Moja lista blogów

niedziela, 19 listopada 2023

Gdzie Ci mężczyźni?

 Dziś Międzynarodowy Dzień Mężczyzn

Zapewne w Trynidadzie i Tobago,

tam gdzie mężczyźni  chodzą nago.

U nas o tym dniu,

ani widu, ani słychu. 

Nasi niech chodzą z mądrością i odwagą.

 https://www.kalbi.pl/kalendarz-swiat-nietypowych

 Wedle tego powyższego kalendarza:

 Międzynarodowy Dzień Mężczyzn

Święto zainicjowano w 1999 roku w Trynidadzie i Tobago, ale znane jest w wielu innych krajach. Polscy mężczyźni muszą jednak powalczyć o swoje, bowiem w naszym kraju nie istnieje tradycja obchodzenia tego święta 

 

We wczorajszej "Szansie na sukces",

 utalentowani, przystojni,  nie frazes, 

 sami mężczyźni występowali,

i piosenki zespołu Golden Life śpiewali.

Jedną z nich wybrałam, w wykonaniu zwycięzcy programu;

Jednak najbardziej znana ich piosenka to ta,

o błękicie nieba,

która bardzo mi się podoba.

I nic mi więcej nie potrzeba.

*

Talent Show w Sejmie.

Pełno utalentowanych jest też w sejmie,

naparzania na siebie nikt im nie ujmie.

Wierna jednym służka miła,

karierę już skończyła.

Wszyscy rotacyjni, kiedyś ktoś ich zdejmie.

Władzę mają i rządzą,  kto więcej zajmie.

P.S.To tak a propos dzisiejszej ewangelii o talentach.

Jeszcze i dzień ubogich dziś jest,

którzy talentów nie dostali ,

czy też nie rozmnożyli,

jak dasz im palec,

to rękę by urwali.

 *

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 19 listopada

    Od lat żałowałem, że brak jest określenia nazywającego tę chorobę duszy, która przywiodła mnie do wspólnoty. Chciałem powiedzieć: „Jestem kontrolerem zdrowienia, pełnomocnikiem, opiekunem, złotą rączką”. Chociaż takie stwierdzenia identyfikują niektóre z moich wad charakteru, nie trafiają jednak w sedno. Nie szukam zdrowienia z powodu ograniczenia czy problemu. Cel, do którego dążę w Al-Anon, to ogólnie rzecz biorąc dobre samopoczucie. Moje dążenie do tego celu rozpoczęło się dzięki próbom zdrowienia z nawyków, jakie alkoholizm kochanej przeze mnie osoby wytworzył w moim życiu. Dzisiaj jednak Al-Anon oferuje mi coś więcej. Kiedy zdrowieję i rozwijam się, zauważam, że nie wystarcza mi już samo przetrwanie. Zasady i narzędzia programu, które doprowadziły mnie tak daleko, mogą mi pomóc w tworzeniu coraz bogatszego i bardziej satysfakcjonującego życia. Dzisiaj, kiedy mówię, że jestem wdzięcznym członkiem Al-Anon, nie biorę za cel jakiegoś konkretnego problemu, lecz raczej całe bogactwo rozwiązań, które mogą doprowadzić do fizycznego, emocjonalnego i duchowego zdrowia.

Przypomnienie na dziś

    Kiedy podążam nigdy niekończącą się ścieżką rozwoju duchowego, poszerzam swoje spojrzenie na zdrowienie.

„W Al-Anon wierzymy, że życie jest po to, by się rozwijać zarówno umysłowo, jak i duchowo”.

Dwanaście Stopni i Dwanaście Tradycji dla Al-Anon 

 codzienne-motywacje.pl

---

Mielone, znaczy sznycle będę robiła,

wpierw łopatkę mieliła, którą wczoraj kupiłam ,

gdyż promocja w l... była

buraki na ćwikłę  gotowała i przerabiała,

za rosołem zatęskniłam, i za szarlotką

Roboty jest, na ostro.

15 komentarzy:

  1. A ja zamieniam się w wampirka,
    kropel talentu z powyższych panów,
    wypijam kilka,
    gdyż u mnie jeden stoi i medytuje,
    drugi tylko leży,
    a każdemu ode mnie, obiad się należy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie ci mężczyźni? Pytasz...
    Wyrażę opinię tylko za siebie.
    Kobiecie nigdy nie odmawiam,
    szczególnie takiej w potrzebie.
    Czuje się przy mnie jak Bogini,
    w każdym calu doceniana.
    Wystarczy jej urocze spojrzenie,
    i dzień cudowny od rana.
    Nawet taka pogoda jak dzisiaj,
    nigdy nie zepsuje mi humoru.
    Prawdziwy facet przy kobiecie
    nie traci nigdy wigoru.

    e-d







    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To podziw, Edwardzie,
      jeszcze czasem obiad by ugotował,
      pomógł posprzątać, ziemniaki obrał,
      a nie tylko talerz odsunął po obiedzie
      i jeśli smaczne było, podziękował.
      Ale jeśli chory, to wytłumaczenie jest.
      Dobrze, że kasy więcej ma niż ja i nie skąpi jej.

      .

