Moja lista blogów

środa, 15 listopada 2023

Anonim, nieznany

 Zapewne od dawna wiecie,

że błąkają się  po necie,

kundle przydrożne,

 ale nie groźne.

 Obszczeka taki, coś tam poplecie.

Obszczymury, od roboty kreciej.




 Powiem wam,
że kogoś znam
Kogoś, kto zna
ponoć jego samego
Ten ktoś mi powiedział,
że tamten powiedział
By on mi powiedział,
żebym przyszła do niego
Ooo

Uwierzyłam mu
Choć język ludzki czasem przypomina
Psa, co zerwał się z łańcucha ciemną nocą
Prawda z ust do ust jest całkiem inna
Bo nie ludzie słowa, ale słowa ludzi niosą

Ten ktoś ponoć słyszał,
że ktoś inny słyszał
Jak on mówił dzisiaj,
że kocha ogromnie
Ja pokochałam,
lecz serce złamałam
Bo wyszło na jaw,
że chodzi nie o mnie

Uwierzyłam mu
Choć język ludzki czasem przypomina
Psa, co zerwał się z łańcucha ciemną nocą
Prawda z ust do ust jest całkiem inna
Bo nie ludzie słowa, ale słowa ludzi niosą

Żadna plotka dziś już nie zaszkodzi
Pamiętaj, to co mówią ci, przez dwa podziel

(Ich język lata, lata jak łopata)
(ich język lata, lata jak łopa…)
(ich język lata, lata jak łopata)
(ich język lata…)
ich język lata, wciąż lata jak łopata
ich język lata, wciąż lata jak łopata
ich język lata, wciąż lata jak łopata
ich język lata, wciąż lata jak łopata

Język ludzki czasem przypomina
Psa, co zerwał się z łańcucha ciemną nocą
Prawda z ust do ust jest całkiem inna
Bo nie ludzie słowa, ale słowa ludzi niosą

Język ludzki czasem przypomina
Psa, co zerwał się z łańcucha ciemną nocą
Prawda z ust do ust jest całkiem inna
Bo nie ludzie słowa, ale słowa ludzi niosą

Język ludzki czasem przypomina
Psa, co zerwał się z łańcucha ciemną nocą
Prawda z ust do ust jest całkiem inna
Bo nie ludzie słowa, ale słowa ludzi niosą

Język ludzki czasem przypomina
Psa, co zerwał się z łańcucha ciemną nocą
Prawda z ust do ust jest całkiem inna
Bo nie ludzie słowa, ale słowa ludzi niosą

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 15 listopada

    Czułem się zwykle bardzo zraniony, gdy ktoś rzucił mi gniewne spojrzenie, powiedział coś szorstkim tonem czy w ogóle odmówił rozmowy. W Al-Anon rozwinąłem się na tyle, by zrozumieć, że spojrzenie, ton głosu czy zachowanie innej osoby w stosunku do mnie nie ma często nic wspólnego ze mną. Na ogół ma to większy związek z tym, co dzieje się we wnętrzu tej osoby. Dlaczego więc moje uczucia ciągle są ranione? Przyszło mi do głowy, że moja szczególna wrażliwość jest formą zarozumiałości – myślenia, że działania innych są skupione na mnie. Czy jestem aż tak ważny, by wszystko, co dzieje się wokół mnie, miało coś wspólnego ze mną? Podejrzewam, że moje nastawienie odzwierciedla zamiast rzeczywistości – moją próżność. A próżność jest po prostu wadą charakteru, nad którą mogę pracować, by ją zmienić. Dzięki pomocy Al-Anon moja wrażliwość na wszystko, co się dzieje dokoła mnie, bardzo się zmniejszyła. Próbuję pytać siebie: „Jak bardzo to jest ważne?”. Kiedy noszę zranienie, ono rani tylko mnie i przejmuje kontrolę nade mną.

Przypomnienie na dziś

    Inni ludzie są dla mnie ważni, a ich opinie czasami mają dla mnie znaczenie, być może jednak odnoszę do siebie coś, co nie ma ze mną nic wspólnego. Posiadanie własnych opinii o sobie umożliwi mi zaakceptowanie poglądów innych ludzi bez poddawania się ich kontroli.

„Dzięki uczęszczaniu na mityngi i codziennej lekturze literatury Al-Anon, uświadomiłem sobie, że to, co inni ludzie mówią i robią, świadczy o nich; a to, co ja powiedziałem i zrobiłem, świadczy o mnie”.

Living with Sobriety 

 medytacje.pl

---

Zupa ogórkowa- krem z grzankami, kopytka serowe polane skwarkami z boczku, pączki

81 komentarzy:

  1. Polska natura anonimy pisać .Donosić ,skarżyć .Ośmieszać ,hejtować .Gdy wieczorne zgasną zorze,
    Zanim głowę do snu złożę,
    Modlitwę moją zanoszę
    Bogu Ojcu i Synowi:
    "Dopierdolcie sąsiadowi!
    Dla siebie o nic nie wnoszę,
    Tylko mu dosrajcie proszę."

    Kto ja jestem? Polak mały
    Mały, zawistny i podły.
    Jaki znak mój? Krwawe gały.
    Oto wznoszę swoje modły
    Do Boga, Marii i Syna:
    "Zniszczcie tego skurwysyna
    Mego brata, sąsiada,
    Tego wroga, tego gada."

