Moja lista blogów

poniedziałek, 18 września 2023

16 lat bez działki

 Rocznica dziś okrągła wybiła,

kiedy działki za miastem się pozbyłam.

To był działkowy kombinat,

ponad 700 poletek 4 arowych.

Okna wymieniliśmy i drzwi

a resztę przejeżdzieliśmy.

Jakiegoś dyskomfortu z tego powodu nie czuję,

lżej mi.

Ciągłe kradzieże, brak tam ciszy i w końcu spalenie domku,

utrata przez nas zdrowia, decyzję wymusiły.

Wystarczy ogródek i uprawy na parapecie,

tak mi się dziś plecie.

Wokół mam tyle zieleni i przestrzeni,

jest czym oddychać.

Za Puszczę Niepołomicką, nie trzeba jechać,

25 km od domu.

Ani to rekreacja ani zysk.

No ale młodym się było,

zdrowia starczało,

dopóki nie uleciało...


 

 





„Bóg dał nam wspomnienia, żebyśmy mogli mieć róże w grudniu”.

James M. Barrie



4 komentarze:

  1. Piękne kwiaty i takie dorodne, widać, że dobra ziemia. Róża śliczna i ogromna🌹

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia zupełnie przypadkowe i nie najlepsze,
    ot wkleiłam by smutno nie było.
    Mam sporo lepszych.
    Od 2004 roku, to ja tych kwiatów się nauprawiałam
    w małym ogródeczku przyblokowym.
    Dwa przekopy przy tym, z koparą i zwałami ziemi,
    jeden rury co. a drugi kable elektryczne przez długość na całości.
    No ale skrawek ziemi mam, do kontaktu z ziemią i brudzenia paznokci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Skrawek w sam raz dla nas babć- Basia, tym razem z podpisem 🙃

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi zupełne wystarcza i nie trzeba daleko jechać czy iść.
    Ławeczkę tam mam pod baldachimem z winogrona
    i czasem mogę przysiąść w mojej świątyni dumania.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...