żeby twpja ignorancja nie wyszła na wierzch.

      Usuń
    16. Pewnie, od wymądzrania i pisania głupot tylko urszulka tu jest, nikt jej palmy pierwszeństwa nie odbierze.

      Usuń
    17. Praktykuj we własnym gabinecie, dyletantko!
      Tam takie rady z Internetu dawaj, bez sprawdzenia,
      bo tu to mi tylko przestrzeń zaśmiecasz.

      Usuń
    18. Jaki znowu gabumet żeś sobie uroiła. Wiedzę masz zerową.

      Usuń
    19. Wiedzę mam WSZECHSTRONNĄ i doświadczenie prawie 20 letnie.
      Co żeś się mnie uczepiła?
      Nie chcę niczego od ciebie.
      Czy jesteś w stanie takie proste życzenie zrozumieć?
      ,

      Usuń
    20. Doświadczenie w LECZENIU schizofrenii masz żadne. Jesteś po prostu matką schizofrenika. To kompletnie co innego.

      Usuń
    21. Prawie 20 letnie doświadczenie czyli kariera przerwana z braku predyspozycji. Już tutaj nieraz pisał ktoś, aby dać psychiczny spokój matce schorowanego syna. Doświadczeniem się nie przechwalał, wystarczyła zwykła przyzwoitość by to rozumieć.

      Usuń
    22. "No trudno źeby się podatnicy na alkohol składali" przecież składają się i nie mają za bardzo innego wyjścia. Łatwo napisać: uzależnienia się leczy

      Usuń
    23. Sytuacja Urszuli pokazuje poziom służby zdrowia w Polsce oraz jakość pomocy systemowej.

      Usuń
    24. O 18 lat, psychiatrzy, szpital, komisje, wizyty MOPSu i tak w kólko, co trzy lata.
      Potem musiałam i wierzyłam, ze przymusowe leczenie coś,
      i znów wizyty psychiatrów, zbieranie dokumentacji, rozprawy w sądzie, skierowanie na przymusowe leczenie wygrałam,
      agresja od tego w domu jeszcze większa niż przed,
      wizyta policji, gaz pieprzowy...
      I znów komisja lekarska, orzeczenie na trzy lata jak zawsze,
      a w tym roku lekarz orzecznik się chyba nade mną i nad nim ulitował i papiery dał na 5 lat.
      Jest w miarę spokojnie, regularne wizyty u psychiatry, leki
      i da się żyć. w schizofrenii tak już jest, że dużo palą
      i bardziej skłonni są do alkoholu, szczególnie piwo,
      objawy trochę im łagodzi.

      Usuń
    25. "Tylko dorosły pacjent musi sam chcieć się leczyć." Taki mało znaczący szczegół. Jak ja uwielbiam gówno wiedzące o życiu pindy. Księżek się naczytały, a może artykułów w Zwierciadle jedynie. Co za sadyzm wobec bezradnej starszej kobiety.

      Usuń
    26. I jeszcze taka prawie 20 lat szkodziła ludziom z poszarpaną psychiką:(((

      Usuń
  25. Dziadek Mróz zajrzał z magią świąt, a Bogdan jak niemota niszczy wirtualne świąteczne dekoracje.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję za podobne zdanie w tej sprawie.
    Zawsze warto znać, co sadzą inni.
    Miałam dziś wnerw, co napisałam, niech zostanie,
    choć mogłam usunąć,
    ale po co skoro,
    poszło i przeczytane,
    za swoje przeprosiłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałaś nerwy to mógł nieświęty Dziad nie brać udziału w pyskówce . I zbędna gadka. Oj Śnieżynka dała by mu popalić za takie numery 🤣🤣🤣

      Usuń
    2. Sympatyczny dziad był.
      może jeszcze jutro zagość, może jeszcze nie odjechał w tę śnieżycę i mrozy.:)))

      Usuń
    3. Był sympatyczny nawet się starał, nie powiem, a Boguś niemota idzie za Tobą jak w dym. Choć sam też obrywam. Lubi Basię to wróci. Ja też przepraszam.