    "Żeby mu okradli garaż,
    Żeby go zdradzała stara,
    Żeby mu spalili sklep,
    Żeby dostał cegłą w łeb,
    Żeby mu się córka z czarnym
    I w ogóle żeby miał marnie,
    Żeby miał AIDS-a i raka."
    Oto modlitwa Polaka.Z filmu Dzień Świra .Jakie to prawdziwe .

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, wspaniałe, nie znałam,
    choć "Dzień Świra oglądałam.
    Jakoś zasnąć nie mogę,
    za dużo dziś rozmyślałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam wolne bo dzisiaj leje i tak ma być do końca tygodnia .Po co się szarpiesz .Sama chciałaś otworzyć bloga i wpuścić trochę świezego powietrza .To masz babo placek .Basia ma rację .Przecież to mała grupka ludzi nic niewartych uwagi .Miałaś wrzucać do kosza ,a dajesz szansę jakimś nikusiom . Nie prezentują żadnych wartości ,ani politycznych ,ani chrześcijańskich .Ta sama gadka od lat .Dziewczyna wojowniczka z dawnych lat .

      Usuń
  3. Ja nie wymagam, by ktoś się przedstawiał czy imię podawał.
    Może anonimowo pisać ale niech uszanuje mój dom internetowy,
    do którego wchodzi, blogiem zwany.
    Ja mimo wszystko, coś tu tworzę.

    Tu nie forum publicum, jakaś dzika mównica,
    tylko moja ostoja, gdzie pogody ducha sobie szukam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można anonimowo pisać, czasem ktoś tylko jeden raz wejdzie by coś napisać i jaki sens by był, logo zakładać?
      Rację ma Edward, że każdy może coś wnieść
      i każdego należy wysłuchać.
      O tolerancji, to jutro napiszę.

      Usuń
  4. Hipokryci

    Natura kobieca jest przewrotna,
    ale nie tylko one tak mają.
    Gorsi od nich bywają faceci,
    co szczują, donoszą...pods*ywają.
    Najgorsze w tym jest to,
    że nie zdają sobie sprawy.
    To dla innych przyjemne nie jest,
    nikt nie lubi takiej zabawy.
    Przybierają maskę niewinności,
    rżnąc głupa na każdym kroku,
    to nie ja, jam czysty jak łza,
    INNI zakłócają mój spokój.
    Hipokryzją przeżarci do kości,
    snują się, a ja mam to w nosie.
    Takich z góry olewam,
    niech duszą się we własnym sosie...

    e-d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może i tak jest, jak w tym wierszu, Edwardzie.
      Bardzo słuszna uwaga do poczytania i zastosowania.

      Usuń
  5. Rozpętałam wczoraj tą burzę, bo mnie wkurzyły wpisy anonima z poniedziałku. Zazwyczaj nie wchodzę w politykę, bo wiadomą jest rzeczą, że każdy będzie stał przy swoim, ale czasem nie da się zdzierżyć, jak na czarne mówią białe. Wybacz Ula, bo jednak trochę nerwów tu tracisz, a masz ważniejsze sprawy na głowie, niż nasze tu polemiki. Nie zarzekam się, ale raczej nie będę już w to wchodzić. Trzymajcie się- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, ja do Ciebie żadnych pretensji nie mam.
      Od kilku miesięcy już, spokojnie sobie rozmawiamy,
      na różne tematy.
      Nie czuj się niczemu winna.

      Usuń
  6. PS I właśnie jak piszesz, pogody ducha szukasz, a nie dodatkowej udręki. Może uda ci się wkleić piosenkę Anny Jurksztowicz, pod takim chyba tytułem- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pogoda ducha .Otworzyła bloga i wkleciało co się czaiło za progiem .Dzień dobry Basiu i dobranoc .Jest taka piosenka Seweryn Krajewski śpiewa .Sama chciała .Emeryci i renciści oraz gospodynie domowe łączcie się w bólu i rozterce .

      Usuń
    2. Basiu, nie znam tej piosenki,
      ale dziękuję za podpowiedź,
      może ją gdzieś później wkleję.

      Usuń
  7. Jak się nie szuka komentarzy obcych ludzi to wystarczy wyłączyć opcję komentowania, blog ma taką funkcję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiem, jakie ja opcje tu mam.

      Tylko, przez to, że Basia tu nie potrafi się zalogować, taka wersja jest.
      Nie zależy mi na anonimach, ani na ilości komentarzy,
      jak tam na forach jest, gdzie się prześcigują i licznik nabijają.
      Liczy się sens i treść.

      A ty piesku, kundelku anonimowy, POSOKOWCEM bym Cię nazwała dla rozpoznania wśród tych anonimów nieznanych,
      raczej dla moich "wulgarnych" treści tu nie przychodzisz,
      tylko Bogdana tropisz, czyż nie?
      No szczerze przyznaj się!

      Usuń
    2. POSOKOWCU, ja Twoich komentarzy nie szukam.
      To Ty mnie tropisz, czego u mnie chcesz?
      Zupy, kości dla psa, czy jakiej budy?
      Wściekle pieski, należy wpierw zaszczepić i odrobaczyć,
      by sie przypadkiem nie zarazić.

      Usuń
    3. Rety, jakie chamstwo!

      Usuń
    4. No właśnie tak Cię widzę!
      Jesteś chamem, po prostu!

