Moja lista blogów

piątek, 1 grudnia 2023

Światowy Dzień Puszczania Bąków

 Światowy Dzień Puszczania Bąka,

widząc to, w czoło się pukam i jąkam. 

Podpowiada mi inteligencja,

że ładniej brzmi fluktulencja.

U mnie dziś z tej okazji, fasolowa ze strąka.




 

https://www.kalbi.pl/1-grudnia

https://demotywatory.pl/res/img/icons/play_circle.png

 https://demotywatory.pl/tag/pierdzenie

https://wiatrodyskretni.pl/zanim-puscisz-baka-te-5-rzeczy-musisz-wiedziec/ 

 

O pierdzeniu
Autor: Aleksander Fredro

Od pra­wie­ków w ca­łym świe­cie,
Kogo kol­ka w boku gnie­cie,
Każ­dy so­bie pier­dzi chęt­nie,
Ci­cho, smut­no lub na­mięt­nie.

Sta­ry, mło­dy, mały, duży,
Wszyst­kim dym się z dupy ku­rzy,
Każ­dy chęt­nie por­t­ki pru­je,
Bliź­nim pod nos po­pier­du­je.

Pier­dzą pan­ny, do­bro­dzie­je,
Księ­ża, szlach­ta i zło­dzie­je,
Na­wet pa­pież cho­ciaż mier­nie,
Też ka­dzi­dłem so­bie pierd­nie.

Pier­dzą lu­dzie na sie­dzą­co,
Na sto­ją­co i cho­dzą­co,
Pier­dzą na­wet przy ko­cha­niu,
By dać tak­tu jak przy gra­niu.

Kra­sa­wi­ce w wie­ku kwie­cie,
Pier­dzą ci­cho jak na fle­cie,
A po­waż­ne w wie­ku damy
Wy­pier­du­ją całe gamy.

I w te­atrze i w ko­ście­le,
W dnie po­wsze­dnie i nie­dzie­le,
I fi­lo­zof i ma­to­łek,
Każ­dy pier­dzi cią­gle w sto­łek.

Je­den prze­brał w ja­dle miar­kę
I ma w du­pie oli­wiar­kę.
Gdy chciał pierd­nąć na od­mia­nę,
Ob­srał okna, drzwi i ścia­nę.

Ten zaś smro­dzi jak nie­cno­ta,
Jak­by zjadł zde­chłe­go kota.
A kie­dy się czosn­ku naje,
To aż wia­trak w oknie sta­je.

A ten trze­ci jest w hu­mo­rze,
Kie­dy pierd­nąć so­bie może,
Więc na­tę­ża siłę całą
By po­pier­dzieć chwi­lę małą.

Tam ją­ka­ła w ką­cie stoi,
Dupę ści­ska bo się boi,
Chciał­by so­bie pu­ścić bąka,
Lecz w pier­dze­niu też się jąka.

Jed­nym sło­wem w ca­łym świe­cie,
Kogo bzdzi­na w du­pie gnie­cie,
Wszy­scy niech se pier­dzą chęt­nie,
Ci­cho, smut­no lub na­mięt­nie.  

 źródło: https://poezja.org/wz/Aleksander_Fredro/24554/O_pierdzeniu

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 1 grudnia

    Od długiego czasu Al-Anon był pierwszym miejscem, w którym po wysłuchaniu moich żalów ludzie zaprosili mnie, abym przyszła ponownie. Jestem tak wdzięczna, że to zrobili, bo Al-Anon był moją ostatnią nadzieją – myślałam, że się zabiję, jeśli nie zrobię czegoś z alkoholizmem w moim domu. Później, gdy członkowie poprosili mnie o zrobienie kawy, byłam szczęśliwa, mogąc zrobić cokolwiek, by odpłacić za ich miłość; choć żadna odpłata nie była wymagana. Kochali mnie, niezależnie od tego, czy angażowałam się w służbę, czy nie, kochali mnie nawet wtedy, gdy ja siebie nie potrafiłam kochać. Al-Anon jest jedyną sprawą w moim życiu, której się poświęciłam, jedynym miejscem, gdzie zawsze czuję się dobrze. Kiedy pełnię służbę, widzę siebie coś osiągającą, dającą, otrzymującą, wzrastającą. Widzę mój postęp, gdy uczę się, jak się uczyć, a kiedy te lekcje stają się częścią mnie, wnoszę je do każdej sfery mojego życia. Lubię dziś myśleć o tym, że udaje mi się dzięki służbie współtworzyć rozwój Al-Anon. Nie robię Al-Anon przysługi; Al-Anon robi przysługę mnie. Naprawdę przyprawia mnie o dreszcze pamiętanie o tym. Pozwolono mi być częścią tego wszystkiego! Wy daliście pozwolenie!