      Usuń
    4. Bogdan,
      ty najlepiej wiesz, kto jest kto z tych dawnych forumowiczów.
      Jakoś żadnego z nich już tam nie widzę.
      Przybierają różne szatki a istota właściwa i tak z nich wylezie.
      Ale mnie się nie nabierze, po stylu wyczuwam,
      zapaszek spod skórki właściwy wylezie.
      Zgrywać się trzema "umić"
      a mi się już nie chce tego wszystkiego czytać, i rozkminić.
      Sensu nie ma, w jakim celu?
      Wstęp wolny, niech się każdy błaźni po swojemu.
      A jak nie pasi, to się wynosić
      a nie grymasić jaka to ja jestem.
      Ja płacone od wejść i reklam nie mam.
      Może wreszcie pora iść spać?
      Jak mi tu znów zaczną po ambicji jechać,
      za bardzo, to wiadomo co zrobię, jeden klik i po sprawie.

      Usuń
    5. No biduleńka, zaczyna dzień od chamstwa i wulgarności a potem się dziwi, że ludzie odpowiadają. Niesamowite, że starsza rzekomo wyksztłacona (baju baj) kobieta może być takiem prostakiem.

      Usuń
  27. Pewnie, jak ktoś jest w stanie udowodnić, że piszesz bzdury, nie masz racji, opowiadasz tu bajeczki, bo inni mąją wiedzę, której tobie brak to najlepiej usunąć żeby się nie wydało jaki bezsens piszesz.

    OdpowiedzUsuń
  28. I swoje chamstwo przemieszane z wulgarnością z pierwszych wpisów też pani ładnie usuwa, bo niby taka święta bidulka

    OdpowiedzUsuń
  29. Kasuj, kasuj, myślisz że nikt nie ma scrinów tego, co tu rano nawypisywałaś?

    OdpowiedzUsuń
  30. Przestań proszę!
    Żadnego doświadczenia w tym nie masz!
    Wszystko usunę, bo mi spokój zakłócasz!

    OdpowiedzUsuń
  31. A co ty możesz wiedzieć o moim doświadczeniu? Kompletnie nic. I tyle twojego gadania.

    OdpowiedzUsuń
  32. Po twoich wpisach widzę, że nic o tym nie wiesz!
    Wiedzę w Internecie każdy sobie może znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  33. Tak, tak, ty za to wiesz i wydaje ci się, że bezrobotny alkoholik na zasiłku wnosi coś do budżetu, bo akcyzę płaci. Brednie wypisujesz.

    OdpowiedzUsuń
  34. "Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem" CBDU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po co z idiotą tak usilnie dyskutujesz,
      piszesz mnóstwo komentarzy nocą,
      kiedy wiadomo, nie czuwam przy komputerze.
      Jakim idiotą trzeba być, aby tak postępować!
      No pokonałam chyba doświadczeniem,
      wyżej sobie o nim poczytaj.
      Jeśli masz jakie swoje, to mnie nim pokonaj,
      chętnie poczytam.

      Usuń
  35. SAMA SIEBIE OSZUKUJESZ URSZULO, A DZIAD MAROZ TO WIDZI I TWOJA HIPOKRYZJA GO MARTWI…🥲

    OdpowiedzUsuń
  36. Spokojna twoja siwa głowa i długa broda.
    Hipokrytą jesteś ty, bo jako baba,
    robisz z siebie dziada, ograniczona jesteś,
    wyobraźni nie masz.
    Ciężkie powietrze się od ciebie od razu robi,
    dech zapiera, ciężko oddychać.
    My tu dorośli a nie dzieciaczki w szkole:)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Dociekałam, kombinowałam,
    kto to się przebrał za Dziada Mroza
    i nie odgadłam.
    Dobrze, że już wyjechał.
    Spokoju potrzebuje,
    swojego chorego uśpiłam,
    z jedzeniem nie wyrabiam i z używkami również.
    Takie życie na starość, smutne.
    Jakoś to wytrzymam, muszę.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...