      Usuń
    5. Tak, ja jestem chamem, bo napisałem, że jest opcja wyłączenia komentarzy, to straszne chamstwo jest.

      Usuń
    6. Tyle tych anonimowych, że nie rozróżniam,
      który jest który.
      Na przeszłość proszę się podpisywać,
      by zrozumienia oczekiwać.
      Nudne to już być zaczyna i upierdliwe.
      Na takie puste, bezsensowne gadki,
      czasu nie mam.
      Następny komentarz w tym stylu, usunę, sorry.

      Usuń
    7. No to bardzo przepraszam za obraźliwe słowa jeśli TY,
      to byłeś ten kto komentarze mi kazał wyłączyć,
      a nie ten kto tu Bogdana tropi i śledzi,
      idzie za jego śladem.

      Jednak twojej rady nie posłuchałam,
      komentarze można dodawać,
      jeśli ktoś taką potrzebę ma.

      MODERACJĘ ICH wprowadziłam
      i nie wszystkie będę udostępniać.

      Uważam, ze to najlepsze wyjście.

      Usuń
  8. Każdy merytoryczny komentarz wnosi coś do rozmowy. Nie można zamykać się na ludzi, jeżeli klaszczą nam to fajnie, jak skrytykują to bee...W krytyce zawsze jest ziarno prawdy i warto się nad tym zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta pewnie twój metoryczny buhaha .Już nie wiem kto ma schizofrenię .Stanley 🤣🤣🤣 Idż zobacz czy cię nie ma na pewnym forum .Już dawno nie widziałem haha .U Rubika możesz sobie poklaskać .Siema Stanley😛

      Usuń
    2. Edward, ja swoją merytorykę mam i dobrze wszystko wiem,
      choć ciągle uczę się.
      Większość tu szczekających, ujadających piesków,
      tylko po to wchodzi, że zwęszyły swego wroga Bogdana,
      i osądza go od takich, owakich a on wówczas, musi się bronić.

      Przy okazji i mnie gryzą jakbym im nie wiem,
      bana dała, czy jaką inną krzywdę zrobiła,
      jeść nie dała
      czy z ich dawnej budy wypędziła.

      Usuń
    3. Haha .Ktoś tu robi sztuczny tłok .Za bardzo się przejmujesz wszystkim .Jak już dałaś opcję komentowania to nie musisz wszystkim odpowiadać .Jakieś prywatne odniesienia to na priv lub na pierwsze pogaduchy .Tam nie ma wejścia nikt obcy .Choć paru próbowało .Mogę jedynie Basię zaprosić ,ale nie ma przymusu pisania i klepania w licznik .Od czasu do czasu coś przeczytać i zdjęcie wkleić ,bardziej osobiste lub ogólne wiadomości .Przecież nie tylko za mną się uganiają cirka trzy osoby .Bo za kimś jeszcze .Nie można nic z tym zrobić bo uporczywe nękanie jest ciężkie do udowodnienia .Z panem Edwardem zmieniającym nicki jak rękawiczki to od półtora roku się znamy .Odwalał takie numery że głowa mała .Jak kamelon .Jedną panią to znamy się od ponad 9lat prawie z pewnego forum .Wymieniliśmy tysiące postów . Nic nie znaczących .Jest jak starsza siostra odgania i gania za wszystkimi znajomymi kobietami na tych fora .Trzecia jak zobaczy pewną kobietę to już się melduje .Stosuje inny imicz niż pokazuje to na forach zamkniętych .Ta wątpliwa przyjemność to ze trzy lata trwa .Nie da się wygasić bo wszędzie jest mimo że się z nią nie dyskutuje .Miałaś okazję wszystkie je poznać .Obrywasz bo trzymasz ze mną .Jedyna moźliwość jeszcze że przylazł ktoś z forum emeryci i forum 60 bo tam miałaś wrogów .Po prostu z nie każdym trzeba rozmawiać bo szkoda zdrowia .Wczoraj dostali sraczki z wyborami do sejmu i tu zacytuję Holownię .Nic dziwnego wczoraj złamał kilkakrotnie regulamin. Niedouczony marszałek ,a tylko durni ludzie się cieszą i ośmieszają urząd bo tak na prawdę nie wiadomo ,czy nie będzie zmiany raz jeden raz drugi. Brak świadomości i szacunku dla urzędu .Marszałek Sejmu udziela głosu członkom Rady Ministrów, Prezesowi Najwyższej Izby Kontroli, Szefowi Kancelarii Prezydenta oraz sekretarzowi stanu w Kancelarii Prezydenta zastępującego Szefa Kancelarii Prezydenta na danym posiedzeniu, poza kolejnością mówców zapisanych do głosu, ilekroć tego zażądają” – głosi art. 186 Regulaminu Sejmu. Z jego przestrzeganiem w czasie dzisiejszych obrad problemy zdawał się jednak mieć marszałek .Amen Urszulka .

      Usuń
    4. Bogdan, zupełnie się nie przejmuję, robię co mi rozum podpowiada.
      Nie masz własnego forum a zapraszasz.
      Kilka razy byłam z niego usuwana,
      tak, że po prostu, nie mam do żadnych "pogaduch" zaufania.

