Moja lista blogów

wtorek, 9 stycznia 2024

Aprobata

Pewna matka od swojej chaty,

doczekała się wreszcie aprobaty.

 Dobrze gotuje, wszystkim smakuje,

każdy ją szanuje i dziękuje,

szkopuł w tym, że od tego bolą ją gnaty.
 
Lord Narkus wyraża aprobatę - Memy.pl

 Pewien facet z Ałma Aty,

ciągle szukał aprobaty.

Imponował,

 kombinował,

lecz wiecznie dostawał baty.

Dlaczego spisują go na straty?





 Ależ Stachurski się postarzał, ale następce ma. Siwiutki już,
a tak niedawno w Opolu jeszcze szalał, swoim ochrypłym głosem.

 *

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 9 stycznia

    Jak często szukam aprobaty na zewnątrz! Projekt w pracy jest sukcesem, lecz moje dobre samopoczucie zależy od potwierdzenia sukcesu. Jedzenie, które przygotowuję w domu, nie smakuje, dopóki ktoś nie powie mi jako kucharce komplementu. Mam za złe moim dzieciom, że jestem dla nich uprzejma, a one zapominają mi podziękować. Wszyscy potrzebujemy od czasu do czasu pochwały. Lecz kiedy uznanie innych staje się motywem mojego zachowania i jest konieczne, bym się czuła zadowolona, wtedy dopuszczam, żeby to miało nade mną władzę. Ludzie mogą nie zauważyć wspaniałych rzeczy, które zrobiłam, lub nie czuć się dobrze, chwaląc mnie. Nie muszę tego odbierać tak osobiście. Użalanie się nad sobą i urazy nie są moim jedynym wyjściem. Jeśli nauczę się doceniać moje własne działanie i zachowanie oraz uznawać własny osąd, wtedy akceptacja innych będzie miła, lecz nie niezbędna dla mojej pogody ducha.

Przypomnienie na dziś

    Właśnie dzisiaj będę doceniać siebie. Nie będę szukać aprobaty innych; znajdę ją w sobie. Pozwolę sobie na świadomość, że robię wszystko najlepiej, jak umiem. Moje „najlepiej” jest dziś wystarczająco dobre.

„Twoja wizja stanie się jasna, kiedy spojrzysz w swoje serce”.

