Moja lista blogów

czwartek, 18 stycznia 2024

Kryzys

 

Kiedy dopada mnie kryzys.

od razu zmienia się fizis.

Czasem wystarczy chwilka,

by wywołać z lasu wilka.

Zatem muszę być odważna  jak tygrys.


*

Pewien facet  mieszka w Łebie

i ma siebie tylko dla siebie.

Nie wolno pomagać,

drania nie ochraniać,

skoro go wszystko   je....

 Tego nie da się słuchać:


Co to w ogóle znaczy :
– nie wywoływać kryzysów;
– nie zapobiegać kryzysom, jeśli to jest naturalna kolej rzeczy”. 

Czym mogę wywołać kryzys?

Nie zapobiegać kryzysom?

O kryzysie poczytałam i niewiele zrozumiałam:

 http://www.ppp-ryki.home.pl/wp-content/uploads/2022/03/Kryzys.pdf

 Te medytacje nie pasują mi do schizofrenii.

Tu potrzebne jakieś inne zachowanie,

ale sposobu nie mam na nie.

Pewnie moc yang tygrysa do odpędzania złych demonów.

~~~~~~~~

 Piękna piosenka francuska,

dokładnie opisuje kryzys😅😘

Ma crise
 

autor: Albin de la Simone

Pewnego dnia życie jest piękne, nowa euforia Un jour la vie est belle une euphorie nouvelle Na tak na nie, wszystko jest w porządku na dobre Pour un oui pour un non tout va bien pour de bon Pewnego dnia jestem praktykującym weganinem Un jour je suis croyant végétalien pratiquant Nigdy więcej soli i chleba, nigdy więcej mleka i winaPlus de sel ni de pain, plus de lait ni de vin
Pewnego dnia wpadam w irytację, nie mam słów, tracę je Un jour je m'exaspère j'ai pas les mots je les perds Tupię nogami, gubię się Je trépigne, je m'égare Pewnego dnia wyglądam jak mój ojciecUn jour je ressemble à mon père
To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Który mnie wykańcza, nie mając nic do roboty Qui m'épuise rien à faire To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Kto się przeciąga, przyzwyczaimy sięQui s'éternise on va s'y faire
Pewnego dnia daję, daję, daję, daję Un jour je donne, je donne, je donne, je donne Serce na rękawie, na sercu Le cœur sur la main, sur le cœur Któregoś dnia powiem głośno, dobrze i źle Un jour je parle fort à raison et à tord Daję się ponieść, odrywam się, Je m'emballe, je digresse, Upadam i porzucam Cię Je m'affale et vous délaisse Któregoś dnia rozmyślam, podkopany moimi niepowodzeniami Un jour je broie du noir, miné par mes déboires Dzień wcześniej i dzień wcześniej De la veille et de l'avant veille I nagle wszystko mnie zadziwiaEt tout à coup tout m'émerveille
To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Który mnie wykańcza, nie mając nic do roboty Qui m'épuise rien à faire To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Kto się przeciąga, przyzwyczaimy sięQui s'éternise on va s'y faire
Pewnego dnia nie będę już w to wierzyć, ani jednej rzeczy Un jour je n'y crois plus pas le coup pas un clou W połowie pełny, w połowie pijany, wszystko jest zamazane, wszystko jest szalone Moitié plein moitié bu tout est flou tout est fou I nagle strzał z nieba, życie znów jest piękne Et toc un coup du ciel à nouveau la vie est belle Na tak na nie, wszystko jest w porządku na dobrePour un oui pour un non tout va bien pour de bon
To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Który mnie wykańcza, nie mając nic do roboty Qui m'épuise rien à faire To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Kto się przeciąga, przyzwyczaimy się Qui s'éternise on va s'y faire To kryzys, to kryzys C'est la crise c'est la crise Przyzwyczaimy się do tegoOn va s'y faire

*

Odwaga do Zmian

Dzień po dniu w Al-Anon II

na dzień: 18 stycznia

    Kiedy usłyszałem, że najlepszym sposobem pomocy alkoholikowi jest skupienie się na sobie, pomyślałem, że Al-Anon jest bezdusznym miejscem, gdzie będę zmuszony przestać troszczyć się o drogą mi osobę. Zdecydowałem, że nigdy tu nie wrócę, lecz ktoś podzielił się doświadczeniem, które zmieniło moje zdanie. Ten ktoś powiedział, że chociaż pragnienie pomocy innej osobie może być dobrze umotywowane i opierać się na współczuciu, to jednak nasze stare sposoby „pomagania” niekoniecznie są przydatne. Al-Anon oferuje nowy sposób pomocy. Przebadałem swoją wersję pomocy alkoholiczce. Zobaczyłem, że kiedy ratowałem jej skórę czy przepraszałem za nią, chroniłem ją przed ponoszeniem konsekwencji jej postępowania. W rzeczywistości pozbawiałem ją szansy na pragnienie zmiany. Odkryłem także, dlaczego czułem się tak zdesperowany, jeżeli nie pomagałem. Kiedy spojrzałem na moje motywy, odkryłem, że to był mój niepokój, z którym nie chciałem się zmierzyć.

Przypomnienie na dziś

    Czy rzeczywiście oferuję pomoc osobie kochanej, czy mam inne motywy? Czy próbuję zmienić inną osobę lub wymóc, żeby robiła to, co ja chcę? Rozmawianie o tym z moim sponsorem może dać mi właściwą perspektywę. Moja największa nadzieja na pomoc dla tych, których kocham, zaczyna się wtedy, gdy skupiam się na sobie.

„W Al-Anon uczymy się:
– nie wywoływać kryzysów;
– nie zapobiegać kryzysom, jeśli to jest naturalna kolej rzeczy”.

Zdrowy dystans 

 codzienne-motywacje.pl

