Moja lista blogów

czwartek, 14 września 2023

14 września Wywyższenie Świętego Krzyża

 14 września Wywyższenie Świętego Krzyża.

 Większość podchodzi do tego, jak pies do jeża.

Kiedyś wywyższył Mojżesz węża,

a ja ostatnio wywyższam męża,

zaś  schizofrenia syna do krzyża mnie zbliża.


 

  http://mateusz.pl/czytania/2023/20230914.html

Rozważanie Ewangelii na dziś

Naucz mnie miłości krzyża Naucz mnie miłości krzyża Wciąż umierać razem z Tobą - Baranku Naucz mnie miłości krzyża Naucz mnie miłości krzyża We krwi Twojej płukać szaty - Baranku. Spójrz Panie na słabe serce moje Które pragnie rozdawać Twą miłość Nie tylko przyjaciołom, a nade wszystko wrogom Ty ukryty w mym wnętrzu kochaj. Pełen miłości patrzysz z drzewa krzyża Rozciągając szeroko ramiona Niech każde cierpienie przybliża mnie do Ciebie Naucz mnie ofiary Baranku milczący.
 

Od dziesięciu  lat dźwigam swój krzyż,

 Ty Boże, bardzo dobrze o tym wiesz. 

Naucz mnie miłości krzyża,

 aby on mnie nie poniżał.

 Moje narzekania i męki weź i mnie strzeż.
18.09.2016 

Teraz mamy rok 2023, czyli to już 17 lat trwa.

*

Życie ze schizofrenikiem nauczyło mnie, że lepiej nie mieć na nic nadziei.

 Ryzykowne jest staranie się o coś – możemy doznać rozczarowania. Próbując jednak chronić siebie przed bólem, mogę odciąć siebie od wielu zachwycających spraw, które oferuje życie. Dzisiaj będę żył pełniej.

„Lata mogą pomarszczyć skórę, lecz zrezygnowanie z entuzjazmu pomarszczy duszę”.

Samuel Ullman 

codzienne-motywacje.pl

5 komentarzy:

  1. Ulka, zupełnie mnie nie zrozumiałaś. Ale bywa, że ludzie nie rozumieją się nawzajem nawet w bezpośredniej rozmowie, a co dopiero pisząc tutaj. Życzę Ci siły w codziennych zmaganiach- Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. A czy musimy się rozumieć?
    Czy to w ogóle możliwe?
    U mnie w parafii od dziś odpust jest i to w związku z tym świętem kilka wierszyków tu będzie.
    To nie ma nic wspólnego do poprzednich twoich czy moich komentarzy.
    Dziś o 18.00,msza była z biskupem J.Jędraszewskim,
    ale zmęczona wizytą u lekarza z mężem byłam i nie poszłam.
    Może w niedzielę, mszę zaliczę, syn przyjedzie z wnuczkami na odpust.Zawsze to jakaś atrakcja a dla dorosłych,
    coś do przemyślenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, jakieś wzajemne zrozumienie jest istotne.
    Niech wam się odpust rodzinnie uda- Basia

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpust ,ale to działa w dwie strony Ulka .B

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...