Moja lista blogów

sobota, 23 grudnia 2023

Choinka na biało


Choinkę przystroiłam na biało,

 a tu Polskie państwo się poddało.

Zamach na media i co się da,

co dalej będzie, tak myślę sobie ja.

O naiwności, Tuska na białym koniu wybrało.


 
Jeszcze nie gotowa, ale w sumie ubrana.

To białe zwierzę niżej, to renifer,

który tu robi za białego konia😇


Moje choinki z poprzednich lat, jakby kogoś interesowało:

https://irsila74.blogspot.com/2022/12/choinki-czekaja.html

 

 


„Rzeczpospolita to wielki burdel, konstytucja to prostytutka, a posłowie to kurwy!"

-Józef Piłsudski . Prawda wiecznie żywa.

Szkoda, że w czasie świąt, ten horror  się odbywa.

Taki prezent gwiazdkowy. Ależ jestem szczęśliwa😥
 

*

Alateen

--- dzień po dniu ---

na dzień: 23 grudnia

    Przed Alateen większość czasu zabierało mi staranie się, by zmienić rzeczy niezależne ode mnie, i nie zajmować się tym, co mogłem zmienić. Taki stan namieszał mi w głowie i bardzo mnie zmęczył. Skąd mogę wiedzieć, co mogę, a czego nie mogę zmienić? Czasem po prostu muszę zaryzykować i wierzyć, że Bóg da mi mądrość, by zadecydować dobrze. Dzięki Modlitwie o Pogodę Ducha zaczynam odkrywać „mądrość, abym umiał odróżnić jedne sprawy od drugich”. Dzięki temu oszczędzam mnóstwo energii. Nie próbuję już zmieniać ludzi, lecz po prostu ich akceptuję i uczę się z nimi żyć. Dzięki temu nie trwonię sił bezużytecznie i mogę pracować nad sobą.

Sprawy do przemyślenia

    Program pomaga mi akceptować to, na co nie mam wpływu, i daje narzędzia, by zmieniać tyle, ile można. Potrzebuję jedynie mądrości, by odróżnić te dwie sprawy. Taką mądrość, jeśli o nią poproszę, może dać mi Bóg, ... 

