Moja lista blogów

środa, 27 września 2023

Liczy się dziś

  Dziś liczy się dziś,

taką mam myśl.

 Wczoraj mglisto,

  jutro, może futro,

a dziś słonko nam świeć.







„Gdybym tylko miał nieskończoną mądrość” myślałem skrycie. Gdybym tylko wszystko widział przed sobą: jasną drogę, wiedzę, jak spędzić każdy moment swojego życia!”. Lecz mityng po mityngu przypominano mi w Al-Anon, że mogę pracować tylko nad tym, co niesie dzisiaj. Nie wiem, co będzie jutro. Co więcej, lepiej bym tego nie wiedział, gdyż podejrzewam, że wtedy spędziłbym cały swój czas, unikając bolesnych doświadczeń zamiast po prostu żyć. Mógłbym stracić coś wspaniałego. Mogę zaufać mojej Sile Wyższej, że poprowadzi mnie przez ten dzień tak, iż będę przygotowany na przyszłość, gdy nadejdzie, i będę gotowy radzić sobie z tym, cokolwiek ona przyniesie. To pozostawia mi czas na cieszenie się wieloma darami, które życie oferuje – czas, który spędziłbym na zamartwianiu się.

Przypomnienie na dziś

    Stare powiedzenie mówi „Pożyjemy, zobaczymy”. Kiedy jestem gotowy słuchać, otrzymam wszystkie potrzebne informacje, gdy nadejdzie czas. „Właśnie dzisiaj” wiem, że jestem w dobrych rękach."

„Właśnie dziś będę się starał przeżyć tylko ten dzień, nie stawiając czoła wszystkim problemom naraz”.

Just for Today 

 codzienne-motywacje.pl

~~

Zupa pomidorowa z makaronem, placki ziemniaczane z jogurtem 

2 komentarze:

  1. Liczy się dziś, jutro ma dosyć swoich zmartwień i kłopotów. Nie zawsze udaje się zastosować tą prawdę. Ale staram się... Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię w przyszłość wybiegać,
      gdyż życie już poza mną jest.
      Jedynie śmierć mnie czeka,
      kiedy tak do przodu wizualizuję.
      Dlatego też, cieszę się każdym dzisiejszym dniem,
      gdyż jutra już wcale, nie może być.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...