Moja lista blogów

poniedziałek, 11 grudnia 2023

Pieniążki


Dzisiejsza medytacja mówi mądrze,

że pogoda ducha nie jest za pieniądze.

Ale "życie bez pieniędzy,

to niewola w nędzy".

I jak tu zaspokoić wszelkie rządze?




A nam wszystko jedno
My mamy cały świat
Turysta bez pieniędzy
Jest zuch i chwat
Pieniążki kto ma,
Ten jedzie autobusem
A kto pieniążków nie ma,
Ten goni za nim kłusem
Pieniążki kto ma,
Ten lata samolotem
A kto pieniążków nie ma,
Ten jedzie autostopem
Pieniążki kto ma,
Ten jedzie do Wieliczki
A kto pieniążków nie ma,
Ten palcem do solniczki
Pieniążki kto ma,
Ten jedzie do haremu
A kto pieniążków nie ma,
Ten sobie tak samemu
Pieniążki kto ma,
Na małpy w ZOO zerka

A kto pieniążków nie ma,
Ten zerka do lusterka
Pieniążki kto ma,
Ten idzie do Cristalu
A kto pieniążków nie ma,
Ten na studenckim balu
Pieniążki kto ma,
Ten sypia pod pierzynką
A kto pieniążków nie ma,
Otula się dziewczynką
Pieniążki kto ma,
Ten ma szerokie plecy
A kto pieniążków nie ma,
Wywalą go dla hecy
Pieniążki kto ma,
Ten płaci i funduje
A kto pieniążków nie ma,
Ten zawsze konsumuje
Pieniążki kto ma,
Ten grywa na gitarze
A kto pieniążków nie ma,
Ten gwiżdże na fujarze
Pieniążki kto ma,
Ten jedzie do Bombaju
A kto pieniążków nie ma,
Ten pozostaje w kraju
Pieniążki kto ma,
Ten jada czekoladę
A kto pieniążków nie ma,
Ten wpycha marmoladę
Pieniążki kto ma,
Ten jada pomidorki
A kto pieniążków nie ma,
Ten wsuwa suche portki
Pieniążki kto ma,
Ten grywa na gitarze
A kto pieniążków nie ma,
Ten gwiżdże na fujarze
Pieniążki kto ma,
Ten jedzie do Bombaju
A kto pieniążków nie ma,
Ten pozostaje w kraju
Pieniążki kto ma,
Ten jada czekoladę
A kto pieniążków nie ma,
Ten wpycha marmoladę
Pieniążki kto ma,
Ten jada pomidorki
A kto pieniążków nie ma,
Ten wsuwa suche portki



*

 Odwaga do Zmian


Dzień po dniu w Al-Anon II


na dzień: 11 grudnia


    Zawsze wyobrażałam sobie, że większość moich kłopotów zniknie, gdy wygram na loterii. Wszystko będzie możliwe z taką ilością pieniędzy! Ale czy wygrana zniweluje skutki alkoholizmu, które miały wpływ na moją rodzinę? Czy sprawi, że pijący stanie się trzeźwy? Czy zagwarantuje szczęście? Czy pieniądze są naprawdę tym, czego pragnę? Oczywiście, że nie. To czego naprawdę pragnę, to czuć się lepiej. Nic nie wyeliminuje wszystkich problemów z mojego życia. Od kiedy mam trudności, z którymi muszę żyć, jedyną prawdziwą odpowiedzią jest szukanie pogody ducha, by zaakceptować rzeczy, których nie mogę zmienić. Dzisiaj wiem, że pogoda ducha jest w moim zasięgu za darmo, kiedy przychodzę na mityngi Al-Anon i stosuję w swoim życiu zasady, których się tam uczę. Nie kupi się pogody ducha za pieniądze. To prawda. Miałabym prawdopodobnie całą masę nowych problemów i decyzji, gdyby fortuna wpadła mi w ręce. Ale jako członek Al-Anon, który może polegać na pomocy Siły Wyższej w każdym problemie, jaki się pojawi, czuję się dzisiaj jak jeden z życiowych zwycięzców.

Przypomnienie na dziś

    Pogoda ducha jest zawsze w moim zasięgu, ale moim zadaniem jest sięgać tam, gdzie można ją znaleźć.

„Próbuję teraz oddać swoje problemy Sile Wyższej, ale pozostawiam Jej sposób i czas ich rozwiązania”.

