Moja lista blogów

czwartek, 25 stycznia 2024

Życzliwość

 

 Pewni ludzie, nie ważna miejscowość,

 ciągle okazują mi swoją "życzliwość".

 Łażą za mną jak zboki,

śledzą moje wszystkie kroki.

Chodziły za mną jak swąd,

to też anonimy usunęłam stąd. 

 To nie troskliwość, raczej upierdliwość!

.
Chcesz wodę mącić? Mąć! Bliźnimi rządzić? Rządź! Kolegów sądzić? Sądź! I tylko odrobinę milszy bądź! Życzliwy bądź! Nie taki znowu tkliwy bądź! Nie taki błyskotliwy bądź! Po prostu odrobinę milszy bądź! Warto służyć dobrą radą Jasnych myśli dźwigać kosz Okruch serca mieć pod ladą I nadziei złoty grosz

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_kobuszewski,piosenka_dla_zyczliwego.html
Chcesz wodę mącić? Mąć! Bliźnimi rządzić? Rządź! Kolegów sądzić? Sądź! I tylko odrobinę milszy bądź! Życzliwy bądź! Nie taki znowu tkliwy bądź! Nie taki błyskotliwy bądź! Po prostu odrobinę milszy bądź! Warto służyć dobrą radą Jasnych myśli dźwigać kosz Okruch serca mieć pod ladą I nadziei złoty grosz

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_kobuszewski,piosenka_dla_zyczliwego.html

Chcesz wodę mącić? Mąć! Bliźnimi rządzić? Rządź! Kolegów sądzić? Sądź! I tylko odrobinę milszy bądź! Życzliwy bądź! Nie taki znowu tkliwy bądź! Nie taki błyskotliwy bądź! Po prostu odrobinę milszy bądź! Warto służyć dobrą radą Jasnych myśli dźwigać kosz Okruch serca mieć pod ladą I nadziei złoty grosz

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_kobuszewski,piosenka_dla_zyczliwego.html

 Na zakończenie tego teledysku, powiedział:

Nigdy nie dajmy się wciągnąć w wątpliwe dyskusje.

Bardzo tego pana lubiłam, Agnieszkę Osiecką również.

Kompozytor Włodzimierz Korcz.

 

Bardzo mądre słowa tej piosenki,
proszę przeczytać,
link poniżej.

 https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_kobuszewski,piosenka_dla_zyczliwego.html

 

Chcesz wodę mącić? Mąć! Bliźnimi rządzić? Rządź! Kolegów sądzić? Sądź! I tylko odrobinę milszy bądź! Życzliwy bądź! Nie taki znowu tkliwy bądź! Nie taki błyskotliwy bądź! Po prostu odrobinę milszy bądź! Warto służyć dobrą radą Jasnych myśli dźwigać kosz Okruch serca mieć pod ladą I nadziei złoty grosz

Tekst pochodzi z https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_kobuszewski,piosenka_dla_zyczliwego.html

 *

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 25 stycznia

    Zanim odkryłam Al-Anon, często używałam cudzych problemów jako usprawiedliwienia dla uchylania się od własnych zobowiązań. Uwielbiałam dramatyzm kryzysów u innych, mówiłam o tym przy każdej sposobności. Moje własne życie wydawało się coraz bardziej nieważne, a moje problemy głupie.
Z tego powodu, gdy trafiłam do Al-Anon, było mi bardzo trudno skupić się na sobie. Kiedy przyszłam na mityng, chciałam mówić o alkoholiku, ale nikt nie wyglądał na zainteresowanego. Ciągle wszyscy pytali o mnie – jak ja się czuję, co zrobiłam, czego chcę.
Odkryłam, że byłam bez reszty zainteresowana innymi, ponieważ miałam bardzo niskie mniemanie o sobie. Mój sponsor pomógł mi zobaczyć, że gdy zachowuję się tak, jakby życie kogoś innego było bardziej interesujące niż moje, ranię samą siebie. To musiało się skończyć, jeśli chciałam nauczyć się cenić własne doświadczenia. Skupienie się na sobie było początkiem budowania poczucia wartości. Potrzebowałam wielu ćwiczeń, by to osiągnąć, lecz dzięki wsparciu, jakie dostałam na mityngach, spokojnie się rozwijałam. Nauczyłam się mówić o sobie, a także przyglądać się swoim uczuciom, sukcesom oraz troskom jako wartościowym i ważnym sprawom.