Carl Jung 

 codzienne-motywacje.pl

~~~~

Gulasz, kasza, surówka, pączki

31 komentarzy:

  1. Czy biedny czy bogaty,
    każdy łaknie aprobaty.
    Tak nad tym medytuję,
    czy ją w sobie znajduję.
    Przecież nie dadzą mi jej światy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem, że nie jestem idealny,
    choć dużo w życiu osiągnąłem.
    Ktoś mógłby rzec medialny,
    nie chowasz głowy pod stołem.
    Umieć zaakceptować siebie,
    to sztuka sama w sobie.
    Błogo mi jest jak w niebie,
    wtedy gdy nic nie robię.
    Proza życia dnia szarego,
    nostalgią z lekka podszyta.
    Gimnastyka umysłu ścisłego,
    gdy ktoś mnie o coś zapyta.
    Już czuję na swoich plecach,
    oddech zazdrosnej gawiedzi,
    Potrzeba wielkiego speca,
    by wkurzył, choć to nie szpeci.
    Mówią bądź twardy jak skała,
    bo życie to nie zabawa.
    Matka mądrość życiową mi dała,
    po ojcu jaja...piękna to sprawa.

    e-d

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybko i ładnie napisałeś.

    Gdyby nie te medytacje,
    to bym takiego tematu nie poruszyła,
    i się nad tym nie zastanowiła.
    Sporo czasu musi czasem minąć,
    by najbliżsi docenili, uszanowali twój trud codzienny.
    Przykro jest, gdy wszystko z siebie dajesz,
    a tu nic, żadnego dziękuję nie usłyszysz,
    poza czasem palniętym bez namysłu słowem,
    że "na szacunek, to trzeba sobie zasłużyć",
    lub też inne egoistyczne słowa,
    że" mam siebie tylko dla siebie",
    taka kiedyś była mowa...
    Jednak czas minął,
    i teraz inne myślenie wykazuje,
    kiedyś niejedna, buntownicza głowa.



    OdpowiedzUsuń
  4. Trzeba tu jeszcze wnieść poprawkę,
    gdyż każdy inną ma sytuację,
    a identycznych w sumie nie ma.
    Czyś ojcem czyś matką,
    czy masz chorego syna,
    którego musisz utrzymywać,
    i któremu choroba, rozum zniszczyła.
    A on, taki wykoślawiony, tez aprobaty potrzebuje.
    Ale to tak jak w samolocie, wpierw sami musimy się ratować,
    by rękę potem móc podać innym.
    To jest mój blog osobisty,
    praca nad sobą by samej nie zwariować,
    od trudnej sytuacji jaka mam.
    Zupełnie inna bym była,
    z życia korzystała,
    na wycieczki jeździła,
    na plaży leżała i pachniała,
    a tak, to muszę głosów i głupot wysłuchiwać,
    normalnych dyskusji z nim nie ma...
    Nieposłuszeństwo, przekora, wszystko na odwrót,
    że tez jeszcze Was do mnie nie zniechęciłam.
    Nie wiem, co Was tu trzyma, że zaglądacie.
    Ja się codziennie czegoś tu uczę, MUSZĘ.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko proszę się nade mną nie litować.
      Jakimś humorem trysnąć
      i przez to otuchy dodać.

      Usuń
    2. Co mnie tu trzyma? Odpowiem dowcipnie, wieje chłodem na dworze, a ciepły kąt zawsze mile widziany jest - zima!
      ----
      Na ławce w parku siedzi smutny facet, a w ręku trzyma butelkę. Siedzi i tylko w nią patrzy. Siedzi tak godzinę.
      Nagle do jego ławki podchodzi dresiarz, rozsiada się obok,
      zabiera facetowi flaszkę, wypija jednym łykiem zawartość
      i beka potężnie.
      Smutny dotąd mężczyzna zaczyna płakać.
      - Stary, nie becz, żartowałem, mówi zakłopotany dresiarz.
      - Chodź, tu obok jest monopolowy, kupię ci nową flaszkę.
      - Nie o to chodzi - tłumaczy mężczyzna
      - Nic mi się nie udaje. Zaspałem i spóźniłem się na bardzo
      ważne spotkanie. Moja firma nie podpisała kontraktu, więc szef mnie wywalił. Wychodząc z firmy zobaczyłem, że ukradli mi samochód, więc wziąłem taksówkę do domu. Kiedy taksówka odjechała zorientowałem się, że zostawiłem w niej portfel ze wszystkimi dokumentami.
      - A w domu co?
      - W domu moja żona zdradza mnie z najlepszym przyjacielem.
      postanowiłem więc popełnić samobójstwo.
      Przygotowałem sobie truciznę i nagle przychodzi ciul, który
      mi ją wypija!

      Usuń
    3. :)))
      Dziś to by w parku nie wysiedział, -16 stopni.
      A latem, to służby chodzą
      i mógłby karę zapłacić za spożywanie alkoholu na ławce,