      Ty ciągle robisz za detektywa, może byś już tak przestał żyć tą mania prześladowczą?
      Właśnie Ty, zaproś swoich prześladowców na pocztę lub na pogaduchy, przecież wszystkich znasz po nickach od lat.
      Tam się z nimi dogadaj.Energii masz nadmiar, wykorzystaj, zużyj na coś uleczającego.
      Ja już jedną schizofrenię w domu mam, ale zupełnie odwrotną, ale również z manią prześladowczą, podsłuchami, bezczynnością, abulią itp, itd.
      tak, że sorry, wystarczy mi tego tematu już.

      Usuń
    5. I jeszcze dodam, że nie prowadzę tu kółka wzajemnej adoracji.
      A temu nieznajomemu odpowiadam,
      że Bogdan nie jest moim pupilkiem,
      jak gdzieś tam, w którymś wpisie, go nazwał.

      Usuń
    6. Mogę napisać ,że kiedyś byś była moją jedyną miłością .Na forach pierwszych zawsze Ciebie dodawałem ,choć nie jest to moje forum tylko mojej przyjaciółki ,w sumie ma dwa .Tam się nie bije rekordu i mam uprawnienia od niej do prowadzenia tego forum .Dzisiaj u mnie leje i wolne aż do czwartku .Podejrzewam że oprócz piątku to i sobotę zaliczę .Od poniedziałku to samo deszcz i w piątek następny śnieg .Byłem dzisiaj w galerii na zakupach .I tyle co wróciłem .Pozdrówka .

      Usuń
    7. O jakiej miłości, Bogdan piszesz? Napisałeś:
      "Mogę napisać ,że kiedyś byś była moją jedyną miłością .Na forach pierwszych zawsze Ciebie dodawałem ,choć nie jest to moje forum tylko mojej przyjaciółki ,w sumie ma dwa .Tam się nie bije rekordu i mam uprawnienia od niej do prowadzenia tego forum ."
      I co, z twoją przyjaciółką mam trójkąt tworzyć?
      Zazdrosna jestem:)
      W trójkąty nie wchodzę :)

      To ja również propozycję mam, dla wszystkich zbanowanych z gazety, że nicków nie wspomnę, którym nuda dokucza i paluszki swędzą, gdyż nie mają gdzie pisać i tu przychodzą, gdyż wstęp wolny.

      Mam tam, na gazecie, takie nieczynne forum,
      zwie się ono Forum Seniorum, dozwolone od lat 70,
      którego samej nie da się zlikwidować,
      trzeba tam gdzieś pisać a nie chce mi się.
      Otóż mogę jego tytuł zmienić,
      na powiedzmy "Forum Banorum"
      i wszyscy zbanowani,
      będziecie mogli się tam naparzać między sobą.
      A że jest to forum prywatne, to moderatorzy gazety,
      nie będą mogli tam wchodzić.
      Tu raczej dla Was, miejsca nie widzę.

      Moja pogoda ducha, to mieć spokój a nie nerwy i mocne napięcia,
      a wasza pogoda ducha, to burze, pioruny i ciągłe spięcia.
      No i jak to, wysłani na banicję, widzicie?


      Usuń
  9. Gdzie kto ciebie, Ula kąsa, gryzie, czy jak to jeszcze inaczej nazywasz? Nie widzę tutaj nikogo takiego. Z treściami jakie ludzie przynoszą warto się zapoznać i nad nimi zastanowić, inaczej kręcisz się we własnym dołku i świata nie widzisz. Co pani Basi przeszkadzają treści niezgodne z jej przekonaniami? Niemal 14 mln głosujących ma inne zdanie na temat wydarzeń politycznych, niż pani Basia. Oni WSZYSCY się mylą, oni WSZYSCY nie są patriotami? Oni WSZYSCY są obcą agenturą? Przecież to niemożliwe, by wśród 14 mln ludzi nie znaleźli się dobrzy i sprawiedliwi, mądrzy i szlachetni. Nie może to być, by tylko po stronie pani Basi była prawda i sprawiedliwość :)!

    Pan Bogdan, który szczęścia i pieniędzy szuka od dziesiątków lat na zachodzie Europy i jak twierdzi znajduje pracując u „Niemca” ma czelność pouczać tych, co w kraju zostali i dzielą trudy odbudowy Ojczyzny po wschodnim zawładnięciu? A jakież ma do tego uprawnienia, kiedy można powiedzieć pisowskim żargonem, że on sam. chętnie i na własne życzenie „ wysługuje się Niemcom” ?
    Klaszcząc tym, którzy innych nazywają niemieckimi sługami?
    Skacze po niemieckich rusztowaniach za kiedyś marki, teraz euro i pyszczy na Polaków w Polsce?

    A dlaczego uciekał z Polski przez Węgry, gdy wiadomo już było, że socjalistyczny porządek się wali, że idzie nowe i będą rozliczenia?
    Przed czym uciekał pan Bogusław?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdan nieznanych, anonimowych poczyta,
      oni zaś poczytają Bogusia czy Bogdana,
      to wszystkim da do myślenia
      i sprawa rozwiązana.
      Tak sobie pomyślałam.
      My ludzie, języki mamy i lubimy gadać,
      jak to w tej piosence, śpiewa Kayah.

      Usuń
    2. "A dlaczego uciekał z Polski przez Węgry, gdy wiadomo już było, że socjalistyczny porządek się wali, że idzie nowe i będą rozliczenia?
      Przed czym uciekał pan Bogusław 🤣🤣🤣🤣🤣🤣Faktycznie ktoś dobrze mnie czyta .W sumie przyjemny post .Wczoraj to natłok nieznanych nicków z powodu zebrania się sejmu .I niewiadomo z kim się gada .Co komu to dało nie wiem .Wpisali się i znikło .Ktoś sobie jedynie ulżył z tego powodu i tyle .

