Moja lista blogów

środa, 27 grudnia 2023

Święcenie wina

 


Z zielem,  gromnicą czy święconką,

 Ale by  do kościoła iść z butelką?

Jaka tego jest przyczyna?

-Na Jana święcenie wina. 

 Po świętach, ochotę mam niewielką.

 

 


 Jana Apostoła, które przypada 27 grudnia, w wielu naszych kościołach praktykowany jest zwyczaj błogosławieństwa wina. W tym dniu każdy wierny, który przyniesie do kościoła wino, może je poświęcić. Pobłogosławiony trunek ma zachować ludzi od pragnienia, zachować zdrowie i chronić przed zatruciami.

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 27 grudnia

    Może potrzebujemy wielu punktów widzenia, by pełniej rozumieć życie; mimo wszystko żaden indywidualny punkt widzenia nie jest absolutnie doskonały. Kiedy więc mój partner, moje dziecko, mój pracodawca czy przyjaciel z Al-Anon ma stanowisko odmienne od mojego, mam wybór. Mogę przyjąć, że jedno z nas się myli i bronić się, albo być wdzięcznym za szansę ujrzenia niezliczonych sposobów patrzenia na życie. Mogę mieć ogromne bogactwo mądrości do swojej dyspozycji, jeśli mój umysł jest otwarty. Staram się zachowywać taką postawę, gdy dyskutuję o czymś z kochaną osobą, choćby o jakimś programie telewizyjnym. Często odbieramy je tak odmiennie, że trudno uwierzyć, że oglądamy to samo! Zwykle te różnice zdań traktowałam bardzo osobiście. Jedno z nas się myli, a moja opinia musi być zaakceptowana! Dzisiaj nie uważam, by za odmienną opinią kryło się coś osobistego. Jeśli sądzisz, że morze jest niebieskie, a ja myślę, że jest zielone, nie muszę przekonywać cię o tym przez cały dzień. Al-Anon pomaga mi wierzyć w siebie i respektować to, że inni ludzie mają prawo do tego samego.

Przypomnienie na dziś

    Nie muszę podważać czyjegoś punktu widzenia, by potwierdzić mój własny. Nie ma nic złego w różnicy zdań. Dzisiaj zaakceptuję czyjeś prawo do odmiennego myślenia.

„Myśl za siebie i pozwól innym cieszyć się przywilejem robienia tego samego”.

