Moja lista blogów

środa, 13 września 2023

Znów trzynastego

 Pojęcia nie mam żadnego,

co by napisać  trzynastego.

Tyle prania i sprzątania,

naczyń i garów zmywania,

po prostu nic ciekawego.

*

Wreszcie przyszło nicnierobienie,

 poprzedzone przemęczeniem. 

 Dzień pracoholika, 

dziś mnie nie dotyka.

 Daję duchowi i ciału wytchnienie.


*

Niemoc wzięła mnie w ramiona,

 czuję się jak zamrożona. 

Jeszcze mnie kusi:

 "Już nic nie musisz, 

wszelka aktywność jest odłączona". ...
23.07.2016

Jeszcze wiele takich wierszyków mam na składzie

i kiedy jestem w nieładzie, to sobie je przypominam.

 Żadnych talentów do tego nie trzeba,

choć taką mądrość na dziś znalazłam:

„Zaczynamy od talentów. Zasługa pochodzi z tego, co z nimi zrobimy”.

Jean Toomer

2 komentarze:

  1. Ulka, rację miałaś, ochrzaniając mnie! Wybacz, za bardzo żyję w biegu i stąd ułomność moich mądrości. Niech Cię nadzieja nie opuszcza. Bądź zdrowa- Basia❤️🌹

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyraziłam tylko moje zdanie, ja żyję realnie,wystarczy mi jeden z urojeniami, od życia oderwany.
    Uzależniona od jego choroby, po części od męża dolegliwości,
    nie poddaję się złudzeniom, że nagle cud się wydarzy,
    że wszyscy nagle będą zdrowi,
    choć w sumie ufam Opatrzności.
    Taka religia, jak nas karmi RM, to tylko mnie zniewala,
    to dobre dla zniewolonych umysłów.
    Wiara i religia, to sprawa osobista zresztą każdego
    i nie powinno się nią wymachiwać.
    Z lenistwa będą nas rozliczać, jeśli już, czy z bezczynności
    a nie z aktywności i pracy.
    Można się modlić, ale o pracy nie wolno zapominać.
    "Módl się i pracuj a zbawion będziesz", tak mądrość benedyktyńska głosi.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...