      Usuń
  10. Trudno jest mi odnieść się do tego wszystkiego. Widać nie jestem w temacie, padają tutaj fakty o których nie mam pojęcia, nawet nie wiem gdzie ich szukać. Myślałem, że jest to spokojne miejsce gdzie można pogadać, wymienić spostrzeżenia, ale dochodzę do wniosku, że wystarczy łyżka dziegciu by zepsuć całą atmosferę. Niejaki Bogdan uzurpuje sobie tutaj prawo do oceny wszystkiego i wyznacza "trendy", kto, gdzie...z kim kiedy. A kim jest ten Bogdan? Człowiek siejący zamęt, opętany jakąś manią prześladowczą, hipokryta w każdym calu. Tyle mogę napisać by go nie urazić, a co jeżeli się mylę? Mam do tego prawo, jestem tylko człowiekiem.
    Pozdrowienia dla Urszuli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem tylko człowiekiem.
      W domu sytuację mam nielekką,
      stąd w grafomanię uciekam,
      medytacje wklejam, analizuję, czytam,
      by jakiś pion uzyskać.

      Od lat sama tu byłam,
      nikogo nie spraszałam na siłę.
      Każdy może tematu się merytorycznie trzymać
      i jakąś opinię wyrazić czy komentarz napisać.
      Bogdan ciągle o tym samym. poszkodowany gdzieś tam,
      za nim tu przychodzą, nie dla mnie przecież.
      Poglądy na politykę, różne mamy,
      ale to nie znaczy wcale,
      że mamy się z tego powodu nienawidzić
      i jeden drugiemu na siłę,
      a nie na argumenty, je narzucać.
      Idę hasła odgadywać, koło fortuny leci.

      Usuń
    2. Mam taki mały fanclub jak napisała Hania .Ona lubi poczytać różne fajne wiadomości i posty .Nie bierze udziału w jatkach to samo Dana .Pamiętam jak kiedyś ktoś ją shejtował ,ale to było tylko raz i pózniej ją przeprosił .Dlatego kiedyś pisałem na forum 50 odnosić się po ludzku ,bo ludzie czytają i wyciągają wnioski .Nic nie dają kłótnie ,tylko żal zostaje . "Istnieją dwie teorie na temat, jak się kłócić z kobietami. Żadna się nie sprawdza. — Rodney Dangerfield

      Allan Pease, Dlaczego mężczyźni kłamią a kobiety płaczą

      Usuń
  11. Komu da do myślenia to da, najpierw trzeba umieć myśleć i rozumieć co się czyta :) Najpierw tez trzeba poszukać belki u siebie, nim się zacznie mówić o słomkach u kogoś, panie Bogdanie. Mnie akurat braku patriotyzmu i przyzwoitego życiorysu odmówić nie można i nie pan B. o życiorysie conajmniej szemranym będzie mnie oceniał.
    Przyzwoici patrioci nie czmychali z Polski jak szczury, gdy nadchodziła wolność, tylko zostali i z podniesionym czołem, bo nie mieli czego ukrywać i pracowali w nowej Polsce. Uciekali ci, co bali się, że zostaną zdemaskowani i rozliczeni! Właśnie drogą przez demoludy i dawne Niemcy Wschodnie. Znam takie zyciorysy. Znam takich, co pienili się oskarżając innych, gdy tymczasem po otwarciu archiwów IPN okazywało się figurowali jako wieloletni współpracownicy lub nawet oficerowie UB. Tak więc nie radzę rozliczać ludzi z ich patriotyzmu, gdy się z niejasnych i podejrzanych powodów wywiało w trudny czas…
    Proszę się rozliczyć ze sobą, a ludziom na forach dać nareszcie ŚWIĘTY SPOKÓJ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ przecież nie ja hulam za kimś ,tylko odwrotnie i za moimi przyjaciółmi też .I samo to wejście na tego bloga i na innym forum daje do myślenia Już któryś raz ta osoba nic nie może napisać bo ktoś się zjawia i ją cytuje .Co to jest magnez lub przyciąganie ziemskie .Reszta teorii spiskowych można sobie w buty włożyć .Już kiedyś na pewnym forum chodziła fama że uciekłem z zakonu do Niemiec i tam się ożeniłem 🤣🤣🤣🤣🤣.Zamiast używać wyszukiwarki to lepiej użyć to -Dodaj nieprzyjaciela - wpisz jego login

      Twoi nieprzyjaciel .Lub zacząć normalnie rozmawiać .Amen.

      Usuń
    2. Twój post o dwudziestu paru latach, które spędziłeś w zakonie wciaż wisi na forum, kłamczuchu.

      Usuń
    3. Niejedno wisi, co B.splatał. Bardzo długo występował jako zakonnik z Jasnej Góry :)))) Sądził, że będzie bardziej wiarygodny ;)

      I dalej nie rozumie co to jest cytat i do czego służy.
      Cytować kogoś nie znaczy, że się go obraża, czy z nim kłóci, a jedynie przywołuje wypowiedź lub jej fragment, by konkretnie do tej myśli się odnieść. Po to, by była jasność w dyskusji. Ponieważ przez ponad dwadzieścia lat pisania na forach Gazety nie zrozumiał pan funkcji cytowania, to i teraz lepiej nie łamać sobie głowy, może to poważnie zaszkodzić.

