Moja lista blogów

poniedziałek, 6 listopada 2023

Posadziłam cebulki


Na mobilizację Ulki

 długo czekały cebulki.

Do kupy się wzięłam,

w sobotę posadziłam.

Starość i niemoc, lecą ze mną w kulki.

W dowód uznania,

zostawiły mi opakowania:


 

*

lecieć w kulki, grać w kulki; bawić się w ciuciubabkę, bawić się w kotka i myszkę, wodzić za nos, robić z kogoś głupka, drażnić się, grać na nerwach, bawić się czyimś kosztem; wulg. robić sobie jaja. źródła: ↑ Słownik frazeologiczny PWN z Bralczykiem, oprac.

a jeszcze bardziej wulg. w slangu, lecieć w ch*ja

*

Przy okazji:

Jak się gra w kulki?
 
Aby rozpocząć rozgrywkę należy potoczyć największego Szklaka zwanego „Jack” wewnątrz koła. Następnie zadaniem każdego z graczy jest wturlanie swoich kulek jak najbliżej „Jacka”. Zwycięża ta osoba, której szklak znajdzie się najbliżej największej kulki. Zwycięzca rundy otrzymuje po jednej kulce od każdego gracza.
 
Nawet jakieś szklane kulki mam,
schowane gdzieś tam.
kiedyś  w M1 dostawałam na promocji i nie wiedziałam do czego to i po co.
 
Teraz już wiem. 

 
 
***

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 6 listopada

    Stopień Piąty mówi: „Wyznaliśmy Bogu, sobie, i innemu człowiekowi istotę naszych błędów”. Ale co jest istotą moich błędów? Czy są to wstydliwe momenty, słowa powiedziane w gniewie czy nieuczciwość? Dla mnie istotą błędów jest niewypowiadane, samoniszczące założenie, pobudzające moje myśli i działania. Zawiera ono pogląd, że to, co we mnie najlepsze, nie jest wystarczająco dobre, że nie jestem wart miłości i że jestem zbyt głęboko zraniony, by kiedykolwiek rzeczywiście zdrowieć. Jeśli sięgnę wystarczająco głęboko, zwykle odnajduję takie myśli pod powierzchnią spraw, w związku z którymi źle się czuję. Uczę się badać, czy jest w tych założeniach jakaś prawda, czy nie. Potem zaczynam budować swoje życie wokół bardziej realistycznych myśli, zawierających więcej miłości w sposobie patrzenia na siebie.

Przypomnienie na dziś

    Życie z alkoholizmem ( u mnie jeszcze ze schizofrenikiem i nikotynizmem),odbiło się ogromnie na moim poczuciu własnej wartości. W rezultacie mogę nie rozpoznawać, jak wiele moich błędów jest zbudowanych na fałszywym obrazie siebie. Dlatego Stopień Piąty jest taki rozjaśniający i oczyszczający. Razem z moją Siłą Wyższą i inną osobą mogę zmienić długoletnie wzory postępowania.

„Jeśli jednak nikt nie będzie znał naszego prawdziwego oblicza, narażamy się na to, że staniemy się ofiarą nienawiści skierowanej przeciwko sobie. Jeśli pokocha nas ktoś, kto wie, jacy jesteśmy, to będziemy w stanie zaakceptować siebie. Zazwyczaj nikt nie myśli o drugiej osobie tak źle, jak ona sama o sobie”.