Wolter 

~~~~~

Karotka słodka, pure ziemniaczane, mlekiem podlane, jajko sadzone

moje wrzody o post wołają i dietę specjalną

43 komentarze:

  1. Nie rozumiem Twojego zdziwienia? Przecież Pan Jezus w Kanie dokonał pierwszego cudu, zamieniając wodę w wino. A co "pociąga" ksiądz w Eucharystii? Po przeistoczeniu, wino staje się pokarmem duchowym podtrzymującym życie wieczne i choć wynika z tego jednoznacznie, że kapłan podczas Mszy Świętej nie pije z kielicha wina, ale Krew Chrystusa, to fizycznie zawsze jest to wino. Buteleczkę za pas i do kościoła marsz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdziwiona jestem tylko tym,
      że takie zdarzenie miejsce ma.
      Niedawno to odkryłam,
      w ub roku, przypadkiem.
      Natomiast o roli wina w wierze chrześcijańskiej,
      to sporo wiem, poza tym, co sam przytaczasz.
      Eucharystia jest u nas praktykowana,
      jedynie pod postacią chleba, opłatka,
      który to spożywamy jako ciało Jezusa.
      O krwi się nie pamięta,
      która to pod postacią wina,
      powinna być udzielana ,
      pewnie ze względu na kłopot,
      bo trudno tak z kielicha do ludzkich gardeł lać,
      a kolejka nieraz duża,
      i trzeba by wiek sprawdzać.
      za dużo zachodu,
      choć wiem, że raz w roku,
      taka eucharystia jest praktykowana.

      Usuń
    2. Wino nawet mam, jeszcze jedno dostaliśmy na gwiazdkę,
      ale po świętach chora jestem,
      wrzody się odezwały z nerw, plackiem leżę,
      i do kościółka nie pobieżę z flaszeczką:)))

      Usuń
    3. Piosenka fajna, bardzo ją lubię i ten klimat Kany Galilejskiej.:)))

      Usuń
    4. Wiesz że grają tylko nie wiesz w którym kościele. Zmieszanie wina i wody w kielichu mszalnym oznacza złączenie dwóch natur Chrystusa: boskiej i ludzkiej.Więc nie pije samego wina. misterious27 grudnia 2023 07:38
      Nie rozumiem Twojego zdziwienia? Przecież Pan Jezus w Kanie dokonał pierwszego cudu, zamieniając wodę w wino. A co "pociąga" ksiądz w Eucharystii? Po przeistoczeniu, wino staje się pokarmem duchowym podtrzymującym życie wieczne i choć wynika z tego jednoznacznie, że kapłan podczas Mszy Świętej nie pije z kielicha wina, ale Krew Chrystusa, to fizycznie zawsze jest to wino. Buteleczkę za pas i do kościoła marsz.

      Usuń
  2. Z chorobami tak już jest, jak się do człowieka przyczepia, to ani rusz. Wrzody to poważna sprawa, dieta w jedzeniu, alkohol im też nie służy, słowem przerypane. Dużo zdrówka życzę, kuruj się bo za chwilę Nowy Rok i też coś wypada powojować.

    OdpowiedzUsuń
  3. No właśnie, alkohol wrzodom nie sprzyja,
    nerwowość w związku zachowaniem syna, takoż.
    Dziś już lepiej mam,
    opokan forte zażyłam,
    kawę z duża ilością mleka
    i wnętrzności nie bolą już tak.
    Nerwowa zawsze byłam,
    na wnętrznościach to zawsze odchorowuję.
    Dzięki za wsparcie i za życzenia.
    To pomaga.
    Lekkostrawny obiad dziś sobie wymyśliłam,
    jakoś rade dam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dieta przy wrzodach nie ma żadnego znaczenia. Łatwo strawne, małe i częste posiłki. Stres to wrzody. Powinnaś dla siebie inaczej gotować, a to nierealne. Gotowane posiłki i niesamażone.

      Usuń
  4. Dieta przy wrzodach nie ma żadnego znaczenia? Bogdanie, BREDZISZ JAK POTŁUCZONY, JAK ZWYKLE. Dieta odgrywa istotną rolę przy chorobie wrzodowej, wspomaga leczenie farmakologiczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty pracujesz gdzieś, czy siedzisz na tym blogu od rana do wieczora i wypisujesz bzdury. Musi zmienić tryb życia, ale to nie jest realne. Bo smaży, piecze i wdycha dym papierosowy od rana wieczora. A wrzody złapała od ciągłego stresu i depresji. To sobie przeczytaj i idź na rower bo siedzisz tu jak na czacie człowieku. I nakarm te koty. "Autor dr Anna Taraszewska