      Proszę popatrzeć w lustro, długo, starannie. Nie plotkować o ludziach, nie obmawiać, po prostu odkleić się od tych, do których to pan się chorobliwie przyssał.

      I niech dotrze, że świat jest bardzo, bardzo mały, Częstochowa to mała wioseczka… trzeba jaśniej?


      Usuń
    4. Możesz podać bliższe dane, bym sobie mogła ciekawość zaspokoić?

      Usuń
    5. A to ciekawe, nie wiedziałam o tym, zakonnik z Jasnej Góry:)))
      Czasem bym też sobie do jakiego zakonu wstąpiła,
      by trochę od rzeczywistości odpocząć:)))
      Muszę się tu troszkę zabarykadować,
      by jakoś przetrwać.

      Usuń
    6. Boguś latami udawał zakonnika z Jasnej Góry, przestał gdy żona go zostawiła i zaczął podrywać na gazecie kobiety, trudno to robić jako zakonnik. On serio myśli, że po tym wszystkim co napisal o sobie, rodzinie zięcia z podaniem dokładnych danych o ojcu zięcia, nadal jest anonimowy.

      Usuń
    7. Mogę jeszcze napisać .Ze dostałem błogosławieństwo od papieża na wyjazd do Niemiec .Wolę tę swoją Częstochówkę i Jasną Górę niż Warszawkę z pałacem kultury .Co mnie tu trzyma klimat i zima .

      Usuń
    8. Wolę tę swoją Częstochówkę od Warszawki i jej pałacu kultury .Mam Jasną Górę na wyciągniecie ręki .Na wyjazd do Niemiec dostałem błogoslawieństwo od Papieża .Teraz ty Ewa napisz coś o sobie .

      Usuń
    9. Jaka znowu Ewa? Ty naprawdę masz jakąś obsesję, śledzisz pół gazety i co wpis to podajesz innego autora, zupełnie bez sensu.

      Usuń
    10. Od lat 9 lat latasz za mną po forach i odganiasz wszystkie kobiety ode mnie .Teraz uganiasz się za Danutą .Przed chwilą się wpisalaś w jej wątku n 50 .Wczoraj w tym wątku ,pojawiła się też nasturcja obie ją prześladujecie .noitak i Ta .Ze sklonnością do stalkingu .Dwie sfiksowane psycholożki ze zdartym deklem .To był scenariusz na dane forum .Masz slabe info to sobie zapisz .Pracowałem na Węgrzech 5 lat na legalu .Z Czestochowy wyjechalem do Niemiec gdy wrócił Baranski częstochowianin z Austrii . Nigdzie nie musiałem uciekać ,pracować tez już nie muszę ,ale lubię .Idź na jakąś terapię co polecalaś wszystkim .Na psychologii to już jesteś spalona .Wiesz o tym dobrze .

      Usuń
    11. Obie nie dacie jej żyć . kochamzapachfrezji
      Re: Jak zwracać się do teściów swojego rodzeństwa
      13.11.23, 19:13
      Per pan i pani
      Odpowiedz Cytuj Link
      noitak
      Re: Jak zwracać się do teściów swojego rodzeństwa
      13.11.23, 20:49
      kochamzapachfrezji napisała:

      > Per pan i pani

      Szyk: per pani i pan jest grzeczniejszy wink
      Odpowiedz Cytuj Link
      panna.nasturcja
      Re: Jak zwracać się do teściów swojego rodzeństwa
      15.11.23, 03:04
      Sądzisz, że po pół roku ktoś nadal ma problem?

      Usuń
    12. Do kogo urojonego piszesz Bogdan? Tobie się wszystko pozajączkowało :) Lepsze teksty od kabaretu. Dwie psycholożki, jedna psycholożka, jakieś nasturcje jakieś boleyny, ktoś za tobą
      „ lazi” - chłopie źle z tobą! Wyloguj się z netu bo skończysz w kubraczku z długimi rękawami, niewiele brakuje. A teraz obejrzyj się szybko, stoję za tobą i dyszę ci w plecy zakonniku, tak, ten cień na ścianie to ja :) PARANOJA.

      Usuń
    13. Pan B. nie jest normalny, szkoda klawiatury na dyskusje z nim.

      Usuń
  12. Przypuszczałam Ulka, że ty nie masz do mnie pretensji, to ja sama mam do siebie. Ale mleko już się rozlało. W takie tematy wchodzić raczej nie będę.
    Każdy może wyrazić swoje zdanie, jednak nie potrafimy rozmawiać bez nieprzyjemnych zgrzytów. U ciebie utworzyło się prywatne forum.
    Jak wrócę dopiszę resztę- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój wybór Twoje zdanie .Czasami trzeba się określić po czyjej stronie się jest .Mamy inne poglądy polityczne i religijne .Podobne ma Urszula dlatego tu jestem i ją wspieram .Gdyby miała inne to by mnie nie było .Resztę ludzi co tu przyciąga .Mają swoje fora mogą sobie tam napylać na religię i na PIS i złego Kaczora .Wymyślanie jakiś bzdur z brudnego palucha bo ktoś coś tam wyczytał .Po jakiego to .Po co to tu łazi i mąci .