As We Understood... 

https://codzienne-motywacje.pl/odwaga_do_zmian.php

~~~~

Gołąbki w sosie pomidorowym



28 komentarzy:

  1. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 08:44

    "Pieniądze sprawiają, że świat się kręci, świat się kręci, świat się kręci. Marka, jen, dolar lub funt... dolar lub funt... dolar lub funt. Czy to wszystko, co sprawia, że świat się kręci. Ten brzęczący, brzęczący dźwięk...Może sprawić, że świat się kręci. Pieniądze, pieniądze, pieniądze... Jeśli zdarzy ci się być bogatym I masz ochotę na wieczorną rozrywkę, Ty może zapłacić za gejowską eskapadę. Jeśli zdarzy ci się być bogatym i samotnym i potrzebujesz towarzysza, możesz zadzwonić (ting-a-ling) po pokojówkę. Jeśli zdarzy ci się być bogatym I okaże się, że kochanek cię opuścił i jęczysz i jęczysz..."

    Tak śpiewała kiedyś Liza Minnelli w duecie z Joel Greyem. Pieniądze na drzewach nie rosną, choć są tacy, którym to się marzy. Wiem jedno, ciężko się na nie pracuje i dobrze jest je mieć...mam i nie narzekam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam ten film "Kabaret" z Lizą Minelli,
    to był hit.
    Dzięki za słowa piosenki.
    Nie zrobiłabym dzisiejszego wpisu,
    gdyby nie dzisiejsza medytacja,
    która każe wierzyć, że za pieniądze,
    SPOKOJU I POGODY DUCHA sie NIE KUPI .
    Słowa trochę mylące,
    mi by bardzo pomogły, ją uzyskać.

    Starcza ledwo od jednej emerytury do drugiej,
    póki jeszcze dwie są,
    ale to jest raczej wegetacja niż pełnia życia.
    Pocieszam się jedynie żartobliwą piosenką,
    której słowa zacytowałam wyżej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 10:40

    Pieniądze, są ważne w życiu, ale też istnieją rzeczy o wiele ważniejsze, których za nie nie kupimy. To miłość, przyjaźń, czas, zdrowie, talent...i tak można wymieniać. Mądry człowiek umie je wykorzystać, zaspokoić swoje potrzeby, ale pieniądze prowadzą też do katastrofy. Ich zbytek powoduje, że ludziom "odbija" w życiu, prowadzą do unicestwienia. Przykładów jest wiele...i oby jak najmniej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oczywiście, można by jeszcze multum powiedzonek i to bardzo madrych przytoczyć,
    że np. pieniądze są dobrym sługą ale złym nauczycielem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 10:52

    Mieć pieniądze to jedno, umieć i chcieć dzielić się nimi daje dopiero człowiekowi radość. Nie jestem obojętny na problemy potrzebujących, ale nigdy się tym nie chwalę, to moja sprawa i moja satysfakcja. Móc, to chcieć...

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko dostaję fuksem (czytaj: od Boga). Jeżdżę (rowerem) prawie zawsze bez portfela, właściwie nie wiem jaką mam pensję. Z każdej nagrody się cieszę, bo zarządzający się cieszy. Potrzeby mam małe, ale lubię ładnie wyglądać, to czasem coś sobie kupię. I niech mi się tak dalej beztrosko wiedzie😉 Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 12:09

      Kobieta powinna zawsze ładnie wyglądać. Słyszałem kiedyś, że nie ma brzydkich kobiet, są tylko zaniedbane i z tym się zgadzam, ale też wiem, że do tego jest niezbędna kasa. Niech szczęście Cię nie omija...niech Ci się wiedzie Basiu, Tobie i wszystkim kobietom ;)

      Usuń
    2. Dziękuję Edziu, znaczy Denisie🙃 z wzajemnością❗
      Markowe ciuchy w lumpeksie sobie kupuję. Buty najczęściej po córce. Tusz do rzęs, nivea, plamka fluidu, dezo. To wszystko na co dzień. Na wyjścia coś tam więcej popacykuję. O cerę dbam od środka, lepszy efekt- Basia
      PS Napisz coś błyskotliwego, w stylu Artura Swinarskiego🪶

      Usuń
    3. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 15:37

      Gdzie mi do wielkich tego świata, czy choćby do raczkującego Edwarda. Moja skromność nie pozwala kaleczyć języka i stawiać się w jednej lini z nimi.
      Mogę jedynie zachwycać się ich twórczością i podziwiać jako chłonny konsument kwiecistej mowy i kultury polskiej. Z całym szacunkiem, Denis 🌹

      Usuń
    4. Rozumiem, nie chce ci się już rymować. Trochę wysiłku to jednak wymaga, a człowiek- istota leniwa, ale szkoda. Może przy dobrej okazji...
      Pokutę zarzuciłam przez Bogdana, bo musiałam mu wyjaśnić rzecz jedną. Wracam do niej, nie zwlekając- Basia

      Usuń
    5. Ach, właśnie dlatego wymieniłam A. S., bo macie podobną melodyjkę🎶 Basia