 https://codzienne-motywacje.pl/codzienne_czytania_AA.php

~~~~~~~

Sznycel, surówka, ziemniaki

25 komentarzy:

  1. Na dworze też biało,
    śnieżkiem posypało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak w zimowej scenerii święta przeżyć by się chciało ,
    a to wszystko takie ulotne jest.
    Jednego dnia puch z nieba się sypie obficie,
    by w innym pluchy narobić.
    Takie to są anomalia...samo życie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Do polityki się nie mieszam, ale swoje zdanie mam,
    Piłsudski ma rację...tyle lat minęło, a burdel ten sam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprytnie Naród oszukali,
      jakąś 3 drogę proponowali.
      Hołownia płakał nad konstytucją złamaną.
      a teraz on ją sam łamie z uśmiechem na ustach.
      Tragifarsa smutna.:(

      Usuń
    2. Barierki sprzed sejmu usunięte,
      ale w inne miejsce przeniesione.
      Znaczy się pod polską telewizję,
      która bezprawnie sobie zawłaszczyli,
      by swoja prawdę sączyć
      i naród ogłupiać, poniżać i wykorzystywać.
      Na tv1 Agrounia szła,
      kiedy to zrobili.
      Jak zatem będą polskiego rolnika szanować?

      A dziś w środku nocy,
      bezprawny atak na PAP.
      Widzę to bezprawie, tą anarchie i muszę to jakoś wyrazić.
      Ponoć jest wolność słowa.

      Usuń
    3. No! Dajmy im szansę, przecież nie od razu Kraków zbudowano. Przyjdzie czas na rozliczenia, to będziemy psioczyć. "Osuszyć" takie bagno po poprzednikach wymaga czasu. Oglądałem wczoraj i9,30, jakby w innym świecie, zero szczucia, zero głupich pasków, jedynie prowadzący mi jakoś nie leży. Myślę, że to się zmieni, dzisiaj ma prowadzić kobieta, może mnie zadowoli ;)

      Usuń
    4. Jakoś tak, wczorajsze informacje, 19.30,
      pominęłam.
      Zatem się nie wypowiem.
      Ale od dawna uważam,
      że 2 godziny religii w szkole,
      to za dużo!!!!
      Jeszcze jakieś prymitywne katechetki,
      kuria zatrudnia.
      Różne przeboje,
      w związku z tym moim najmłodszym,
      synem miałam.
      Tak go tej wiary, czy też religii uczyli,
      że od kościoła odszedł.

      Usuń
    5. To nie jest wina katechetek. Bardziej rodziców. Bo płytka wiara ich. Taka na pokaz. Tylko jedzenie i sprzątanie najważniejsze. A sama zasadność świąt już nie jest ważna.
      Czas miłości i jedności, czas miłosierdzia, przebaczenia i pojednania w imię Chrystusa. Tradycje Świat Bożego Narodzenia są podtrzymywane w rodzinach, które przekazywały je następnym pokoleniom. Nie da się jednak nie zauważyć, że pędzący świat zmienia ludzi i obyczaje, a my, choćbyśmy się nie wiem jak starali, nie możemy oczekiwać od swoich dzieci, by co do joty powtarzali nasze zachowania, wszak między nami i naszymi rodzicami działo się podobnie.

      Usuń
    6. Bogdan,
      czy twoje dzieci, wyuczyłeś przykładem katolicyzmu,
      czy chrześcijaństwa, jak maja postępować i jakie być,
      czy też na odwrót się stało?
      Choć z Częstochowy pochodzisz,
      Jasną Góra się zasłaniasz,
      ale z w sumie, zakonnikiem,
      czy mnichem nie jesteś, czyż nie tak?
      .
      A tam jak wiadomo,
      różnie bywa, w tej Częstochowie...

      Usuń
  4. Basia by tu się przydała,
    no ale cóż,
    anonimy zablokowałam, gdyż przed świętami czasu nie mam,
    by tu siedzieć i obraźliwe komentarze kontrolować.
    Dość się już nade mną wyżyły.
    Zresztą sama Basia od dłuższego czasu powiadała,
    że nie będzie tu pisać aż do świąt,
    taką pokutę sobie samej zadała,
    a ja blokując anonimy,
    w jej deklaracji w sumie jej pomogłam.
    Przy okazji pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uważam, że każdy powinien założyć konto na bloggerze i wtedy wiadomo, kto jest kto. Blog, to nie forum, nie byłoby głupich żartów i podszywania się pod innych. Basia przepadła, czy się odnajdzie, kto to wie? Mam nadzieję, że dotrzyma słowa i po przerwie świątecznej powróci. Założy sobie konto, a jak tematu nie ogarnie, to się jej pomoże. Wpisy anonimowe czynią jedynie śmietnik i szkoda na nie czasu. Jak ma się odwagę napisać, to wypada to firmować swoim nickiem.

      Usuń
    2. Też byś wrzuciła na luz na trzy dni i odpoczęła od polityki i skupiła się na tych świętach i rodzinie. To jest jakaś mania uzależnienia się od neta. Wczoraj złożyłem Ci życzenia.Trzymaj się tego. Masz telewizję, Ytube i radio. A tak Ci będą tu zaglądać znudzeni swoim życiem i klepać farmazony. Wesołych i zdrowych świąt jeszcze raz.

