Moja lista blogów

wtorek, 14 listopada 2023

Światowy Dzień Seniora

 

 Przyszła pora na seniora,

dawno już wyrosłam z juniora.

Nad życiem zmierzch zapada,

o wieczności myśleć wypada. 

  Przychodzi pokora gdyż jest zapora.

*

 „Miarą naszych lat jest lat siedemdziesiąt, lub, gdy jesteśmy mocni, osiem-
dziesiąt; a większość z nich to trud i marność, bo szybko mijają, my zaś od-
latujemy” (Ps 90, 10).
W latach starości, gdy siły opuszczają człowieka i dokuczliwa staje się samot-
ność, tym bardziej zrozumiała jest modlitwa przypisywana Dawidowi:
„W starości i w wieku sędziwym nie opuszczaj mnie Boże!” (Ps 71, 18)6

 Biblia o ludziach starszych - 4217-4214.pdf


 


Mnóstwo porad jest na YT, oto jedna z nich:


 W wyszukiwarkę mojego bloga,

 trzy hasła wbiłam,

starość, senior i seniora

i oto taka twórczość moja wyskoczyła,

aż się sama zdziwiłam.

Kto chce, niech czyta,

jaka ze mnie kobita:

 https://irsila74.blogspot.com/search?q=senior

 https://irsila74.blogspot.com/search?q=seniora

https://irsila74.blogspot.com/search?q=staro%C5%9B%C4%87 

 Limeryki Uli: Po senioraliach

 https://irsila74.blogspot.com/search?q=senioralia

https://irsila74.blogspot.com/2022/12/kombinezon-geriatryczny.html 

 *

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 14 listopada

    W Stopniu Szóstym jest mowa o stawaniu się zupełnie gotowym do tego, by Bóg usunął wszystkie nasze wady. Ta gotowość rzadko pojawia się u mnie w nagłym, oślepiającym błysku światła. Gdy natomiast staram się robić postęp we właściwym kierunku, pomału staję się przygotowana. Ważnym elementem pracy według Stopnia Szóstego jest praktykowanie wdzięczności. Im bardziej dziękuję za swoje życie, takie, jakie jest, tym bardziej akceptuję zdrowienie umożliwiające mi zmianę i rozwój. Przez rozpoznawanie i rozwijanie swoich zdolności jestem coraz lepiej przygotowana do pozostawienia swoich wad. Ten Stopień jest lekcją cierpliwości, bo kiedy widzę swoje życie otwierające przede mną nowe kierunki, staję się w końcu gotowa, by Bóg usunął wszystkie moje wady.

Przypomnienie na dziś

    „Postęp, nie doskonałość” w równym stopniu odnosi się do mojej gotowości zostawienia swoich wad, jak i do innych elementów programu Al-Anon. Dzień po dniu robię postępy w gotowości.

„Stopień Szósty jest moją szansą współdziałania z Bogiem. Moim celem jest: przygotować się do zostawienia swoich niedoskonałości i pozwolić Bogu, by zatroszczył się o resztę”.

Alateen – dzień po dniu 

 codzienne-motywacje.pl

 Obawiam się, że już nie zdążę, usunąć moich wszystkich wad😇

---

Steki z karczku z cebulką, kapusta kiszona podgotowana, pure ziemniaczane, pietruszką posypane.

29 komentarzy:

  1. Limeryki umiesz tworzyć na zawołanie. Te o zębach super. Ale jak to, piesio ci protezę zżarł?
    Tak sobie porobiłam, że nie mam fonii tylko wizję u ciebie. A tak chętnie bym posłuchała twoich propozycji. Szkoda...
    Może zięć mi to usprawni- Basia

    OdpowiedzUsuń
  2. Modlitwa Dawidowa... powtarzam za nim... B.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety tak było i to zaledwie 2 tygodnie przed weselem syna,
    rok 2010, doskonale pamiętam.
    Na noc wyjęłam przy łóżku położyłam a pusia myślała,
    że to kość, do pyszczka wzięła i przegryzła, ale nie połknęła,
    bo to plastik przecież.
    Ja szybko do mojego protetyka a tu okazuje się, że zmarł.
    Zatem do przychodni do mojej dentystki, sprawę wytłumaczyłam
    a ona się ulitowała i szybko mi nową wykonała.
    500zł dodatkowy wydatek miałam.
    Tak to bywa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bywa, wtedy człowiek sobie powie, przeboleję, byle się np nie zadławiła, i dalej go go...
      A wesele na pewno się udało🙂B.