 codzienne-motywacje.pl

~~~~
Makaron rurki z sosem pomidorowym na wywarze z kości schabowych,
 z mięsem z nich obranym, ogórek konserwowy,
na deser ciasto murzynkowe

36 komentarzy:

  1. Farbowane lisy znasz to ? Nie da się ze wszystkimi żyć w zgodzie .Ty wybierasz sobie przyjaciół .Cebulki tulipanów przed pierwszymi przymrozkami sadzimy .Piosenka cudna na przypomnienie .

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie da się wszystkim dogodzić, trzeba być sobą i zawsze jest tak, że nie wszyscy muszą nas lubić.
    W zgodzie ze wszystkimi można żyć, byleby im w drogę nie wchodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bzudra jak ktoś ci pluje w oczy to nie mówisz ze deszcz pada .Oglądałem do późna nocy mecz Igi Światek .Kawa , później wymiana opon i zgrabić liście już trochę wywiozłem .Słoneczko świeci i dla Ciebie też niech promienie Cię ogrzeją .

      Usuń
  3. Mnie chory syn schizofrenik, czasem w oczy pluje,
    gdy mu nie dam na używki😢
    a inni w necie niech mi plują,
    przez szybę ekranu nie doleci.
    Słońce świeci, ale wiatr zimny,
    wyszłam receptę zlecić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba się ubierać ciepło .Prezydent już wie kto będzie rządził ,wieczorem orędzie .A wcześniej w Jagodnie Tusk wygłosi exposé .On też wie .Zobaczymy .

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz prawie w południe jest ciepło.
    Opozycja Zjednoczona jest POdzielona,
    zatem harmonii nie będzie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sam jestem ciekaw wieczorem co prezydent o godzinie 20 ogłosi .Bądźmy dobrej myśli .

      Usuń
  6. Włączyłam możliwość anonimowych komentarzy,
    gdyż nam we dwoje nudno się zrobiło,
    a Ty urlop masz i niech wesoło będzie w tej naszej Polsce:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A póki co, na sjestę południowa się udaję,
    a to znaczy, że idę spać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bogusiu, już sjestę zaliczyłam,
    Właśnie się obudziłam
    ale w sumie Ci udowodniłam,
    że bana nigdzie nie mam,
    no może na forach prywatnych
    typu 60+
    ale i tak od lat, tam nie wchodzę.
    Tak, że w sumie jesteśmy tu sami,
    choć anonimom na wszystko pozwoliłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i dobrze .Mam urlop to rozmawiam ,więcej na priv .Na 60 to jest taka tolerancja i gadka na jedno kopyto .Za co miałabyś mieć bana .Po prostu ktoś wywalił wątek na osła .Z pewnymi ludźmi nie będę rozmawiał ,bo sporo krzywdy i pomówień na mnie spłynęło i na moich przyjaciół .Więc trudno komuś wybaczyć jak ktoś jest zatwardziały i tkwi w swoim uporze .Po co gadać ,że się nie będzie pisać i czytać na forum jak robi się odwrotnie .Ty tu rządzisz .

      Usuń
  9. Hejka Wam! Tak mnie wnuki witają😉
    Wczoraj chciałam się zalogować, ale kiedyś właśnie byłam już zalogowana na G, a gdy niedawo Szanowny mnie przymusił do nowej spiżarki, to już mnie tam nie ma. Przeto próbowałam, ale jakby bez werwy, cała byłam rozbita tym długim wieczorem. I pomyślałam, pomyślę o tym jutro... Tak czy inaczej muszę się zaguglać, bo mi to potrzebne. Jak naprawdę nie dam rady, to córka mi w święta cyknie.
    Chociaż, z drugiej strony, jakoś drażnią mnie moje komenty, i przyszło mi na myśl, że może to dobry moment żebym nie wkurzała ludzi. To żadna kokieteria, niestety- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otwórz Bloggera. Wpisz adres e-mail .Zaloguj się przy użyciu ostatniego hasła, które pamiętasz. Dodaj do bloga aktywne konto Google jako Basia .Pozdrawiam .

      Usuń
    2. Bogdan, gdybym pamiętała hasło, to jakoś chyba bym dotarła do mety- Basia

      Usuń
  10. Serdecznie Cie Basiu, ponownie witam.
    Dziś akurat, ponownie pierwszą wersje komentarzy,
    uruchomiłam,
    gdyż w sumie Bogusiowi i mnie,
    te dialogi się lekko znudziły.
    Jeśli tu jakies anonimy dotrą,
    to będzie nam miło
    z nimi, się rozprawimy, jak będą dożarte:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wstydź się Basiu własnych komentarzy.
    Gdzieś trzeba się odzywać.