      Usuń
  3. Powiem ci w zaufaniu Ula😉, że od najmłodszych lat, dobrze dogadywałam się z facetami.
    Teraz, czasem z moim facetem jestem w kryzysie, ale trzymam pysk, bo mam z nim wygody, to wolę zmilczeć🙃
    To najlepsze życzenia dla Edwarda, który ładne wiersze pisze i dla Bogdana, chociaż tak nas zawiódł (szkoda). Bardzo jestem skłonna do wybaczania. Nie wiem, czy to znak słabości czy siły. Stawiam nam wszystkim kawę i tort, a co, taki mam gest. A potem dawaj muzę i jedziemy... ☕🍰☕🍰☕🍰☕🍰 Wasza Basia kochana👸🏻

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój facet w porządku, żyjemy w zgodzie od lat.
      Tylko syn energie mi odbiera, soki wysysa i pieniądze na swoje nałogi ciągnie i tak od lat.
      Gdzieś te siły duchowe muszę odnawiać,
      energie uzupełniać.
      Patrząc na przystojniaków śpiewających czy piszących,
      czy choćby dziś w Familiadzie występujących,
      takim sposobem trochę tego paliwa do życia nabywam.
      Ostatnio, wiadomo jak tu było,
      jacyś kosmici przyszli, by mi jeszcze dokopać.

      Edwardowi również dziękuję za wierszyki, za towarzystwo
      i zdrowia i szczęścia życzę, podobnie i Bogdanowi,
      wszak królem banów jest:))))

      Tortu nie mam,
      ale smaczną szarlotkę upiekłam,
      co prawda prostą, sypaną, ale smaczną,
      chrupiąca z masłem, bez konserwantów.
      Do tego kawusię zaparzę:)))

      Można się dziwić gdzie ja to święto znalazłam,
      no w kalendarzu kalbi, który nietypowe dni przedstawia.

      Usuń
  4. W swoim imieniu dziękuję
    i niech zabawa trwa.
    Wszystkim szampana stawiam,
    jak będzie mało…to dwa 🍾🍾

    OdpowiedzUsuń
  5. Ty różne ciekawe rzeczy znajdujesz...
    Ja też w zgodzie, ale czasem mamy zgryz, bo mnie niekiedy jedną rzeczą wkurza.
    To nakładaj szarlotkę, zaraz będziemy, paczkę kawy przywiozę, nie będziesz się wykosztowywać. Mam nadzieję, że tort smakował. I Baciarów szykuj... B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś jeszcze nadążam codziennie produkować te wierszyki,
      ale gwarancji nie ma, że ciągle i non stop.
      Każde źródło, może z czasem wyschnąć.

      Usuń
  6. Kawy mam dość, 2 kg ostatnio kupiłam, na promocji była.:)))
    Tylko świeżo mieloną samodzielnie, lubimy .
    Ja zazwyczaj tylko jedną dziennie,
    ze względu na wysokie ciśnienie, herbaty raczej tylko ziołowe.
    Tort za 3 dni robię wuzetkowy z frużeliną wiśniową,
    na męża urodziny.
    Baciarów tak za często nie słucham.
    Za bardzo nie lubię góralskiej muzyki.
    Tylko niektóre piosenki.
    Każdy sobie swoją muzę niech zamówi, to co lubi.


    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to za trzy dni, za dwa dni ja mam urodziny, i widzisz, On taki spokojny jako i ja, bo my po somsiecku ha ha. Teraz trochę jestem niespokojna, bo muszę trochę się natrudzić i chyba przez to dostaję głupawki. Ale dam radę...
    Fajnie, że Edward szampan stawia, grająca szafa nutka w nutkę i szafa gra. No, okazji nam się nazbierało, to tańce i swawola musowo... Basia

    OdpowiedzUsuń
  8. Extra ta szampańska rymowanka🥂B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Szalala, zabawa trwa
      Utwór: Urszula Sipińska

      Tekst
      Wideo

      Balonów mgła
      Orkiestra gra, da-da
      Zielony sypie śnieg
      I w szklankach dzwoni śmiech, hmm...
      Loteria serc
      Co chcesz, to bierz
      Tu za ostatni grosz
      Przekupisz własny los
      Szalalalala, zabawa trwa
      Świat inny wymiar tutaj ma
      Szalalalala, zabawa trwa
      Za frajer dają fant
      Za clownem clown
      Tłum obcych ciał
      A my objęci wpół
      Lecimy głową w dół
      Szalalalala, zabawa trwa
      Świat inny wymiar tutaj ma (u-uu)
      Szalalalala, zabawa trwa
      Więc tańczmy póki czas
      Ktoś odkrył twarz
      Jak iskra zgasł
      I zanim, zanim minął szok (haha)
      Z wieszaka głowę zdjął, ha, aa
      Szalalalala, zabawa trwa
      Świat inny wymiar tutaj ma (u-uu)
      Szalalalala, zabawa trwa
      Więc tańczmy, póki czas
      Szalalalala, zabawa trwa, cha
      Świat inny wymiar tutaj ma (u-uu)
      Szalalalala, zabawa trwa
      Więc tańczmy, póki czas
      Więc tańczmy, póki czas
      Więc tańczmy, ta-ta-ta
      Źródło: Musixmatch
      Autorzy utworu: Andrzej Sobczak / Aleksandra Sipinska Urszula
      :)))))

      Usuń
  9. 🎷🎸👒🎩 B.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak to po imprezie bywa,
    głowa boli i czyja to wina?
    A na wszystko jest rada,
    wypić rano klina...

    OdpowiedzUsuń
  11. Głowa nie boli, nic wczoraj nie piłam,
    na sucho tę imprezę przeżyłam.
    Dopiero co się obudziłam,
    po niedzieli zmęczona byłam.
    Jakiś drink bym z rana strzeliła,
    jakby mi kto zrobił,
    ale przytomna muszę być, torcik upiec.
    Poza tym pogoda barowa przez całą noc
    i teraz, to ciągnie do wyra.
    Zaraz coś zreproduję i opublikuje,
    gdyż na co inne, pomysłu nie mam.

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...