      Łatwo strawne, małe i częste posiłki poprawią komfort życia osoby cierpiącej na chorobę wrzodową. Dieta nie ma tu aż tak terapeutycznego znaczenia, ograniczenie jednak pewnych produktów i spora częstotliwość spożywanych posiłków z pewnością złagodzą dolegliwości, zwłaszcza w okresie zaostrzenia choroby i podczas wystąpienia działań niepożądanych stosowanych leków

      Usuń
    2. Taki mądry jesteś, a Gazeta Ci forum zablokowała, mówią, że chciałeś innych podpie*dolić, a sam batem dostałeś. I dobrze, takie wsze należy tępić, rozgnieść i posprzątać.

      Usuń
    3. Warto było by taki typ z fałszywą troską miał bana. Ty bardziej cierpiałeś niż ja. Bo ja chociaż mam prywatne fora i wejścia na nie. A ty nie masz nic. Tylko się tu snujesz i po innych za mną. Imisterious27 grudnia 2023 14:21
      Taki mądry jesteś, a Gazeta Ci forum zablokowała, mówią, że chciałeś innych podpie*dolić, a sam batem dostałeś. I dobrze, takie wsze należy tępić, rozgnieść i posprzątać

      Usuń
    4. Ha, ha, ha...albo Ty nadużywasz alkoholu, albo Ci go brakuje ;)

      Usuń
  5. Przyczyną wrzodów nie jest ani stres, ani depresja tylko bakteria helicobacter, którą bez problemu leczy się antybiotykami. Nie pisz bzdur pajacau.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam żadnego helicobactera pylori,
      niedawno gastroskopie robiłam.
      Raka też jeszcze nie mam,
      wycinki były wzięte do laboratorium.
      Ale śluzówka delikatna jak u dziecka.
      Nie chce mi się tu dokładnego opisu podawać,
      bez przesady!
      Nawet w kolorze zdjęcie dwunastnicy i żołądka mam.
      Jakieś leki dostałam, na nakwaśność,
      która mi śluzówkę wygryza.
      widzę, że anonimowa specjalista sie odezwała
      i będzie mnie pouczała:)))
      .

      Usuń
    2. Pitolą tyle co wyczyta z neta. Skąd Ty bierzesz takich ludzi. Że się snują za mną to normalne. Ale że Ty wpuszczasz ich na bloga to się dziwię.

      Usuń
    3. Wy dwaj tu tylko jesteście na wojennej stopie.
      jeśli Was zablokuję,to sama zostanę.
      Może i pora na taki krok?

      Obydwaj macie coś za skórą,
      jeden chce być lepszy od drugiego.
      Jeden drugiego oczernia i prawie codziennie szkaluje.
      Czy ja muszę to czytać i jeszcze decydować kto rację ma?
      Dajcie sobie po razie i kończcie z tym.
      Albo idźcie na ubitą ziemię,
      znajdźcie sobie sekundanta,
      niech rozsądzi ten pojedynek.
      W wasze spory, nie wtrącam się już,
      nic mi do tego.

      Usuń
    4. Przecież nie raz oberwałaś od niego. To taki dyletant. Co produkuje mnóstwo nicków choć nie musi. Nie miał bana, a potrafił pisać w trzech nickach w jednym wątku. Tu udaje zatroskanego. Zbyszek wylatuje z hukiem z każdego zamkniętego forum. Mają rację znajome anonimki, że musi być ruch na tym blogu. "Urszula27 grudnia 2023 16:13
      Wy dwaj tu tylko jesteście na wojennej stopie.
      jeśli Was zablokuję,to sama zostanę.
      Może i pora na taki krok?

      Obydwaj macie coś za skórą,
      jeden chce być lepszy od drugiego.
      Jeden drugiego oczernia i prawie codziennie szkaluje.
      Czy ja muszę to czytać i jeszcze decydować kto rację ma?
      Dajcie sobie po razie i kończcie z tym.
      Albo idźcie na ubitą ziemię,
      znajdźcie sobie sekundanta,
      niech rozsądzi ten pojedynek.
      W wasze spory, nie wtrącam się już,
      nic mi do tego

      Usuń
