Moja lista blogów

piątek, 1 września 2023

1 września

1września, to dzień niewesoły.

rocznica wojny i czas do szkoły.

Apel na Westerplatte,

i  pożegnanie z latem.

Chłodem powiało,  orły, sokoły.


https://www.rmf24.pl/regiony/trojmiasto/news-uroczystosci-na-westerplatte-duda-wolnosc-nie-jest-dana-raz-,nId,6998857#crp_state=1

Bardzo ważne słowa prezydenta o wolności , która nie jest dana na zawsze.

Dają do myślenia.

https://warhist.pl/wiersze-i-piesni-wojenne/konstanty-ildefons-galczynski-piesn-o-zolnierzach-z-westerplatte/

7 komentarzy:

  1. Nie szanujemy wolności, kiedy ją mamy, oby nam jej nie zabrakło... Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak jest,Naród skłócony, podzielony a wróg tylko na to czyha.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jest skłócony ,ale kiedy trzeba to bagnet na broń 🙂 Bogdan

      Usuń
    2. Wieluń był pierwszy Uleczko bo Westerplatte to wymysł komuchów Wieluń jest blisko mnie ,a jeszcze nie byłem .Jesteś na pierwszych pogaduchach więc się nie obrażaj B

      Usuń
  3. O Westerplatte są wiersze i od lat tam świętowanie,
    a o Wieluniu tylko jakaś wzmianka.
    "Prosto do nieba czwórkami szli,
    żołnierze Westerplatte."
    Bardzo ładnie i dostojnie tam jest, kiedyś zwiedziłam.U.
    Teraz już bagnet na broń nie wystarczy, przy tej machinie wojennej i uzbrojeniu wrogów:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pogaduchy nie mam ochoty już.
    Jeszcze gdzie co szczerze palnę i znów wynocha:)
    W ogóle to zaczynają mnie męczyć rozmowy wszelakie.
    Czasem samotności potrzebuję i ciszy medialnej.
    Jak widzisz, krótko piszę i zwięźle.

    OdpowiedzUsuń
  5. Usunęłam tę zakładkę i już tam nie wejdę.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...