      Usuń
    2. Taka złośliwość rzeczy jest, że ząb się ukrusza nagle,
      przed ważnymi wydarzeniami.
      Nieraz tak miałam, niestety.

      Wesele udane było, na zamku, młodzi sami zorganizowali,
      dwa lata na miejsce czekali, noclegi gościom zapewnili.
      Myśmy niewiele się dołożyli.
      Ale o tym nie będę pisać, to ich słodka tajemnica.

      Usuń
  4. Dzisiejsza piosenka znana i bardzo stara,
    "Jesień idzie przez park", Klenczon, Czerwone Gitary, taką dobrałam.
    Są inne w temacie, jak "Hymn seniora" czy emerytów,
    ale ludzie tam tacy starzy, że ja sama choć w ich wieku,
    wole tego nie oglądać, nie słyszeć, brr.

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie, a ja nie mogę posłuchać, a miałam to u ciebie, bez wchodzenia do Tuby.
    No trochę straszne, ale wyjścia niet.
    Trzymajmy się jakoś w kupie- B.

    OdpowiedzUsuń
  6. W Częstochowie jest od dzisiaj impreza dla seniorów .W Hali siatkarskiej na Zawodziu .Jurto recital Jacka Borkowskiego i Krystyny Gìżowskiej .Pozdrówka dziewczyny . https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=http://wczestochowie.pl/artykul/43249,senioralia-2023-w-czestochowie.-gwiazda-krystyna-gizowska&ved=2ahUKEwip_Y3HqcOCAxVeRPEDHbQrDiUQFnoECDIQAQ&usg=AOvVaw3OMH__EgUvKqtBMXVqZqk7

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie senioralia były niedawno, pisałam o tym.
    Do Częstochowy za daleko mam:)
    ale dziękuję za zainteresowanie.
    Wśród seniorów, jeszcze starsza się czuję jak innych widzę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, jak Ula napisała, może pisaki i coś tam przytulili, a może nie. Rozdawać za dużo- rozdawali, ale jednak dali ludziom, a nie do własnej kabzy. Totale rozkradli co się dało, poczynając od dzikiej reprywatyzacji, a kończąc na 2015, bo wszystko to była jedna mafia. Nie mówiąc już o innych sprawach. Wykończyli kraj. Ale dowody, to wiadomo co z nimi zrobili. To apropos poprzedniego postu, bo bzdury ktoś tam wypisuje- Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne zdanie, Basiu.
      Teraz będzie odwrotnie, wszystko odebrane.
      Dla siebie zgarną a nam powiedzą, że "pinindzy ni ma"

      Usuń
    2. ... i nie bendzie. B.

      Usuń
    3. Jak można być tak naiwnym, w głowie się nie mieści…

      Usuń
  9. Nie do własnej kabzy? Nikt tak w Polsce nie kradł jak pis, niesamowite jak można być ślepym i głupim!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ano można, można. Jak się ogląda tylko jedynie słuszny przekaz tvp.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przynajmniej dzieci głodne nie chodziły
    i na szczaw i na mirabelki nikt ich nie wysyłał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My szczaw i mirabelki, a oni kawior i pałace dobrze zadekowane w leśnych ostępach- B.

      Usuń
    2. Jedynie Kaczyński co nie zwracał uwagi na swoją chałupę .Reszta budowała swoje wille i ustawiała rodziny .Już zapomnieli wszyscy Amber Gol i syna Tuska Bąka .Albo caryca z Gdańska Anna Skupna prezes Sądu Apelacyjnego w Gdańsku . Wymiatała wtedy w tamtym regionie i miała ogromną władzę.Cala klika spotykała się na meczach Lechii Gdańsk bo Tusk uwielbiał haratać w gałe . Ludzie mają krótką pamięć Basiu .




      Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Blaski-i-cienie-Carycy-pomorskiego-sadownictwa-n108986.html

      Usuń
    3. Albo sędzia Milewski .Sędzia na telefon .I Tusk chce budować praworządność w sądach .Załosne .Krótką pamięć mają wszyscy .

      Usuń
    4. Podmioty grupy Amber Gold były otoczone taką właśnie opieką. Roztoczyły ją nad Amber Gold m.in. I i III urząd skarbowy w Gdańsku oraz Pomorski Urząd Skarbowy. W szczególności opieka tego ostatniego zwraca uwagę. Pracownicy urzędu tak gorliwie opiekowali się spółkami Marcina P., że jeszcze w 2012 r. nie ustalili, z jakiego tytułu powinny one od lat płacić podatki. A nawet już po upadku Amber Gold, do jesieni 2012 r., nie zabezpieczyły podstawowych dokumentów dotyczących działalności spółki. Godny uwagi jest także fakt, iż w opisywanym okresie urzędy skarbowe stroniły od stosowania wobec swego niesfornego podopiecznego jakichkolwiek sankcji, chociażby za utrudnianie postępowania kontrolnego.I oni mówią o praworządności .

      Usuń
    5. Tu jest link do tego. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://forsal.pl/artykuly/1183449,komisja-ds-amber-gold-alfabet-amber-gold-wszystko-co-warto-wiedziec-o-jednej-z-najwiekszych-afer-ostatnich-lat.html&ved=2ahUKEwjUjaOe08SCAxX3GRAIHd46DcY4ChAWegQIFBAB&usg=AOvVaw1vOPIjZH8jX3YtqnZs4ik2

      Usuń
    6. ty nawet linku wstawić nie umiesz

      Usuń
    7. ty nawet linku wstawić nie umiesz .ty potrafisz skopiować i otworzyć w Googlach co .Taki jesteś mocarz ,a nie potrafileś takiego fajnego nicka utrzymać jak Stanley .Bo ci się zachciało hulać po wszystkich forach . Teraz masz taki nudny pmwdgk .Jedynie co potrafisz to VPN zmieniać .Ja tam się nie czepiam ,ale liche te twoje wykształcenie jak kasy nie zarabiasz .

      Usuń
    8. Pojęcia nie masz kim jestem, ale próbuj dalej, z pół forum niedługo wymienisz.

      Usuń
    9. To się przedstaw zamiast pitolić .Bo ja też mogę cwaniakować jako anonim i wpisywać się pod tobą .Wrzuć tu zdjęcie i linka .Po co takie teksty piszesz .

      Usuń
    10. Nie mam zamiaru, bawić się w detektywa,
      skoro ktoś sam chce się ukrywać,
      maski z kogoś zrywać,
      a jakieś tam fora, zupełnie mnie nie obchodzą.
      Poznaję tu ludzi jedynie po słowach,
      a nie po cholewach.:)
      Wpis zrobiłam,
      idę odpoczywać.

      Usuń
    11. Ale ty jesteś pociesznym pajacykiem, boguś

      Usuń
  12. A już największa ohyda jakiej się dopuścili, to wyrzucanie ludzi z mieszkań i przejmowanie kamienic- B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pamięci trzeba sobie zachować,
      że do starości, trzeba się umieć przystosować
      i takie inne cenne porady, jakie dał pan w tym na YT wykładzie.
      Dobra materialne nie mają już takiego znaczenia.
      Finanse, tyle by przeżyć.
      Ważniejsze to co przeżywasz, niż to co posiadasz.
      Oczywiście ważne też i zdrowie, choć zmian fizjologicznych, nie unikniesz.
      Ważna również rozrywka, troska o innych, nie narzekać.
      Wykład jeszcze nie raz, muszę odsłuchać i inne też,
      by na starość, nie sfiksować.

      Usuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...