      Usuń
    2. Tak właśnie jest, dobrze Basiu zauważyłaś.
      Zlecieli tu się anonimowi zbanowani.
      Oni mają nawyki stamtąd i sobie myślą, że tu to samo jest.

      Usuń
  13. Bogdan napisał:
    "Resztę ludzi co tu przyciąga .Mają swoje fora mogą sobie tam napylać na religię i na PIS i złego Kaczora .Wymyślanie jakiś bzdur z brudnego palucha bo ktoś coś tam wyczytał .Po jakiego to .Po co to tu łazi i mąci. "
    Tak jest, macie tam własne fora i tam możecie się wypowiadać.
    Nie musicie tu przyłazić, moich rymów częstochowskich czytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pan Bogdan także ma miejsca w sieci skrojone pod swój intelekt i upodobania. Nie musi wchodzić na fora Gazety, gdzie niczego nie rozumie i nie zna zasad uczciwej dyskusji.

      Mało, nie wie nawet, gdzie pisze :) Portal Gazeta od lat nie należy do Gazety Wyborczej. Wypada tez po 20 latach nękania forów wiedzieć już przynajmniej co to „portal”, co to „forum”, co „wątek”, co to jest „ cytat” do czego służy i jak się go stosuje.

      Są miejsca w sieci, gdzie będzie przyjęty z otwartymi ramionami, ale jakoś bywanie na forach Gazety go nieodmiennie pociąga. I od ponad dwudziestu lat, mimo setek uwag od zniesmaczonych jego poziomem forumowiczów, pomimo wielu banów zmienia nicki ( miał już ich ponad setkę) i trwa, awanturuje się i psuje atmosferę gdziekolwiek się pojawi.

      Nareszcie teraz jest trochę oddechu, bo „ taniarada” ma bana do końca roku, a jego próby ponownego wejścia pod kolejnymi nickami są szybko wyłapywane. Niestety, wiem, że wróci i wszystko zacznie się od nowa - wulgarne obsobaczanie mężczyzn, obrzydliwe umizgiwanie się do kobiet, obmawianie, szkalowanie forumowiczów, szczucie na ludzi, publikowanie wrażliwych spraw osobistych użytkowników, zarzucanie ich niechcianym spamem na skrzynkach pocztowych, opowiadanie historii wyssanych z palca i paranoiczna czkawka na temat kilku nicków…


      Usuń
  14. Chwiejna jesteś Ula jak chorągiewka. A kiś się w swoim dołku jak chcesz. Zabarykaduj się, zamknij oczy, zasłoń uszy. Niech ci będzie na zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzisz, czasem mam dość wszystkiego i odpoczynku potrzebuję, nawet od komentarzy, dlatego od teraz będą oczekiwać, aż drzwi otworzę.
      Piszę prawie codziennie,
      taka dyscyplinę sobie narzuciłam.
      Mylisz się, nie jestem chorągiewką,
      za dobra owszem byłam.
      Lubie się kisić we własnym sosie.
      Nie nudzę się z sobą.
      Nie będziesz mi dyktować co mam robić.
      Swój rozum mam.
      Jestem dla siebie najlepszą przyjaciółką

      Usuń
  15. Jeżeli zdecydujesz otworzyć tylko dla zalogowanych, nie miej obiekcji ze względu na mnie. Ja najpóźniej w święta będę zalogowana-. Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co, Sowa Przemądrzała z Kubusia Puchatka mi się przypomniała i teraz,
      żeby komentarz do mego bloga wnieść,
      trzeba będzie pukać i czekać aż drzwi otworzę.
      Troszkę kuleję, leżę, zanim z łóżka się zwlokę, to może potrwać.
      Czasami też śpię o różnych porach i pukania nie słyszę.
      Basiu, nie trzeba się logować, nie ma obowiązku.
      Ty się zawsze podpisujesz, wiem kto zacz.

      Usuń
    2. Zalogowanie kompletnie nic nie daje, założenie sobie konta w google to jest 5 minut, każdy może założyć i podpisać dowolnym imieniem. A już podpisywanie tu komentarzy jest całkiem niewiarygodnie, każdy może się podpisać Basia, Ewa, Edward, Bogdan.

      Usuń
    3. Przecież dla Ciebie może otworzyć .A resztę anonimowych zablokować .Chyba że lubi to .Zawsze jakiś ruch .

      Usuń
    4. Anonimowy15 listopada 2023 19:54
      "Zalogowanie kompletnie nic nie daje, założenie sobie konta w google to jest 5 minut, każdy może założyć i podpisać dowolnym imieniem. A już podpisywanie tu komentarzy jest całkiem niewiarygodnie, każdy może się podpisać Basia, Ewa, Edward, Bogdan .A to racja .Tylko moje imię zastrzeżone tak jak mój nick na który się zbanowałem 😊

      Usuń
  16. Pani Basiu, należy wejść na stronę www.gmail.com i w prawym górnym rogu będzie niebieski przycisk "utwórz konto". Po jego kliknięciu pojawią kolejne kroki tworzenia konta na gmailu. I mając to konto będzie mogła pani pisać jako zalogowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy15 listopada 2023 19:47
      Pani Basiu, należy wejść na stronę www.gmail.com i w prawym górnym rogu będzie niebieski przycisk "utwórz konto". Po jego kliknięciu pojawią kolejne kroki tworzenia konta na gmailu. I mając to konto będzie mogła pani pisać jako zalogowana.Może ty też powinnaś się zalogować .