    5. A co ja mam wspólnego z jakimś Zbyszkiem? Czepiaj się jego, co się do mnie tak dostawiasz. Szukasz utarczek, to je znajdziesz. Tylko zważ, że intelektualnie nie jesteś na moim poziomie i nie chcę dostarczać Ci stresu. Braków nie da się nadrobić w necie, trzeba się kształcić, a to wymaga czasu.

      Usuń
    6. Urszulo, mam nadzieje, że wzrok nie odmawia Ci jeszcze zbyt bardzo posłuszeństwa. Czy nie dostrzegasz kto tu jest prowokatorem? Ten człowiek ma problem sam ze sobą, to prymityw udający inteligenta. Poświeciłem trochę czasu by przyjrzeć się jego działalności na forach. jestem zniesmaczony i rozczarowany.

      Usuń
    7. Już wyraziłam swoje zdanie.
      Bogdan mnie tu nie obraża,
      jeśli pisze jako zalogowany.
      To co tam gdzieś nawyprawiał,
      to nie czytam i nie interesuję się tym.
      Nie śledzę ludzi, nie mam na to czasu,
      ale już sporo tu było życzliwych,
      którzy mnie przed nim ostrzegali,
      no i co? No i nic.
      Nie bądź taki zarozumiały, misterious,
      gdyż to tylko ty sam, uważasz,
      że wyższy poziom prezentujesz,
      innych znieważając,
      tym samym tylko siebie gloryfikując.

      Tak się nie godzi.

      Usuń
    8. A ja Cię obrażam? Moje wpisy dotyczą relacji z Bogdanem, a Ty uogólniasz to i bierzesz do siebie. Do Ciebie nic nie mam. Jeśli moja osoba Ci nie odpowiada, to napisz, nic na siłę, nie muszę pisać, ale nie gloryfikuj pupila.

      Usuń
    9. Nikogo nie gloryfikuję,
      ale z Bogdanem dość długo tu się znam.
      Ty sam siebie windujesz,
      innych poniżając,
      tylko nie wiem po co?
      Będę musiała odwiedzić dawne blogi,
      może kogo zgarnę z drogi bym tu całkiem sama nie była.

      Usuń
    10. Rozumiem, jak musisz to odwiedź. Byś sama nie była!

      Usuń
  6. Ula, jeszcze i wrzody... końcówkę roku masz do kitu. Nadzieja w nowym.
    Zamknij koniecznie bloga dla anonimów, bo znowu tu się pojawiają i będą cię wykańczać... basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To Tobie teź zamknie i jak będziesz pisać?

      Usuń
    2. Basia, sama jesteś anonimowa,
      i tylko dlatego wszystkich wpuszczam,
      byś długo nie czekała,
      na opublikowanie komentarza.
      Miałaś do świąt sie zalogować i dalej słowa nie dotrzymałaś.

      Usuń
  7. Nie zamknie. Zamknęła na trzy dni i natychmiast otworzyła bo ruch był za mały i nie było obrzucania się błotem tylko normalne rozmowy. A nie o zwykłe rozmowy jej dhodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ ty parszywą, niewyparzoną gębę masz.
      Wszystko lepiej ode mnie wiesz.
      Zaraz Cie zamknę, byś mi tu nie pyskowała
      i niepotrzebnie nie denerwowała.
      Co za wstrętna baba!
      Nie wstyd ci?

      Usuń
    2. Poza tym święta były,
      i zbłąkanego należy w progi przyjąć,
      ale takich ja ty, nie warto!

      Usuń
    3. Jeszcze i płuca zajęte mam,
      kasłam, coś w nich gra,
      przed chwila wizytę pojutrzejszą u dentystki odwołam,
      gdyż w fotelu bym nie usiedziała spokojnie,
      trzepie mną, muszę odkasływać.

      Usuń
    4. Powiadają, że jelita to drugi mózg.
      Tam się stres skupia,
      jeśli nie odreagujemy.
      Warto o tym poczytać.
      Człowiek się powstrzymuje, by nie wybuchnąć,
      czy dawniej w pracy, czy teraz w domu.
      Może jednak nie warto wszystkiego na kichy brać.
      Studiuje te medytacje, by sobie pomóc
      i rozmowa z wami, też wiele mi daje,
      odstresowuje.Za to bardzo dziękuję.

      Usuń
