Moja lista blogów

sobota, 6 stycznia 2024

Święto króli

 Pewna pańcia, urocza damula,
dziś psa przebrała za króla.
O co poprosi,
wszystko mu znosi.
Potem taki wyrośnie na żula.

O królach w poprzednim roku,

pisałam takie coś:

https://irsila74.blogspot.com/search?q=trzech+kr%C3%B3li 

a może jeszcze innych wierszyków moc,

nie umiem odnaleźć,

gdyż jest noc. 

Szopkę mam, sama zrobiłam,

figurki kupiłam,

a wygląda tak:

 




 

  • Trzej Królowie

    Trzej Królowie z obcego lądu, życzenia złożyli dla rządu: ogromnej nadziei, by zamiast z kolei, nie trzeba korzystać z wielbłądów....
    06.01.2011 | Edytuj | Kosz | Podgląd
  • magowie

    Przepowiadają magowie w tym kraju,że wnet wszyscy będziemy w raju.Ale Wy ViP-owskie plemię,nie przenoście go na ziemię.Bo póki co, same ViP-Diabły tu mieszkają....
    06.01.2011 | Edytuj | Kosz | Podgląd
  • magicy

    Pewien magik Kacper z Azji,kadzidełko przyniósł Anastazji.Wielki przy tym był dym,ale dymać nie miał czym.Oj nie wyszło, mimo kurtuazji.Pewien Misza, który...
    06.01.2011 | Edytuj | Kosz | Podgląd

 

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 6 stycznia

    Między mityngami potrzeba mi bliskich kontaktów przez telefon z innymi członkami Al-Anon. Podobnie jak wiele osób, na które wpłynął alkoholizm, byłam strasznie przytłoczona, gdy zaczęłam pracę nad programem. Ogrom cierpliwego słuchania z tamtej strony słuchawki nadal pomaga mi zdejmować ciężar z serca. Dzielenie się doświadczeniem przez telefon pozwala mi odnaleźć wsparcie u innych. Osoba, która ze mną rozmawia, nie jest moim konsultantem, spowiednikiem czy doradcą w sprawie rozwiązania problemów. Nie są także – ona czy on – zobowiązani siedzieć i słuchać wszystkich moich łzawych historii. Zamiast tego taka osoba pomoże mi wyjaśnić pewne sprawy. Czasami może przypomnieć mi o ideach czy narzędziach Al-Anon, które pomogą mi uzyskać właściwą perspektywę, co do mojej sytuacji. Nie dostaję porady, co mam lub czego nie mam robić, o tym muszę zdecydować sama. Kiedy rozmowa się kończy, zwykle odczuwam ulgę w związku z problemem, który wydawał mi się olbrzymi, dopóki był uwięziony w mojej głowie.

Przypomnienie na dziś

    To moim obowiązkiem jest rozwiązywanie własnych problemów – z pomocą Boga, takiego jak Go pojmuję. Ponieważ Bóg często mówi przez innych ludzi, kiedy więc sięgam po pomoc i wykonuję telefon do kogoś z Al-Anon, staję się gotowy przyjąć tę pomoc.

„Nie możemy wspiąć się po linie, która jest przymocowana tylko do naszego własnego paska”.

William Ernest Hocking 

 https://codzienne-motywacje.pl/odwaga_do_zmian.php





 
 

~~~~
Polędwiczki z kurczaka i schab w sosie paprykowym, surówka z kapusty kiszonej, ziemniaki,
sernik amerykański, banany

12 komentarzy:

  1. Może za dużo tych zdjęć wkleiłam.
    może trzeba będzie jakieś filmiki nagrywać,
    gdyż dobry aparat mi syn sprawił
    i jeszcze mój głos do tego dodać.
    Ale jak dobrze pogrzebiecie,
    na moim facebooku
    to filmiki na dawnym aparacie znajdziecie,
    który na 60 siątke syn mi dał,
    a był to zwykły sony,
    a teraz canona mam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ta sunia wysiłku wymaga.
    ciągle trzeba ją wyprowadzać,
    a ja zmęczona jestem i stara,
    normalnie tylko bym leżała.
    Znów ze psiaceru wróciłam,
    deszczyk pada a ona się zastanawia,
    czy dalej iść,
    czy do domu wracać.
    Michę napełniłam,
    na jakiś czas, spokój jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. I znów ze psiaceru wróciłam.
    Piękną jodełkę przy śmietniku spotkałam,
    do ogródka przytaszczyłam.
    Jutro zdjęcie zrobię,
    jak mi jej kto nie ukradnie.
    Tak pięknej, nigdy nie spotkałam.

    A piętro niżej, na dole remontują,
    bez przerwy się tłuką, hałasują,
    do kontenera gruzy wynoszą
    i inne rzeczy
    mimo, że święto jest.
    Przez całe lata, mieszkanie puste stało,
    aż wreszcie po procesach może,
    ktoś je sobie kupił
    od gminy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Boisz się własne zdanie wyrazić.
      Usunęłaś, zanim napisałaś.
      Taki przywilej google ma
      i to jest wielka wygoda i jego wartość.
      Anonimów już tu nie wpuszczam.
      Zaczęłam się wreszcie cenić
      i nie pozwalam, by mnie opluwać.

      Usuń
  5. Swetru naliczył sześciu króli... na bogato :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słownik wpisał mi "Swetry", nie zauważyłam i cały żart do kitu, dlatego usunęłam.

    OdpowiedzUsuń
  7. A to był sławny Petru.
    Po prostu przejęzyczył się,
    bo to zawsze 6 stycznia jest
    i na wieki mu zapamiętano.
    Jak widać,
    ja również zbyt poważnie tego święta nie traktuję,
    jedynie poza szopką, która jest prawdziwa i trzech króli tam ma,
    Tyle, że bez pojazdów.:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy orszaki trzech króli dziś były?
      Jestem tak bardzo umęczona, że tv nie oglądałam.
      Po prostu w południe spałam
      a teraz znów psa wyprowadzałam.
      Pada, mokro jest,
      liście leżą pod drzewami,
      same się rozkładają,
      qpy do woreczka zbieram,
      przykrywając je liśćmi,
      bo wiadomo,
      ludzie z okien patrzą i zaraz by uwagę zwrócili,
      że nie sprzątnęłam.
      Co za koszmar, mieć psa...

      Usuń
    2. Przed niektórymi blokami, są tabliczki, że psów nie wolno wyprowadzać. Każda wspólnota, swoje zasady ma.

      Usuń
  8. Jednak orszak był, teraz czytam o tym.
    Muszę swoim królom z szopki, jakieś wielbłądy dokupić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Petru się dziś internautom przypomniał,
    że swoimi 6 królami.
    To weszło w obieg i wiele osób mówi,
    że jest święto 6 króli:)))

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...