Przypomnienie na dziś

    Słuchanie, słyszenie, myślenie i czytanie o duchowym przebudzeniu jest przyjemne, ale jeśli rzeczywiście chcę skarbów, jest coś, co mogę w tej sprawie zrobić: mogę się zaangażować.

„Kiedy się uczymy coś robić, uczymy się, robiąc to”.

Arystoteles 

----

Fasolka po bretońsku,bezmięsna, kompot ze śliwek, pączki

49 komentarzy:

  1. Nietypowe święta:
    Dzień Sztucznego Futra
    Światowy Dzień AIDS
    Światowy Dzień Puszczania Bąków
    Dzień Numizmatyków
    Dzień Jubilera
    Mając do wyboru dzisiejsze święta,
    na takie a nie inne się zdecydowałam,
    bo cóż śmiesznego jest w sztucznych futrach,
    AIDS, numizmatach i jubilerach?

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba mieć coś nie tak z głową by się wyśmiewać z ludzi chorych na AIDS i postawić ich dzień w jednym rzędzie z tym, co wymieniłaś. To jest poważna sprawa, ludzie umierają, warto przypominać o profilaktyce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A takie wredne co pojawiają się na cudzym blogu, wrędoty i nietylko, żyją długo. Bo nienawiść ich trzyma. Takie małe,wredne karzełki co szczają w nocy i nad ranem do mleka.Kiedyś zobaczę niebieskie niebo i słońce i tych małych karzełków już nie będzie. Tych ich mądrości ,udawanej grzeczności i zakłamania. Bogdan.



      Usuń
    2. Ja tu wszystko traktuję z przymrużeniem oka.
      Poważnymi sprawami się nie zajmuję,
      takimi jak AIDS właśnie.
      Poważnie swe życie traktowałam,
      uczyłam się, pracowałam, dzieci rodziłam,
      odchowałam,
      a teraz już tylko w lekkość bytu wybywam,
      humoru potrzebuję, odrobine radości i spokoju ducha,
      pod koniec życia.

      Usuń
    3. Bogdanie,
      żadne wredoty tu się nie pojawiają.
      Wszystko co złe, minęło.
      Jest dobrze, panie bobrze
      i tak dalej będzie,
      jesli w niepamięć puścisz, to co gdzieś Cie dotknęło.
      Nie zauważyłeś tego?
      I juz mi wiecej tych takich, siakich i owakich,
      tu nie wspominaj.
      Lepiej byś tematu sie trzymał.:)))

      Usuń
    4. Ok ktoś tu przyszedł udowodnić strukturę koła drewnianego. Tak zwanego bąka puścić. Czas jak rzeka płynie, niewiadomo co kogo spotka za dzień, za noc, za tydzień.Piątek, piąteczek . 1 grudzień już pyknął. Bogdan .

      Usuń
    5. Bogdanie,
      dziś dzień bąkow puszczania jest,
      tylko nie wiem czy ogólnie uznawany.
      Można je puszczać, gdzie sie da,
      w autobusie, tramwaju...
      ale nie wszyscy o tym wiedzą:)))
      Sama sie zdziwilam,
      kiedy dziś, po zakupach do domciu wrócilam
      i głośno bąkiem oznajmiłam,
      oto jestem już:)))

      Usuń
  3. Tak mi sie przy okazji przypomniało,
    jak najmłodszy do gimnazjum chodził.
    W jego klasie polonistka powiedziała,
    do uczniów, że tylko tlen zabieracie
    i atmosferę zatruwacie:)))
    To sa fakty:)))
    Czasem bywa, że nie tylko w klasie ,
    morowe powietrze jest,
    że tylko siekierę zawiesić:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w podstawówce z Jolą siedziałem w pierwszej ławce to nie było mowy o morowym powietrzu.Ona wzorowa uczennica ja tylko mogłem jej worek nosić z chabciami .Lekarzem została. Piątek to i wyjątek na wspomnienia.

      Usuń
    2. Oczywiscie podpisik Bogdan . Nienawidzę anonimów i fałszywych ludzi.Miłego dnia.

      Usuń
    3. Aha. Bo podpisik cokolwiek znaczy .Bo ja się nie mogę podpisać bogdan . Bogdan

      Usuń
  4. A ja pracując w szkole wiele "bąków" miałam,
    małych, starszych i nawet tych wytatuowanych w liceum.
    Jakoś zwycięsko z tego wyszłam:))),

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Macocha była dyrektorką szkoły mojej żony. Ty i dziewczyna ze Śląska .Szkoła i wychowanie dzieci tak nie doceniane teraz. Ale nowa władza po nowym roku zrobi wszystko dla nauczycieli.