      Usuń
    3. Bogdan,
      zdecydowana jestem.
      Zbyt wyrozumiała byłam,
      że na wszystkie prawie,
      anonimy, w miarę grzecznie odpowiadałam.
      Nic tu beze mnie,
      nie będzie, tylko internetowa cisza.
      Ja tylko w sumie,
      dla siebie publikuję te wierszyki,
      zapomniane i nowe też tworzę.
      Taka ze mnie grafomanka, artystka.
      To jest mój osobisty blog,
      a nie forum z jakiejś gazety,
      które tu panie przyszły mnie straszyć,
      że mi bloga zlikwidują,
      gdzieś tam doniosą, zgłoszą....
      choć w sumie,
      wszystkie możliwe wpisy hejterskie tu opublikowały.
      za nic nie przepraszając.

      Usuń
    4. Na jaki luz,
      mam wrzucić Bogdanie?
      Non stop, pracuje,
      dziś jeszcze w lidlu jeden najmniejszy płat karpia dokupiłam,
      by tradycji stało sie zadość,
      zaraz z pieczarkami go przysmażę
      w chłód schowam,
      łuski zachowam jak zawsze.,
      i na jutro z głowy mam,
      tylko odgrzać w piekarniku.
      Wczorajsze uszka mam "zaszuszone"
      jutro na wrzątek wrzucę
      i gotowe!
      teraz nad barszczem pracuje,
      buraki obieram
      w kostkę krajam,
      do jutra sie przeżrą z zakwasem.
      Aha,
      jeszcze dzis w lidlu kupilam ciasto serowo-makowe,
      zatem nie musze juz niczego piec
      i pierniczki takoż kupiłam.

      Usuń
    5. A tak w ogóle,
      jak się wam,
      moja skromna choinka podoba?
      Wszystkie białe ozdoby,
      sama zrobiłam,
      prócz bombek.

      Usuń
    6. Widziałem w sklepie choinkę, też w białej tonacji, mi się Twoja podoba. Ja mam taką 120 cm, ale mieniącą się kolorami, podświetlaną światłowodem i innej mi nie potrzeba, przybrana, cudo. Jestem za minimalizmem, dla mnie bardziej liczy się symbol, niż przepych.

      Usuń
    7. U mnie wszystko stare, ja stara, nowych nie kupuję.
      Teraz wiekszej nie potrzebuję.
      Po piwnicach upchane, stare mam, wysokie, chude i mięsiste....

      Usuń
  5. A tak poza tym,
    wysłuchajcie i się zadumajcie,
    nad piosenkami,
    które tu wkleiłam.
    Żeby tak miałko, nie było.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sorry,
    nie tak łatwo już u mnie pisać,
    nade mną się wyżywać,
    gdyż w porę sobie uświadomiłam,
    by durnych anonimów nie wpuszczać.
    A i zalogowani,
    nie będą mieć łatwego życia,
    kiedy li tylko, będą na mnie napuszczać.
    Wolność Tomku w swoim domku, czyż nie?

    OdpowiedzUsuń
  7. Misterious,
    w sumie to wiem,
    że nic nie wiem.
    Ile jeszcze życia tu na tej ziemi mi zostało?
    Nowe czasy, rzeczywistość nowa,
    a mi nic nie pozostaje,
    jak z tego świata,
    się pakować.
    Nie wyrabiam już jak dawniej,
    wszystko mi idzie nieskładnie,
    kombinezon starości na sobie noszę,
    a to jest tak,
    jakby kto zdrowemu,
    ze 20 kg przypakował.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nikt mi tu już, nie będzie prowokował,
    pod innych się podszywał.
    nie podoba się?
    To nie wchodź!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bogdan co ty o tym wszystkim wiesz.
    to wina księży i katechetek,
    że źle uczą o nauce Chrystusa.
    Tylko obrządki i dogmaty.
    Poza tym ,
    nie żyjesz tu w kraju,
    tam u kajzerów zarabiasz,
    tu wydajesz
    a innych pouczasz.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyraziłam jedynie swoje osobiste zdanie.
    Ja za Tuskiem nie głosowałam ani za Hołownią.
    Po prostu, zrobili ludzi w ciula,
    jak to się popularnie brzydko określa.
    Musiałam to z siebie wyrzucić,
    gdyż nie jestem obojętna na takie przekręty
    i poszło mi to w pięty.
    Od jutra z tym koniec,
    Wigilia nadchodzi i święta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wrzuć na luz Urszulo, żyj świętami, politycy położyli lagę na wszystko, rozjechali się do domów. Powrócą w styczniu i zacznie się…

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały czas walka trwa.
    Spokoju nie ma.
    Tv Republikę słucham czy oglądam
    Czarno to widzę.
    Co za kanalie ten przewrót robią.
    Pewnie, że muszę odpuścić.
    Zdrajcy Narodu!

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...