Moja lista blogów

środa, 1 listopada 2023

Wszystkich Świętych

Na cmentarzach dziś tłumy,

Dzień pamięci i zadumy.

Wszystkich zmarłych czcimy,

póki jeszcze sami żyjemy.

Niestety i my do nich dołączymy.

https://i.pl/o-tomasz-grabowski-smierc-nie-jest-koncem-jest-poslancem/ar/c15-14547741 

 *

Czytam epitafia,

 coś o śmierci do mnie trafia.

Śmierć dla wierzącego,

 to ponoć wstęp do życia prawdziwego.

Czyli radosne święto,

przydałaby się ratafia.

 Wszyscy święci, uśmiechnięci.

 




 

Gdy wszyscy święci idą do nieba
To święty Piotr na saksie gra
Małe aniołki stukają w stołki
A Magdalena tańczy "cza cza cza"



 *

Żył na ziemi krótko,

cierpiał ból cichutko,

Daj mu Boże w niebie,

lepszy raj u siebie.

~~

Ryba smażona, surówka, frytki , mandarynki

23 komentarze:

  1. Wpadnij do mnie, mam soplicę orzech laskowy, mówię ci- przepyszna, może trochę za szybko uderza, ale smakowita okrutnie. Golniemy sobie, nie wiem czy Bogdana zapraszać... chyba gustuje w innych trunkach, no i ustawił by się w opozycji do naszej babskiej koalicji, że tak pojadę powyborczo... Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy gustuje .Nie przepadam za mocnym alkoholem ,raczej wino ,ale w dobrym towarzystwie zawsze .

      Usuń
    2. Dzień zadumy bo bliskich już nie mam .Ojca ,matki ,dwóch sióstr .Ostatnia zmarła w wieku 56 na raka płuc .Anna .Zawsze mi mówiła Bogdan zachowaj się tak by nikt nigdy nie płakał przez Ciebie .Wrzucił bym zdjęcie ,ale nie widzę tu opcji i wrzucę na pierwsze pogaduchy .Pozdrawiam .

      Usuń
    3. Słaba jest, w sam raz na moją nie wytrenowaną głowę, ale pyszna. Tylko likier przy okazji sączyłam, ale teraz sąsiadka ma kłopoty i czasem zachodzi z soplicą różnych smaków. Wino mi nie służy i nie lubię, chyba że grzaniec, to tak. Ale dzisiaj raczej na wspomnienio: rodzice nie żyją od dawna i syneczka mam na cmentarzu, oraz teściów i szwagrostwo. Zaraz wychodzimy. Na inny termin się umówimy. Pozdrawiam- Basia

      Usuń
    4. Syn młodo zmarł?
      Na kłopoty, to i Soplica nie pomoże,
      ot na chwilę ich świadomość oddali.
      Ani trzech Króli, takie wódki, Chrobry, Sobieski, czy Batory.
      U.

      Usuń
    5. Przykre jak dzieci odchodzą przed rodzicami .Znałem pewną kobietę na forum religia sporo rozmawialiśmy .Mam taką schizę ,gdy komuś dzieje się krzywda to jestem uczulony .Sporo tam dyskutowaliśmy .Hejtowali nas ,a tamtejszy admin usuwał moje posty ,które nie łamały regulaminu .Nawet skończyło się na moderacji .Musiałem odejść.Walczyła z chorobą nowotworową i była ostatnio po chemii .Jej 8- letnia córeczką też .I Basia miała na imię .Ostatni raz pisała mi na pocztę dwa miesiące temu i nie ma teraz znaku .Wyrazy współczucia Basiu .

      Usuń
    6. Urodziłam bliźniaki, a w 82' to USG nie było, więc byli nieprzygotowani i jeden syneczek nie dał rady. Może przeprowadzi mnie, gdy nadejdzie czas- Basia

      Usuń
    7. Bogdan, dziękuję. Na szczęście rana już zabliźniona- B.