      Usuń
    2. To jest coś niesamowite.By studia, lata nauki, cierpliwość do dzieci i młodzieży była tak nisko oceniana. To jest pogarda do tego zawodu. Byle cwaniak trzepie kasę.Jesteś jedną z wielu pasjonatek w tym zawodzie. Znając inne języki.Można by napisać, że jesteś niezaradna, ale ta ocena jest błędna i bardzo niesprawiedliwa.

      Usuń

    3. Nie narzekam, cieszy mnie to co mam.
      A ty masz lepiej?

      Usuń
  5. Teraz Unia krów sie czepiła,
    że za wiele gazów wypuszczają,
    niby planetę zatruwają
    i mleka chce nam zabronić w związku z tym.
    Ale nie doceniła krowich placków
    i tego, że nimi ludzie gdzieś tam
    je zbierają suszą, palą i tym sie ogrzewają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Unia i jej dyrektywy. budzą pewne obawy. A polska polityka wzbudza obrzydzenie. Śnieg pada auto działa a jutro mamy imieniny Andrzeja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pij tyle. Imieniny Andrzeja były wczoraj.

      Usuń
    2. Jutro obchodzimy baranku boży bo wolne .

      Usuń
    3. Musimy pić szwabskie mleko,
      słyszę reklamy mulerminlk
      a wolałabym od naszej krasuli.
      mięso w l....nie wiem skąd,
      warzywa owoce podobnie.
      Niby produkt polski,
      ale nie wierzę, naszym rolnikom żywot utrudniaja.

      U mnie też śnieg pada,
      a mi jeszcze zostało 5 donic z cebulami wkopać,
      bo dziś wszystkiego nie zdążyłam zrobić.
      Na ostatnia chwile zostawiłam.
      Afera wiatrakowa wybuchła, ciągle o tym gadają.:)))
      A to będą dopiero Andrzejki:)))

      Usuń
  7. Skąd bierzesz taką inwencję do tematów. Podziwiam Cię kobieto za to. Dzisiaj to ja zerkłęm na fora i nie obyło się bez puszczania bąków 🤣🤣🤣🤣Co za ludzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogleś nie wchodzić na fora to by bąków nie było. Ale nie wytrzymałeś.

      Usuń
    2. Tak jakoś mam, że temat zawsze sie znajdzie.
      Nawet taki wstydliwy jak dziś,
      ale warto posłuchać jaka to chemia i reakcje w naszym organiźmie zachodzą.
      Wszystkim znany siarkowodór i inny odór.
      Ja na fora nie wchodzę,
      dziś trochę łopatą popracowałam i padłam....

      Usuń
    3. Jutro w śniegu,
      będę te doniczki zakopywać.:)))
      Pozostawić luzem nie mogę, gdyż by przemarzły.

      Usuń
    4. Wchodzisz ,wchodzisz.Wrzucił bym Ci linka toby Ci się oczy otworzyły.Ale po co sobie duperelami głowę zwracać.Co żeś robiła. Ogródek kopała?

      Usuń
    5. To masz zdrowie kobieto. Teraz to ciągle będą afery. Jedni powołali,a drudzy odwołują. Niedawno mało co się nie pobili.Ten się umie ustawić w kamerach.Tusk i jego świta. Budka w pierwszych ławkach. Jeszcze trochę muszą poczekać na władzę .Ale się Hołownia zrobił papuśny.I pomyśleć że miałem z nim bliski kontakt jak były wybory na prezydenta i latał po moim osiedlu .Wkleiłem zdjęcie na forum zamknietym.


      Usuń
    6. Nie moja to opcja i nie podniecam sie polityką.

      Usuń
  8. Nie wrzucaj mi linków,
    Napisz streszczenie tego co przeczytałeś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mam zamiaru ,sama widzisz co tu się dzieje .Na prywatnym też nie piszę. Dlaczego ? To też rozmowa na inną okazję .Ostatni raz tu wrzuciłem taką wiadomość .Zrobiłem aktualizacje Google i wszystkie Twoje wiadomości mam w gmailu .Grudzień zleci i wtedy dużo zacznie się dziać i normalnie rozmawiać.Dobrej nocy Ula .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do kolejnego bana, który nastąpi błyskawicznie.

      Usuń
    2. A co wedłud ciebie ma sie tu dziać?

      Ja też na waszym prywatnym nie pisze,
      i nie zamierzam,
      bo nie lubię byc traktowana jak śmieć.

      Raz przyjmujecie,raz usuwacie,
      i zauważylam że moje wpisy usuwacie.
      To jak to jest?
      Przecież to nie jest normalne
      a ja zdrowa na umyśle jestem.

      Jaką wiadomość tu wrzuciles ostatni raz?