      Usuń
    6. A jeszcze bardziej z Adamem Kreczmarem. Ten to już jest prawdziwy Master🥇Basia

      Usuń
    7. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 17:06

      Choć dobrych wzorców nigdy za wiele,
      szukać za granicami kraju? Po cholerę.
      U nas dostatek tęgich głów i basta,
      historia w przykłady obrasta.
      Edward skromny, taki na niedzielę ;)

      Usuń
  7. O, tak- dzielić się lubię. Już mam przygotowany przekaz dla dzieci w Amazonii... Niech nie widzi lewica co daje prawica... Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. A mnie nie stać by prawie codziennie,
    50 zł na używki synowi dawać.
    I jeszcze sporo jedzenia szykować.:(((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopy to zjeść muszą, i jeszcze te dodatki. Z czego masz dawać?
      Ulka, powiem ci, bardzo jesteś kochana. Przy wszystkich swoich utrapieniach, prowadzisz tak ciekawie ten tutaj salonik. I tak ci się chce. A my tu lubimy przychodzić do ciebie, bo dobrze nam tutaj.
      Niektórzy są niegrzeczni, ale im miłosiernie wyznaczasz. Ale na pewno się poprawią- Basia

      Usuń
    2. Ten cholerny słownik!
      ...wybaczasz... rzecz jasna! B.

      Usuń
    3. Dziękuję za podchlebienie się mi.
      Dałaś mi pomysł na następny wpis:)))
      Jedno słowo czasem wystarczy,
      by w mojej łepetynie coś zabłysło,
      czy się przypomniało.
      Chłopów swoich mam po kokardę,
      jeszcze inni przychodzą tu, no miło,
      wywiad ze mną przeprowadził,
      a na moje pytania, nie odpowiada, szelma:))).

      Usuń
    4. Nawet przez messeger do mnie kukają,
      zakąś zaprzeszłą wiadomość tam zastałam,
      czy przypadkiem ktoś z mojej rodziny,
      nie jest dyrektorem SUBARU!
      A tego jednego, jak nie było, tak nie ma.:(((

      Usuń
  9. A żebrać nie pójdę, bo schizofrenia to choroba wstydliwa,
    a alkoholizm i nikotynizm, mimo, że uzależnienie i choroba,
    to tez nie jest tolerowana ani rozumiana,
    że alkoholik MUSI pić, a nikotynik palić.
    jak mu nie dasz to cię uderzy,
    wezwiesz policje, gazem potraktuje,
    przy okazji i ty oberwiesz,
    do szpitala nie wezmą bo i tak miejsc nie ma.
    Zatem szantaż codzienny, nic dla siebie,
    ćwicz se babo pogodę ducha i udawaj jaka jesteś szczęśliwa...

    OdpowiedzUsuń
  10. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 12:30

    Przykre to wszystko co piszesz, ale tak jest, taka jest prawda o tej chorobie. Współczuję i podziwiam Cię, choć wiem, że niewiele Ci to pomoże w codziennych obowiązkach, ale wspieram duchowo. Jesteś zaprawiona w bojach, bo kto, jak nie Ty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba sam nie wierzysz Denisie co piszesz. Jak ty zarabiasz i rozdajesz z czego. Wisząc od rana do wieczora na necie. Bajki z mchu i paproci opowiadasz.

      Usuń
    2. Właśnie, coś mnie ten Denis zastanawia,
      zbyt taki usztuczniony, drętwy, umoralniający,
      a Denis rozrabiaka,
      jak kto film oglądał,
      to zupełnie inny chłopak,
      spontaniczny, pomysłowy, rozrabiaka.
      Powinieneś się nazywać Denis Dulski w spódnicy,
      bo sam Dulski to tylko milczał.
      :)))

      Usuń
    3. Denis rozrabiaka11 grudnia 2023 13:16

      Ja wiem co piszę bo jest to poparte faktami. Tylko ludzie słabi wątpią w słowa drugiego człowieka, jeśli mu nie udowodnią nieprawdę. Mężczyzna o pieniądzach nie rozmawia…on je MA 😉

      Usuń
  11. Dziękuję, póki jeszcze zdrowie mam jakieś fizyczne,
    a nad psychicznym usilnie czuwam,
    póki jeszcze pieniądze mamy,
    to jakoś to wytrzymamy.
    dobrze, że narkotyków nie potrzebuje,
    tylko piwo najczęściej, no i papierochy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówią że człowiek sam kowalem swojego losu. Może się odmieni po nowym roku. Czego życzę.

      Usuń
    2. Swojego losu może tak,
      ale jeśli rodziną obciążony i chorobami,
      niepełnosprawnością , to już kowalem nie jest,
      nie sprawdza się.
      Wówczas jest się tylko KOWADŁEM,
      w które MŁOTY uderzają...
      w różnych postaciach.

      Usuń
  12. Właściwie wykorzystane szczęście dają. A ich brak może pozbawić człowieka godności.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...