    Psy sobie szczekają a ludzie sobie gadają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wróciłem z Ranczo 8 worków liści zapakowałem do mojej bryki .Widziałem się z nową sąsiadką za płota ,panią nauczycielką .Pisałem o niej .Mają sobie gałęzie z orzecha wyciąć .Bo u mnie jest rozdzielnia i kabel z prą dem idzie do nich ,a gałęzie obcierają .Nazbierała sobie orzechòw .Mam dwa potężne .Jedne z dużymi i kruche skorupki i drugi mniejszy ,ale tam trzeba młotkiem walić .Te drugie są smaczniejsze .

      Usuń
  12. Dobry znak dostałem wiadomość od pewniej kobiety co łączyła mnie przyjaźń na forum Religia .Żyje i walczy dalej .Jest po drugiej radioterapii i czeka na wyniki .Złość do Boga dawała jej siłę .Nikt na tym forum nie znał tak biblii jak ona .Teraz to nie ma tam z kim rozmawiać .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za mało w swej główce sobie poukladała.
      Ze śmiercią i chorobą trzeba się pogodzić.

      Usuń
  13. Zainspirowaleś mnie tymi liśćmi.
    Na jutrzejszy wpis mam pomysł i temat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i super .Wyborcza pisze że Morawiecki ma mieć powierzone prowadzenie rządu .Marek Sawicki z PSLu marszałek sejmu .

      Usuń
    2. I jak tam wrażenia po nominacji prezydenta .Herr Tusk -ci co głosują na PIS to nie katolicy .I tak wygramy .TVN 24 pl .Morawiecki i tak nie porządzi - podkuli ogon i odejdzie .To niektóre łagodne komentarze .Następny łotr co ma pęd do władzy .

      Usuń
    3. Mnie polityka nie interesuje, nie emocjonuję się nią.

      Usuń
  14. Nie słuchałam,
    przespałam, z kurami spać chodzę.
    Potem w nocy się budzę, nocnych audycji słucham,
    tak już mam .
    Nad ranem do mnie, to wszystko dotrze,
    a póki co i tak, idę dalej spać.
    Tylko do toalety mnie natura przypila,
    choć chorych nerek, nie mam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ula, nowy wystrój u ciebie. Czołówka piękna... Zielony co prawda to mój ulubieniec, ale ten też twarzowy. Trochę ci się już chyba opatrzył- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż Basiu, skórkę na jesienną zmieniłam,
      własne zdjęcie, jesienne, dodałam
      to tylko jeden kroczek był w ustawieniach.
      Pory roku się zmieniają i u mnie też,
      w końcu jesień wkroczyła.

      Usuń
    2. Ładne i czytelne .Urszula ma ten gust i szyk .

      Usuń
    3. To cieszę się, że się wystrój nowy spodobał.

      Usuń
  16. Ulka, ja się komciów nie wstydzę, ale często stosuję skróty myślowe i wtedy są chyba mało czytelne... Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My tu z Bogusiem wszystko czaimy, znaczy się rozumiemy.
      Nie musisz się własnych komentów wstydzić.

      Usuń
  17. Gdzie kupiłaś cebulki 🌷 B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No w telewizji codziennie reklamują ten sklep.
      Do l...a do l...a, prawie codziennie chodzę
      i zakupy tam robię, gdyż blisko mam.
      Jeszcze inne tulipany tam są, papuziaste, wielgachne,
      ale ich nie lubię,
      tylko zwykle uznaję.
      Na imieniny od męża 100 zł dostałam i zamiast kremów i kosmetyków, czy perfum,
      na cebulki wydałam, a za resztę toast wznioslam,
      znaczy się, rodzinnie przepiłam,
      czy też na lepszą żywność wydałam.

      Usuń
  18. Też najbardziej lubię te zwyczajne i kurdebalans już chyba nie zdążę- Basia
    Na lepsze kalorie🙃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze są te zwyczajne, polskie, ponadczasowe, tulipany,
      siedzą sobie w ziemi latami i co roku zakwitają czerwonymi i żółtymi kolorami.
      To co kupuję, nietrwałe jest, holenderskie, takie jednorazowe.

      Usuń
  19. Zauważyłam, że nazwy sklepu nie można podawać, jakiś nonsens. No nic, ty masz do l...a blisko, ja dalej i już chyba klops. A kupiłaś ostatnio, czy wcześniej, bo może nie ma sensu tam już zaglądać. Bo u mnie to cała wyprawa, chłopa muszę angażować, bo rowerem 7 km to już za chłodno. Dobrej nocy Basia życzy Uli🌜

    OdpowiedzUsuń
  20. Może na forach, nazwy sklepu nie można podawać, ale na blogu tak.
    Pełno tam jeszcze cebulek różnych kwiatów,
    do końca listopada, na opakowaniu podany termin sadzenia jest.
    Wczoraj jeszcze hiacynty sobie kupiłam.
    Za dużo nie mogę, bo miejsca w ogródeczku nie mam.
    Zresztą do donic sadziłam, na zimę zakopię w ziemi,
    by nie przemarzły.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...