  8. Stres towarzyszy nam zawsze w życiu. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy stres jest przewlekły i gdy sobie z nim nie radzimy i nie mamy nad nim kontroli. Przewlekłe napięcie nerwowe może być szkodliwe dla układu pokarmowego, w wyniku którego mogą pojawić się zmiany zapalne, nadżerki, wrzody. Z tego wniosek, stres zdrowiu nie służy i ma zły wpływ na wiele organów człowieka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłem się przejechać, a ty dalej tu siedzisz i gadasz bez sensu. Nie masz nic innego do roboty. Bo to dziwne jest uzależnienie. Zrobiłeś się nadwornym lekarzem. Stres towarzyszy nam zawsze w życiu. Problem pojawia się dopiero wtedy, gdy stres jest przewlekły i gdy sobie z nim nie radzimy i nie mamy nad nim kontroli. Przewlekłe napięcie nerwowe może być szkodliwe dla układu pokarmowego, w wyniku którego mogą pojawić się zmiany zapalne, nadżerki, wrzody. Z tego wniosek, stres zdrowiu nie służy i ma zły wpływ na wiele organów człowieka napisał misterious.

      Usuń
    2. Jesteś tak namolny jak komar w letni wieczór. Do tego jeszcze masz prymitywny sposób bycia. Ogarnij się chłopie, daj sobie na powstrzymanie, myślę, że masz problem z odstresowaniem się, daj upust swoim pragnieniom i zejdź ze mnie. Kobiety sobie poszukaj i przestań marudzić ;)

      Usuń
    3. Idź w cholerę. Niczego się nie nauczysz. Pieprzysz bezsensu jak papuga.To się leczy.

      Usuń
    4. To się lecz i nie truj życia innym. Masz kłopot sam ze sobą, to Twoja sprawa, ale my nie musimy brać w tym udziału.

      Usuń
  9. Może dość już tego przekomarzania?
    Jak zawsze, rozmowa nie na temat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy tu była rozmowa na temat. Facet zalogowany na Brzesko. Co nie potrafi co pije ksiądz podczas mszy. Basia niezalogowana i animowane postacie, które nie tylko obrażają Ciebie, także i mnie. W związku z decyzją prezydenta Andrzeja Dudy o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych podjąłem decyzję o postawieniu w stan likwidacji spółek Telewizja Polska S.A., Polskie Radio S.A. oraz Polskiej Agencji Prasowej S.A. – podał w środę szef MKiDN Bartłomiej Sienkiewicz. Bartłomiej Sienkiewicz to jest postać, gdzie jego historia, to jest gotowy niemal scenariusz na film sensacyjny. On został wyrzucony z Urzędu Ochrony Państwa, gdy władze w Polsce przejęło przejął Sojusz Lewicy Demokratycznej. Wtedy Urząd Ochrony Państwa no praktycznie przestał istnieć. Zbigniew Siemiątkowski zlikwidował UOP i na jego miejscu powstała Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego i agencja wywiadu. I co wtedy zrobił Bartłomiej Sienkiewicz? Wszedł w biznes i zaczął zarabiać miliony. Miliony, które wypłacał mu w sumie Orlen, czyli Państwowy Koncern Naftowy .Taka to mroczna postać w polskiej polityce. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://tvn24.pl/polska/pis-zapowiada-wotum-nieufnosci-dla-ministra-sienkiewicza-i-kontrole-poselskie-w-jego-resorcie-7642481&ved=2ahUKEwiYhKmckrCDAxVYGRAIHY-PCesQ0PADKAB6BAgIEAE&usg=AOvVaw0PtEcAbypdSEJdlkUfiRIK

      Usuń
    2. O polityce, to ze mną nie pogadasz, Bogdan.
      Za cienka na to , moja babska głowa.

      Usuń
    3. Przecież rozeznanie masz. Jest to operacja służb specjalnych starych SB+UOP z niewielkim dodatkiem nowych, czyli mamy nową wersję starej operacji z 4 czerwca 1992 roku, gdy czerwonoróżowi z Wałęsą pokazali polskiemu społeczeństwu, czyją de facto własnością jest Polska. To jest niebywały skandal. Już widać, że prezydent nie będzie miał wesoło. Nie oglądałem wiadomości ma TYP1 i Info. Ale seriale i filmy choćby TYP Kultura to tak.

      Usuń
    4. Oglądałam wystąpienie Tuska.
      Za fundusz kościelny się biorą.
      Ponarzekał na Dudę, ze mu robotę opóźnia,
      veto składając.

      Usuń
    5. Spoko. Niech Polacy pokosztują trochę tego dobrobytu, rządów premiera polskiej biedy. Miesiąc miodowy się skończy. Wszystko czas pokaże.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...