      Obawiam się, że grudzień zleci
      i dalej nie będzie sie normalnie rozmawiać.
      Ja o chlebie, ty o niebie i na odwrót,
      wszystko rozbieżnie,
      żadnego porozumienia miedzy nami nie ma,
      żadnej chemii, nadajemy na całkiem innych falach.

      To tak jak w szkole, tlumaczę, "C'est porquoi'
      To znaczy, po polsku= to dlatego .

      A uczeń rozumie tylko pani se purkła!" hahaha

      Natomiast "la poupe' "
      to dla niego pupa a nie lalka.
      Dlatego kariery na tępych się nie zrobi,
      choćbyś po łokcie sie urobił.
      Voila, c'est pourquoi, et c'est tout!

      Usuń
    3. Wiesz co
      kein kommentar.

      Usuń
  10. Ty masz takie wahania formy że szok. Czytałaś pewne forum ,które nie jest lepsze od innych i od nas .Sama sobie zaprzeczasz .Pewne sprawy można wyjaśnić na priv ,ale Ty zaraz to wylekasz na zewnątrz i odwracasz kota ogonem .Czy będziemy rozmawiać, czy nie to zależy od tylko od Ciebie. Czas pokaże .Kompletnie nie jarzysz pewnych spraw.Bo na tym forum pojawiają się tylko teraz trolle i hejterzy ,a tak to pies z kulawą nogą nie zagląda .Weź się ogarnij kobieto.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Urszula nie pisze po to by tu zaglądano i robiono awantury, pisze dla siebie, bo taką ma potrzebę. Twoje awanturnicze wpisy i ubliżanie jej nie są do niczego potrzebne kobiecie, która na co dzień zmaga się z życiem a tutaj znalazła sobie odskocznię. Zdecydowanie powinieneś opuścić ten blog.

      Usuń
  11. Nie musisz tu zaglądać i nie traktuj tego bloga jako swój!.
    Umieściles go w swoim profilu,
    jako swoją stronę internetową!
    To jest niedopuszczalne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale mącisz .Zasypiasz i budzisz się z nastrojem nastolatki i wszystko na nie. Coś pomylilem przy ustawianiu danych jak czyściłem kompa .Jak bym śmiał. A zresztą mogłabyś mnie upoważnić za te wszystkie męki i afronty, co od Ciebie znoszę.To mi chciałaś jakieś forum dać .Co nikt nie zagląda od lat. Tu są teraz oczy skierowane na to.Widać po liczniku lol .Fajny film polecam Doktor Jekyll i panna Hyde.

      Usuń
    2. To ty jesteś Doktor Jekyl i Pan Hyde.
      Zastanow sie nad sobą.
      Cierpialeś dla mnie?
      Czy ja przez ciebie?.
      Nikt cie tam nie chce,
      to tu przylazłes i mącisz i mnie obrażasz.
      Czepiłeś sie mnie jak pijany plotu,

      Zazdrość cię zżera, że mam bloga?
      Załóż swojego,
      ile to roboty?


      Usuń
    3. Urszulo, zgłoś do googla, to co zdobił Bogdan to jest kradzież własności intelektualnej, to jest karalne.

      Usuń
    4. To jest komedia horror z 1995 roku .Nie mylić z panem Hyde.

      Usuń
    5. Przecież Ty jesteś codzienne u mnie na pierwszych. Tylko Cię dodać.

      Usuń
    6. Gdzie ja u ciebie, gdzie na pierwszych?
      Przestań ściemniac i kłamać,
      nic swojego nie masz.
      Nawet swoją pocztę wspólną z inna babą masz!
      Tylko bezczelność masz i wszędzie sie pchasz!!

      Było brać forum moje nieaktywne,
      ktore ci proponowałam,
      ale odmówiłeś.
      Teraz juz nic nie dam, gdyż wiem, że nie jesteś tego wart.
      Co za tupet, co za podłość!!!!

      Usuń
    7. Nigdzie mu nie dawaj wstępu, ukradnie treści, zniszczy bloga.

      Usuń
  12. TY SZCZERZE O MNIE I JA O TOBIE TEŻ.
    IDŹ SIĘ LECZ!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My jesteśmy zdrowi to inni powinni iść na terapię i to bardzo 😊

      Usuń
    2. Odczep się od tej kobiety chory człowieku.

      Usuń
    3. Nie masz swojej rodziny męża . Tu musisz pilnować mnie.Wczoraj wlazłaś na inne forum i tak łazisz za ludźmi.Żałosne.Dlaczego coś nie napiszesz na temat .Co z Ciebie za człowiek .

      Usuń
    4. Usuń stronę Urszuli, którą podajesz jako swoją, złodzieju! Nie mam męża, faceci rzadko mają mężów.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...