      tak, w sumie dobrze, że go dresiarz w tym wyręczył.
      Życie ma na każdego bicza,
      jak nie kijem, to pałką,
      ideałów nie ma.
      Mój kocur za myszami nie lata, nie podrywa,
      ale coś za coś, tak bywa.:)))
      Z byle powodu, nie trzeba się zabijać,
      śmierć i tak przyjdzie znienacka,
      tak jak wczoraj Witka zabrała,
      grajka ulicznego.
      12 dni temu film nagrywał.
      Co się stało,
      jest film o tym na YT, nie zdążyłam do końca obejrzeć.
      Oto jedna z jego piosenek:
      https://www.youtube.com/watch?v=sJO9wdPM130
      On ma kaca i Owsiak wraca...



      Usuń
    4. Jeszcze i Isakowicz-Zaleski zmarł.
      Ksiądz PeOwski.
      będą musieli nowego sobie znaleźć.

      Usuń
    5. Zmarł nie wiedziałem. Szkoda.

      Usuń
    6. O ks.Tadeuszu dużo wiem z tv,
      o artyście Witku tu:
      https://www.youtube.com/watch?v=SduIYgKaakA

      Usuń
    7. 67 lat. I warto się szarpać. Co jest warte życie?

      Usuń
    8. Jeden z nielicznych księży, którego ceniłem.

      Usuń
    9. Musisz nastukąć mnóstwo postów tak jak nicków, by ktoś uwierzył w twoje bzdury. Idź chłopie na spacer i wyjdź z neta. Czatowy mały chłopczyku z zaburzoną osobowością.

      Usuń
    10. To, że słoma ci z butów wystaje, to wiem,
      ale, że rozum nie ogarnia? Boś leń...

      Usuń
  5. Dobrze żeś przytuliła do piersi samotnika co nie ma swojego kąta🤣 Niech chłopina ma odrobinę radości w życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielu dupków w życiu spotkałem,
      ale ty jesteś dnem wszystkiego.
      To, że masz małego "wacka" nie oznacza,
      że nie jesteś wielkim **ujem jego ;)

      Usuń
  6. Jak oceniasz Urszula te zadymy z posłami PIS. Kumpel mnie namówił na wycieczkę do Warszawy na 11 stycznia. Nie byłem dawno to jadę. 7 autokarów będzie z mojego miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam jadą sami "milionerzy",
      więc bida im twoja zwisa.
      Jak w Mopsie się wzbogacisz,
      to będziesz jechał i pisał.

      Usuń
    2. Czytasz jakieś bzdury, wymyślasz niestworzone rzeczy. A później brudnym paluchem klepiesz na kompie.

      Usuń
    3. Brudnym paluchami to ty klawiaturę katujesz,
      grzebiąc w majteczkach, podniety poszukujesz!

      Usuń
    4. Obrzydlistwo, panowie,
      te dwa posty wyżej,
      ale już nic nie powiem.
      Nie znam się,
      ja tam czyste paluchy przy kompie mam,
      choć nie,
      zdarzało się , że z ciastem na palcach pisałam:)))

      Usuń
    5. Może to jest niesmaczne i zbyteczne,
      ale wywołany muszę ripostować.
      Jak facet ma jakieś kompleksy,
      to powinien się kształcić i reformować!

      Usuń
  7. Ja bym się tak za nich nie poświęcała.
    Zimno jest, szkoda zdrowia.
    Mieli swój czas, wiele napsuli,
    to zdanie jest Urszuli:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu się nikt nie poświeca. Tylko czy ludzie co szli na wybory to myśleli tylko o tym ? O zemście i lekceważeniu prezydenta. Wcześniej inni dawali łaskę różnym takim. Pisałem Ci czas pokaże wszystko.

      Usuń
    2. Jest wina i jest kara,
      dyskusje więc są zbędne.
      Odsiedzą to zmądrzeją,
      a ja obserwował będę...

      Usuń
    3. I tak obserwujesz bo co masz zresztą do roboty. Przecież Ameryki nie odkryłeś, choć ostatnio w niej byłeś. Z palcem na mapie🤣🤣😫😫

      Usuń
    4. Wypij piwko, jedno, drugie...
      gdy tak bełkoczesz, ja to lubię ;)

      Usuń
    5. Rządzą zaledwie kilka tygodni i mamy taki burdel jaki od czasow wojtka jaruzele nie był w Polsce oglądany.
      Wzrost i postęp wadził to macie syf i gnooj.

      Usuń
    6. Tępota umysłowa wiedzę o polityce ci przesłania,
      mam nadzieję, że wsadzą jednego i drugiego drania!

      Usuń
  8. Przeczytałem, zobaczyłem i już mnie nie ma. Życzę dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  9. I z wzajemnością, dużo zdrowia życzę.
    Będzie potrzebne na wycieczkę i manifę:)))

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...