Przypomnienie na dziś

    Dzisiaj, gdy kusi mnie, by plotkować czy tworzyć dramaty wokół życia kogoś innego, zapytam samego siebie, ″Co to ma wspólnego ze mną?″

„Mówimy też o tym, w jakim stopniu sami byliśmy sprawcami swoich problemów, i jak zmienia się nasza postawa i działanie dzięki stosowaniu programu Al-Anon we własnym życiu”.

Tu mówimy językiem Al-Anon 

 codzienne-motywacje.pl

 Raczej nie do mnie ta medytacja, ale do tych, którzy bardziej interesują się życiem innych, niż swoim.

A z tego, co tu doświadczyłam i gdzieś tam, jest ich sporo.

Ja tu tylko własną osobą się zajmuję, nie grzebię w cudzych życiorysach. 

Ale przecież oni medytacji nie czytają, nie dotrze, nie pojmą.

Wczoraj też taki  "życzliwy czy troskliwy"zaczął mnie wyręczać, 

interesując się mną, zamiast zająć się sobą.

Dziwni ludzie są, ta medytacja utwierdza mnie, że nie warto plotkować o innych, tylko rozwiązywać swoje problemy.

Po to właśnie, prowadzę  mój osobisty blog.  

~~~

Sznycel, ziemniaki, buraki, pączki , rosół

5 komentarzy:

  1. Nie wiem czy ktoś w obecnych czasach,
    zaznał życzliwości w internecie.
    Natomiast złośliwości, na pewno przecież...
    Czy zainteresowanie się kimś ponad miarę,
    to jest troskliwość i życzliwość?
    Agnieszka Osiecka do tekstów, miała talent:
    https://www.tekstowo.pl/piosenka,jan_kobuszewski,piosenka_dla_zyczliwego.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym miał odpowiedzieć szczerze,
    i tak bez oszukiwania siebie.
    W życzliwość w internecie wierzę.
    choć trudne to może być dla Ciebie.

    Z miłością od pierwszego wejrzenia,
    podobnie jest, coś zachwyci.
    Człowiek ma dziwne skojarzenia,
    bo życzliwością jesteśmy szyci.

    Milących wielu, choć gdy się sparzę,
    nie tracę do nich życzliwości.
    Po klawiaturze nocami czynią wojaże,
    nie dla mnie takie znajomości.

    e-d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edward, Ty od początku,
      jesteś dla mnie, prawdziwie życzliwy.
      Po prostu jakieś zrozumienie masz,
      dla moich spraw i tak w ogóle.
      Nie o ckliwość tu chodzi
      ale o przyzwoitość i prawdziwość
      a nie o jakieś udawanie, podchlebianie się.:)))
      No cóż jeszcze mogę powiedzieć.

      Usuń
  3. Jak tam anonimy? Swędzą paluszki?
    Nie da się wejść?
    Dlaczego dalej tu nie piszecie i nie hejtujecie?
    A mieliście jeszcze długo tu być,
    przypisywać mi rzeczy, o których nawet bym nie pomyślała!
    Hehehe!

    OdpowiedzUsuń
  4. Słów Jana Kobuszewskiego, będę się trzymała.
    "Nigdy nie dajmy się wciągnąć w wątpliwe dyskusje".
    Wielokropek, Kabaret Starszych Panów, Wiesław Golas,
    teksty Agnieszki Osieckiej, i inni artyści, itp.itd...
    to moja młodość i życie całe,
    a do waszego poziomu anonimów, nie będę się zniżała,
    choćbym tu sama została.
    Gdyż wasze komentarze nie były merytoryczne,
    tylko idiotyczne.:)))

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

43 rocznica

 Historia szybko lata przemierza,  43 rocznica zamachu na papieża. Czas ucieka, wieczność czeka. Dzisiejszy człowiek, nie dowierza. W Wadowi...