~~~~

 Burgery gryczano-mięsne, ziemniaki, buraki, szarlotka

6 komentarzy:

  1. Być w kryzysie to rzecz ludzka,
    dotknąć może dziś każdego.
    Lecz i na to rada bywa,
    by wyjść z niego nic prostszego.
    Zjeść tabliczkę czekolady,
    nie kawałek, ale całą.
    Już poczujesz, że ci lepiej,
    cóż, magnezu brakowało.
    Taki spontan, tak na szybko,
    choć każdemu nie dogodzisz.
    Jak twój problem dalej bodzie,
    to przynajmniej "se" posłodzisz ;)

    e-d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jestem w kryzysie,
      tak widzi mi się,
      tylko medytacja ten problem porusza,
      a u mnie na to głusza,
      gdyż nic z jej mądrości nie rozumiem.
      Całej czekolady bym nie zjadła,
      bo bym potem padła.:)))

      Usuń
  2. Pożytek z dzisiejszego wpisu taki,
    że zupełnie mi nieznanego piosenkarza ,
    tekściarza, do tego francuskiego,
    znalazłam, język sobie przypomnę,
    pojęcie kryzysu w wymiarze egzystencjalnym, poszerzę,
    na spokojnie, oderwanie od przyziemności.

    OdpowiedzUsuń
  3. "To tylko sen, obudź się..."
    https://www.youtube.com/watch?v=tZr7Q0T_75g

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale dresy, nie dla mnie na dziś.
    Nie trawie takiej głośnej muzy,
    darcia japy.
    Sens życia mój w innym kierunku idzie.
    Poetycko żyję sobie dziś.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dlaczego każdy z was,
    który na moim blogu bywa,
    swoją prawdziwą tpżsamość,
    skrzętnie ukrywa?

    OdpowiedzUsuń


Proszę trzymać się tematu wpisu.

Szymborska

  Raz babie z okolic Przeworska,  ukazała się Wisława Szymborska:  "Rzuć swoim kaloszem,   po same Karkonosze,  pisz, będziesz now...