      Usuń
  2. Soplicy laskowej nie próbowałam,
    chętnie bym smak poznała.
    Wstawiłam "ratafia" gdyż mi pasowała rymem do "epitafia",
    a mogłam wstawić skończona biografia😉
    Ratafie pamiętam, kiedyś w sklepach była,
    teraz nie widzę ale coś podobnego można samemu zrobić,
    owoce spirytusem zalać i czekać,
    ale u mnie by nie doczekała tej całkowitej maceracji.
    Ja również ojca, matki już nie mam
    a i wiele rówieśników już przeszło na tamten świat.
    Jakieś spotkanie absolwentów szykuje się w czerwcu.
    Tak, zgoda, tak należy postępować aby nikt nie płakał przez nas,
    ale czy po nas zapłacze, to nie wiem.
    Zdjęć nie da się wklejać w komentarzach,
    a ja, to nawet nie mogę się zalogować do komentarzy
    przez google.
    U.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bogdan, możesz założyć własnego bloga i tam da się zdjęcia wklejać, no ale Ty do forów przyzwyczajony jesteś.
    U.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Usunąłem bo za szybko poszło i błędem .Jestem na dwóch pogaduchach u Danusi i wystarczy .Przed blokadą i tak mocno ograniczyłem pisanie ,ale jak teraz czytam niektórych ludzi to nie warto .

      Usuń
    3. Bogdan,
      Nie rozumiem po co tam wchodzisz pod różnymi nickami.
      Że też Ci się chce, ciągle nowe zakładać.
      Uzależnienie jak nic.Przymus pisania, wewnętrzny,
      silniejszy od Ciebie. Choroba jak nic.
      U.

      Usuń
    4. Oj Urszula to powinnaś być moją siostrą i opieprzać mnie co trochę .Nie masz pojęcia co się dzieje na forach i jak ludzie potrafią zmieniać się jak kameleony .Mam trochę tych kontaktów i przyjaciół .Gdyby to było forum zamknięte to może bym więcej wrzucił .Ja tylko interweniuje jak widzę jakąś krzywdę i hejt i całkowicie mi jest obojętnie ,czy na forach GW będę pisał .To forum ma oczy wiec rozmawiajmy by nam było dobrze i razem się wspieramy .Dobrej nocy .

      Usuń

    5. Bogdan,
      Jesteś bardzo wrażliwym człowiekiem,
      nawet nadwrażliwym, nie musisz się tak bardzo innymi przejmować i tak tego nie docenią.
      Fora w niczym nie pomagają, nie zastąpią lekarza ani psychoterapeuty.
      Nie wiem po co są,
      byle tylko coś gadać i reklamy udostępniać.
      Wszak z tego żyją.
      Ja również, mogłabym na blogu zarabiać,
      gdybym tylko opcję reklam włączyła.
      Co miesiąc, by mi kasa wpadała,
      ale zbyt mało wejść mam,
      gdyż to blog niszowy jest.
      U.

      Usuń
  4. Ula, Bogdan pija wino. Na inny termin się umówimy- Basia
    PS Nie gniewaj się za te żarty, ale tak mnie tą ratafią na wspominki zabrałaś, bo mama lubiła ratafię, i pamiętam jeszcze tą butelkę. A jak ci pisałam lubię niewinne wygłupy😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię żarty, to radosne święto mimo wszystko,
    wspomina się tych co odeszli to i ratafia przyszła pod epitafia😉.
    Kiedyś wina robiłam, z winogron, wiśni, nawet ostatnio z ryżu.
    Ponoć zdrowe, ale żeby się w głowie zakręciło, to sporo trzeba wypić.
    Mąż lubi żołądkówkę z colą, taki drink, ale mu nie wolno dużo pić, bo cukrzyce ma.Ciągle cukier mierzy.
    No to cyk, tą ratafią pod epitafia, ale mam tylko mandarynki i bimber😉.
    Nie piję dziś, ale wirtualnie toast mogę wznieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj z chłopakami gin i mocno rozcieńczony bo dzisiaj pracowałem .Ale co tam sobie żałować .Za krótkie to życie .Zdrowia dziewczyny 🍷

      Usuń
  6. No to zdrówka w trójnasób, choć tylko wirtualnie. Niech nam się szczęści pomalutku: Ula🥂, Bogdan🥂 Howgh- B.

    OdpowiedzUsuń
  7. Są takie kraje, gdzie na grobach robią sobie biesiady,
    to i my tu możemy wznieść toast wirtualny "Na zdrowie"
    Masz synka wśród aniołków Basiu, niech nad Tobą czuwa.
    U.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anioły są przy nas .Tyle trzeba chcieć je mieć .Czasami modlitwa l medytacja nad ją ukoi ból .

    OdpowiedzUsuń
  9. Ulka, Bogdan- dziękuję za dobre słowa- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja również dziękuję, miło było dyskutować
      U..

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...