      Usuń
  17. Pani Basia już to wie, ale nie musi się logować, tylko najwyżej troszeczkę poczekać,
    gdyż nie od razu, to co napisze, się ukaże.

    OdpowiedzUsuń
  18. To dobry pomysł, poczekamy- jesteś tego warta 💞 Basia
    PS Nie "paniujmy" proszę, w sieci wszyscy się "tykajmy"- tak serdecznie 🫶

    OdpowiedzUsuń
  19. Tak jest Basiu.
    Zmęczył mnie dzisiejszy dzień.
    Muszę się na chwilę położyć.

    OdpowiedzUsuń
  20. Myślę, że wszystko jasne już.
    Zalogowanie nic nie daje,
    poza tym,
    że samemu można własne komentarze usuwać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz robić wszystko .To twój blog .

      Usuń
    2. No właśnie dzięki za podpowiedź.

      Tu mam Bogdana trzy " komenty",
      który o tym logowaniu znów gada
      i jakieś "męty" mi tu z forów znosi.
      Szkoda publikować Bogdan,
      gdyż uznaję to za spam.

      Usuń
    3. Jednak opublikowałam po czasie,
      cenzury u mnie nie ma,
      choć komentarze nie na temat.

      Usuń
  21. Ulka, mam nadzieję, że nie cierpisz zanadto. U mnie jedno się nie skończy to drugie zaczyna, ale jakoś pacyfikuję na razie.
    Popatrz, a już chciałam napisać: po co się dzielić, mamy tu panów, zróbmy sobie tańcowane Andrzejki- tak lubię hasać po parkiecie. Muzyka łagodzi obyczaje, no ale masz- noga cię nie słucha, no i klops. Musimy przełożyć, może na Barbarkę wydobrzejesz- Barbarka💃

    OdpowiedzUsuń
  22. Co to znaczy, że "to co napisze, nie od razu się ukaże"? Zamierzasz banować niewygodne wpisy? Na gazecie bany, u Urszuli bany, to gdzie mamy się podziać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że na ukazanie się twojego "wybitnego" komentarza,
      trzeba będzie trochę poczekać.
      Jeśli on czegoś będzie wart, by tu przestrzeni nie zaśmiecać i nie będzie spamem.
      Ja banów nie daję ale NIEWYgodnych nie zamieszczę,
      tylko te GODNE.
      Nie zamierzam sobie życia zasmucać.
      Terapia kosztuje ale za darmo można czytać.

      Gdzie macie się podziać?
      A co mnie to obchodzi!

      Dałam tu już wcześniej propozycję z mej strony,
      trzeba ze zrozumieniem poczytać.
      Nie prowadzę przytułku dla zbanowanych,
      tylko bloga.

      Usuń
    2. Ale świrnięte forum .Właścicielka uznała że jej umarły blog został pępkiem świata .Wydumana Baśka co nie umie się zalogować. Do tego mnóstwo anonimowych nicków ,który każdy udaje innego .Jakas schizofreniczka co śledzi ludzi .Edek z fabryki kredek .A pani Ula dumna jak paw .A to zablokuje ,a to usunie .Nie ma jak władza uderzy do głowy .

      Usuń
    3. Oj spadnie ci oglądalność . I znowu zaczniesz ze sobą gadać .Przecież wypocin o twoim zębie kto będzie czytał .Nie ma jak władza i sukces uderzy do głowy.

      Usuń
    4. Oczywiście nikt się nie zorientował, kto te dwa anonimy z 22:04 i 22:09 napisał.

      Usuń
    5. Ja się zorientowałam, po interpunkcji poznałam,
      tylko jakoś ochoty na odpowiedź nie miałam...
      Zbyt zmęczona wczoraj byłam.
      Wiele razy już tak było, że niby zalogowany,
      porządnego udaje, idolką, Urszulką mnie nazywa,
      a potem jako anonimowy od takich,
      siakich i owakich wyzywa.
      Taka osobowość podwójna, paranoja jakaś.
      Boguś, za takie numery, posłużę się Kantem
      i puszczam Cię kantem.

      Usuń
    6. Pani Ulo, dobra decyzja, inaczej B pani bloga rozwali. Jak wszystko, czego się chwyci.

      Usuń
  23. Z zakonnikiem chcesz tańczyć?:))))
    Jeszcze mam dwie nogi, choć jedna chroma.:)))
    Jutro dentystka na mnie czeka, ząb mi ćmi:)

    OdpowiedzUsuń
  24. No cóż, nie będę się w cenzora bawiła,
    wszystko co przyszło, umieściłam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Czytam, że pan Bogusław, taki patriota, a poszedł służyć u Niemca. Coś niesamowitego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie tylko pracuje u „Niemca” od dziesiątków lat, ale chełpi się tym rownolegle pouczając Polaków w Polsce jak ma wyglądać „prawdziwy” patriotyzm. Nie tylko wywiał z Polski jak runęła komuna, ale na każdym kroku kpi i drwi z rodaków w prostacki sposób, że biedni szczególnie używając sobie w chamski sposób na emerytach. To jeden z czołowych argumentów tego najemnego robotnika, który innym programowo zarzuca wyimaginowane „ wysługiwanie się” Niemcom, a sam z nieprzymuszonej woli, bardzo chętnie zatrudnia się do prostych prac „ u wroga” ;).
      O TEN KONTEKST chodzi.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...